• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3673 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

جلسه توجيهي علي لاريجاني براي اصولگرايان در مورد «ترامپ»

گروه سياسي| شش ماه پس از آغاز به كار مجلس دهم، هنوز تكليف علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي با صف‌بندي‌هاي داخلي مجلس مشخص نيست. در تمام اين سال‌هاي اخير رسم بر آن بوده است كه رييس مجلس به صورت همزمان يا رييس فراكسيون اكثريت مجلس يا از چهره‌هاي اصلي آن فراكسيون بوده است. مجلس دهم اما متفاوت‌ترين مجلس‌هاي پس از انقلاب بوده است. اكثريت آن در تصميم‌گيري‌هاي مختلف مجلس مشخص مي‌شود و اصولگرايان آن سرگردان‌ترين وضعيت ممكن را دارا هستند. اصولگرايان نه تنها فراكسيون آنچنان منسجمي نداشتند بلكه كمي بعدتر نزديك به 80 نفر از اعضاي‌شان به فراكسيون مستقلان مجلس كوچ كردند. در مقابل اما اصلاح‌طلبان مجلس فراكسيون قدري دارند كه كار را براي اصولگرايان سخت‌تر مي‌كند.
در اين ماه‌ها اما پس از ماجراي انتخاب رييس مجلس، علي لاريجاني چند باري را در جلسات فراكسيون اصولگرايان شركت كرده است. يك‌بار صبح همان روزي كه قرار بود سه وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، ورزش و ارشاد براي گرفتن راي اعتماد به مجلس بيايند و يك‌بار هم ديروز. روز گذشته علي لاريجاني به فراكسيون اصولگرايان مجلس رفت و با همراهي چند تن از مستقلان مجلس، براي آنها از ماجراي پيروزي ترامپ در انتخابات امريكا تحليل و به آنها تاكيد كرد كه از اظهارنظرهاي زودهنگام پرهيز كرده و كار را به دستگاه سياست خارجي بسپارند.
رييس مجلس شوراي اسلامي در جلسه صبح ديروز فراكسيون ولايت بر لزوم پرهيز از اظهارنظرهاي شتابزده و قضاوت زودهنگام در مورد رييس‌جمهور منتخب امريكا تاكيد كرد. به گزارش ايسنا، جلسه فراكسيون ولايت صبح ديروز با حضور 100 نماينده مجلس برگزار شد كه در اين جلسه لاريجاني به تحليلي درباره انتخابات امريكا پرداخت. رييس مجلس در اين جلسه تاكيد كرد كه تحليل‌ها و اظهارنظرها درباره رييس‌جمهور منتخب امريكا بايد پخته‌تر باشد و از اظهارنظرهاي شتابزده و قضاوت زودهنگام پرهيز شود و اجازه داده شود تا دستگاه ديپلماسي موضع‌گيري شفافي اتخاذ كند.
همچنين در اين جلسه حاجي بابابي رييس كميسيون تلفيق برنامه ششم گزارشي از روند بررسي‌هاي لايحه برنامه ششم از ابتدا تاكنون به نمايندگان ارايه كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون