• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3678 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

توجه به تخصص‌ها در بستن ليست انتخابات شوراها

سيد محمدرضا خاتمي، نايب‌رييس مجلس ششم با تاكيد بر لزوم توجه شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان به تخصص‌هاي شهري در بستن ليست براي انتخابات شوراها، اظهار اميدواري كرد كه با نهايي شدن مصاديق، كساني كه در ليست‌ها قرار نگرفته‌اند به نفع ليست كنار بروند تا شاهد نتيجه خوبي در انتخابات 96 باشيم. خاتمي در پاسخ به اين پرسش كه «با توجه به تجربه اصلاح‌طلبان چه اقداماتي را بايد در ليست نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا انجام دهند؟»، اظهار كرد: در انتخابات مجلس دهم نظارت استصوابي و ردصلاحيت‌هاي گسترده‌اي وجود داشت و با توجه به شرايط آن زمان، بهترين افراد انتخاب و وارد ليست شدند. ضمن اينكه به دليل هشت سال دولت‌هاي نهم و دهم شناخت ما هم از افراد (كانديداها) خيلي كم بود.
 وي در اين باره اضافه كرد: ان‌شاءالله در انتخابات شوراها، ديگر اين مانع وجود ندارد زيرا هيات نظارت با مجلس شوراي اسلامي است و اميدواريم شاهد عمل به قانون باشيم و افراد به صورت سليقه‌اي ردصلاحيت نشوند.
خاتمي با تاكيد بر اينكه «اصلاح‌طلبان بايد به وحدت نظر دست پيدا كنند»، افزود: به طور حتم در انتخابات شوراهاي اسلامي با افزايش تعداد كانديداها روبه‌رو مي‎شويم و گزينش از ميان آنها سخت خواهد بود. بنابراين همه ما بايد بپذيريم كه در گزينش‌هاي‌مان ممكن است اشتباه كنيم يا شايسته‌ترين فرد يا افراد براي حضور در ليست انتخاب نشوند. نايب‌رييس مجلس ششم با بيان اينكه «گروه‌ها، احزاب و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب بايد خودمحوري را كنار بگذارند»، گفت: در حال حاضر شوراي عالي سياستگذاري محل تصميم‌گيري است پس هر آنچه خروجي‌ اين شوراست را بايد بپذيريم. اميدواريم افرادي كه خودشان را در جرگه اصلاح‌طلبي مي‌دانند، اگر احيانا وارد ليست نشدند داوطلبانه به نفع ليست كنار بروند.
اين چهره سياسي اصلاح‌طلب در پايان تاكيد كرد: ان‌شاءالله بتوانيم در شهر بزرگي مانند تهران با يك ليست وارد صحنه شويم. البته من معتقدم شوراي شهر آن جنبه سياسي مجلس را ندارد بنابراين كساني كه به مسائل شهري آشنايي و تسلط دارند بايد وارد ليست شوند. اگر به اين نكته‌ توجه داشته باشيم؛ اولا به يك ليست مي‌رسيم ثانيا به ليست خوبي خواهيم رسيد تا با عملكرد چهارساله آن زندگي در شهر تهران با آرامش بيشتري همراه باشد. آنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون