• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

خبر كوتاه

گور دسته‌جمعي تبريز تاريخي نيست

ايسنا | مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي پس از انجام كارشناسي‌هاي باستان‌شناسان اين اداره، احتمال تاريخي بودن اين گور دسته‌جمعي را رد كرد. روز شنبه -بيستم آذرماه- خبرهايي مبني بر پيدا شدن يك گور دسته‌جمعي در تبريز منتشر و عكس‌هايي از آن به سرعت در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد. رحيم شهرتي‌فر، فرماندار تبريز روز شنبه در اين مورد گفت: اين گور، در حين توسعه شبكه فاضلاب تبريز پيدا شده است. كارمندان شركت آب‌ و فاضلاب در كوچه پاسداران خيابان انقلاب [شهر تبريز] در حال حفاري بودند كه با استخوان‌هايي شبيه باقيمانده اجساد انسان مواجه شده و سريعا قضيه را به پليس گزارش كردند. در اين راستا، هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه قضايي انجام شده و دادستاني نيز خواستار بررسي بيشتر موضوع توسط پليس شده  است.


گزارش قاچاق خاك از جزيره هرمز به وزارت جهاد
خانه ملت| رييس سازمان حفاظت محيط‌زيست از ارايه گزارش قاچاق‌ خاك از جزيره‌ هرمز به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور و وزارت جهادكشاورزي خبر داد. معصومه ابتكار در خصوص قاچاق‌خاك و اقدامات مقابله‌اي سازمان حفاظت محيط‌زيست، گفت: مسووليت اصلي مقابله با قاچاق خاك با سازمان منابع طبيعي است اما اگر قاچاق خاك از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محيط‌زيست انجام شود به طور قطع با آن برخورد خواهيم كرد. گزارش‌هايي از قاچاق خاك در جزيره هرمز به ما اعلام شده است، مسوول و مرجع رسيدگي به قاچاق خاك در جزيره هرمز خارج از مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محيط‌زيست است بنابراين از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور و وزارت جهاد كشاورزي درخواست رسيدگي به اين مساله را كرديم.


احضار اصحاب رسانه به دادگاه دور از شأن آنهاست

مهر | وزير ارشاد با بيان اينكه احضار اصحاب رسانه به دادگاه را دور از شأن آنها مي‌دانم، گفت: به معاون اول قوه قضاييه پيشنهاد كردم مسائل اصحاب رسانه قبل از احضار به دادگاه با مذاكره حل و فصل شود. دومين نشست هم انديشي سيدرضا صالحي اميري، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با مديران عامل خبرگزاري‌ها و مطبوعات روز شنبه ۲۰ آذر با عنوان «طرح مساله و بيان مسائل و مشكلات از طرف اصحاب رسانه» برگزار شد.
صالحي اميري در اين نشست، هم انديشي با اصحاب رسانه را فرصت مغتنمي براي بيان مسائل و مشكلات اين قشر عنوان كرد و گفت: رييس‌جمهوري از من خواسته‌اند گزارشي از وضعيت كنوني اصحاب مطبوعات و رسانه آماده و خدمت وي ارايه كنم. بنده نيز نكات مطرح شده در اين نشست و نظرات و خواسته‌هاي اين قشر را به دولت ارايه مي‌كنم. صالحي اميري به ديدار اخير خود با حجت‌الاسلام‌والمسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي، معاون اول و سخنگوي قوه قضاييه اشاره كرد و گفت: احضار به دادگاه اين قشر را دور از شأن اين افراد دانسته و پيشنهاد كردم تدابيري اتخاذ شود تا قبل از احضار به دادگاه با مذاكره مسائل حل و فصل شود. براي حل مساله اصحاب رسانه خارج از مساله قضايي بايد مكانيزمي تهيه و تعريف شود. بر اين باور هستم اگر فرآيند گفت‌وگو راه‌اندازي شود بسياري از چالش‌هاي پيش رو حل خواهد شد.


بررسي عوامل مهاجرت افغان‌ها به اروپا
اعتماد| دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران ديروز ميزبان همايشي با موضوع «عوامل اجتماعي مهاجرت توده‌اي افغانستاني‌ها به اروپا در سال 2015» بود. در اين همايش كه با همت گروهي از دانشجويان افغانستاني مقيم ايران و موسسه فرهنگي پژوهشي كلكين برگزار شد، عواملي مانند «عدم امنيت شغلي و سرمايه‌گذاري»، «خشونت»، «ناامني انساني» و «ناكارآمدي حكومت» به عنوان دلايل اساسي اين مهاجرت در سال گذشته عنوان شد. همچنين دلايل مهاجرت اتباع افغانستاني مقيم ايران به اروپا در سال گذشته و سياست‌هاي دولت ايران در قبال مهاجران از ديگر موضوعات مهم اين همايش بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون