• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3672 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

چهره‌ها- خبرها

نامه ضدايراني امارات و ۱۰ كشور ديگر عرب به سازمان ملل

امارات به همراه 10 كشور ديگر از جمله كويت، مصر، مغرب، سودان، اردن، دولت مستعفي يمن، بحرين، قطر‌ و عمان (كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و اتحاديه عرب) در اقدامي مداخله جويانه نامه‌اي خطاب به سازمان ملل نوشتند و در آن از آنچه سياست‌هاي توسعه‌طلبانه ايران و بر هم زدن ثبات منطقه ناميدند ابراز نگراني كردند.
به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاري رسمي امارت اين نامه كه به «پي‌ير تامسون»
رييس هفتاد و يكمين دوره مجمع عمومي سازمان ملل نوشته شده و در پايان ميان تمامي اعضا توزيع شده، در راستاي حق رسمي امارات براي پاسخ به اظهارات نماينده ايران در سازمان ملل مربوط به تاريخ 26 سپتامبر و در مجمع عمومي سازمان ملل نوشته شده است.  در نامه مذكور و در پاسخ به اظهارت نماينده ايران مبني بر محكوميت حمله نظامي ائتلاف عربي عليه يمن آمده است: دولت مشروع يمن- به ادعاي آنها- در مارس سال گذشته خواستار كمك نظامي شوراي همكاري و اتحاديه عرب براي حمايت از ملت يمن در برابر حوثي‌ها و ايران شد و ما در پاسخ به اين درخواست به رهبري عربستان سعودي به كمك آنها شتافتيم. در نامه ياد شده آنچه مداخله ايران در جنگ يمن ارايه كمك‌هاي مالي، نظامي و راهبردي به انصارالله و نيز ارسال كشتي‌هاي حامل اسلحه ناميده شده، محكوم شده است و آن را نقض آشكار قطعنامه 2216 و 2231 سازمان ملل ناميده‌اند.
نويسندگان نامه به موضع ايران در خصوص جزاير سه‌گانه نيز پرداخته و مدعي شد‌اند: اين جزاير، جزايري عربي و جزو لاينفك امارات هستند و ايران ادعا مي‌كند اينها جزو جدانشدني از كشورش هستند. «عباس يزداني» دبير اول نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد، در پاسخ به ادعاهاي «عبدالله بن زايد» وزير خارجه امارات اعلام كرده بود: ادعاهاي عبدالله بن زايد مضحك و بي‌اساس است و درخواست وي درباره مطالبه جزاير سه‌گانه، تماميت ارضي ايران را هدف قرار داده است.

 

مذاكره براي عقب‌نشيني   از جنوب دمشق

منابع نزديك به گروه‌هاي تروريستي در ريف دمشق افشا كردند كه گروه تروريستي تكفيري «داعش» براي يافتن راه‌حلي مسالمت‌آميز و مورد توافق جهت خارج كردن عناصر خود از مناطق تحت تصرفش در جنوب دمشق با ارتش سوريه درحال مذاكره است.
به گزارش فارس، گروه تروريستي موسوم به «ربيع ثوره» از گروه‌هاي مستقر در جنوب دمشق به نقل از منابعي كه آنها را موثق توصيف كرده، گفت:
«ابو مجاهد»، جانشين «ابو صياح فرامه»، امير سابق داعش در جنوب دمشق به همراه يكي ديگر از سركردگان اين گروه با نمايندگان ارتش سوريه در يكي از پايگاه‌هاي ارتش سوريه در منطقه «القدم» ديدار و گفت‌وگو كرده‌اند.
اين گروه تروريستي با بيان اينكه اين ديدار روز پنجشنبه دهم نوامبر به مدت 2 ساعت انجام شده بود، افزود: به دليل محرمانه و سري بودن ديدار انجام شده، هنوز كسي از نتايج آن آگاه نيست. به نوشته پايگاه اينترنتي «عنب البلدي» نزديك به معارضان و گروه‌هاي مسلح منطقه الحجر الاسود، بخش‌هاي گسترده‌اي از اردوگاه «يرموك» و دو شهرك التضامن و العسالي مهم‌ترين مناطق تحت تصرف داعش در ريف دمشق است.

 

وعده انتخاباتي ساركوزي

نيكولا ساركوزي، كانديداي رياست‌جمهوري حزب جمهوريخواه فرانسه وعده برگزاري يك همه‌پرسي درباره سياست سختگيرانه جديد مبارزه با تروريسم در صورت پيروزي در انتخابات را داده و همزمان از فرانسوا اولاند، به سبب عدم اقدام كافي براي پيشگيري از حملات تروريستي در فرانسه انتقاد كرد.
به گزارش ايسنا و  به نقل از خبرگزاري فرانسه، نيكولا ساركوزي، كانديداي رياست‌جمهوري حزب راستگراي فرانسه در مصاحبه‌اي از طرح خود براي بازداشت مظنونان به تروريست بدون محاكمه خبر داده و شديدا از فرانسوا اولاند، رييس‌جمهور سوسياليست فعلي فرانسه انتقاد كرد. ساركوزي گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۲۰۰۰ عنصر مظنون به افراط‌گري در فهرست تروريست‌هاي تحت نظر دولت فرانسه‌اند و اكثريت اين مظنونان «احتمالا» در حال برنامه‌ريزي يك حمله تروريستي در خاك فرانسه هستند. رييس‌جمهور سابق فرانسه، در ادامه اين مصاحبه اظهار داشت: اگر من در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده پيروز شوم، يك همه‌پرسي درباره اينكه آيا مظنونان به تروريست خطرناك را مي‌توان بدون محاكمه در به اصطلاح بازداشت پيشگيرانه نگاه داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون