• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3705 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

پايان فرصت 40 روزه براي فرار از قصاص

اعتماد| فرصت 40 روزه پسري اعدامي براي رهايي از قصاص با عدم رضايت اولياي دم به پايان رسيد. متهم پسري
 26 ساله است كه در نوجواني، زني را در پي ارتباط نامشروع به قتل رساند. به گفته پدرش، خانواده مقتول حاضر به پذيرش آنها نيستند و هيچ گفت‌وگويي بابت مصالحه بين دو طرف شكل نگرفته است. 7 اسفند 86 پليس پايتخت از وقوع يك فقره نزاع در خانه‌اي در يافت‌آباد باخبر شد. زني 35 ساله كه با همسر و دخترانش زندگي مي‌كرد به دليل فشار شديد به گردنش خفه شده بود. همسايه‌ها پسري نوجوان را ديده بودند كه دقايقي قبل از قتل، با حالتي پريشان از خانه بيرون آمده بود. دختر مقتوله كه اين پسر را مي‌شناخت به كارآگاهان گفت: «نام او سعيد است. از مدتي قبل با هم دوست شده بوديم و قرار بود با هم ازدواج كنيم اما وقتي فهميدم با مادرم هم ارتباط دارد، دوستي‌مان را به هم زدم. امروز او به خانه ما آمده بود و مرا به بهانه خريد سيگار بيرون فرستاد. وقتي برگشتم با جنازه مادرم روبه‌رو شدم.»
 سعيد، سه روز بعد خودش را به كلانتري معرفي و به قتل اعتراف كرد تا پرونده‌اش براي صدور حكم در اختيار دادگاه قرار گيرد. او در جلسه رسيدگي، به قصاص محكوم شد. اين حكم اما به دليل سن پايين او در زمان وقوع حادثه (17 سال) در ديوان عالي كشور رد و براي بررسي مجدد به شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد. اولياي دم در جلسه رسيدگي درخواست قصاص كردند و متهم اين‌بار با رد اتهام قتل عمد گفت: «مقتوله مي‌خواست به زور با من ارتباط برقرار كند براي همين خودش را روي من انداخت. داشتم خفه مي‌شدم. براي اينكه خودم را خلاص كنم، مجبور شدم كراواتي را دور گردنش بپيچم و فشار بدهم. من مشروب هم خورده بودم و گيج بودم. قصد كشتن نداشتم.»
در پايان اين جلسه، وكيل متهم با اشاره به آغاز تلاش‌ها براي جلب رضايت اولياي دم، از قضات تقاضاي مهلت كرد. آنها نيز 40 روز فرصت دادند اما با مخالفت اولياي دم با بخشش، اين فرصت نيز بدون نتيجه به پايان رسيد. صبح ديروز، آخرين جلسه محاكمه در غياب اولياي دم برگزار شد و متهم بار ديگر حرف‌هاي قبلي خود را تكرار كرد. پدر او در حاشيه دادگاه به «اعتماد» گفت: «ما چند بار به خانه اولياي دم رفتيم اما آنها ما را نپذيرفتند و حاضر به بخشش نيستند. اميدواريم بتوانيم رضايت‌شان را جلب كنيم. » حكم دادگاه به زودي صادر مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون