• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3719 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

عددنوشت

نياز سرمايه‌گذاري صنعت پتروشيمي

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي از نياز صنعت پتروشيمي ايران به ۵۵ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري تا ۱۰ سال آينده خبر داد. مرضيه شاهدايي، با بيان اينكه براي تكميل طرح‌هاي نيمه‌كاره تا پنج سال آينده بايد ۲۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري كنيم، اظهاركرد: اين طرح‌ها از دو تا ۳۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارند كه براي
تكميل آنها نياز به سرمايه‌گذاري ۲۰ ميليارد دلاري است.
وي افزود: طرح‌هايي را نيز معرفي كرده‌ايم و تا ۱۰ سال آينده اميدواريم به ظرفيت توليد ۱۵۰ ميليون تني برسيم كه سرمايه‌گذاري و به ظرفيت ۱۵۰ ميليون تني برسيم كه براي رسيدن به اين ظرفيت و اجراي اين طرح‌ها بايد حدود ۵۵ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي انجام شود.

افزايش راندمان آبياري كشاورزي

محمود حجتي، وزير جهادكشاورزي گفت: با برنامه‌ريزي‌هايي كه طي سه سال گذشته صورت گرفته، راندمان آبياري در اراضي كشاورزي كشور به ۴۴ درصد رسيده كه با ادامه اين روند مي‌توانيم هم توليدات بخش كشاورزي را افزايش دهيم و هم استفاده بي‌رويه از سفره‌هاي آب زير زميني را كاهش دهيم. در راستاي توسعه توليدات پايدار كشاورزي، يكي از اولويت‌هاي دولت و وزارت جهاد كشاورزي استفاده بهينه از آب است و در اين خصوص برنامه‌هاي مناسبي در اجراي سيستم‌هاي نوين آبياري انجام شده و اين روند در حال اجراست. با اجراي سيستم‌هاي نوين آبياري تحت فشار، منابع آب زير زميني حفظ و بحران آب در كشور مديريت خواهد شد.


نياز به سرمايه نفت

رييس سابق انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت با بيان اينكه براي پروژه‌هاي صنعت نفت بايد ۱۰۸ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري شود، گفت كه در سال نخست بايد ۲۰ تا ۲۵ ميليارد دلار سرمايه جذب كنيم. رضا پديدار، با بيان اينكه حضور شركت‌هاي خارجي در ايران يكي از مسائل مهم است كه بايد بر اساس علاقه‌مندي‌ها و توانمندي‌هايي كه دارند آنها را از هم تفكيك كرد، گفت: از طرف‌هاي داخلي قراردادهاي نفتي خواسته شده تا شركت‌ها را در درجه اول براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي و در درجه دوم براي انتقال تكنولوژي طرح‌هاي بالادستي به كشور دعوت كنند، چراكه هيچكدام از شركت‌هاي ايراني، توانايي سرمايه‌گذاري اقتصادي ميليارد دلاري را ندارند.


رشد اقتصاد ۲۰۱۷

بانك جهاني در جديدترين گزارش خود پيش‌بيني كرده كه رشد اقتصاد جهاني پس از افت در سال گذشته، در سال ۲۰۱۷ اندكي سرعت بگيرد و به 7/2درصد برسد.
بانك جهاني در جديدترين گزارش خود پيش‌بيني كرده كه رشد اقتصاد جهاني پس از افت در سال گذشته، در سال 2017 اندكي سرعت بگيرد و به 7/2درصد برسد. بر اساس اين گزارش، موانع رشد در بازارهاي نوظهور و اقتصادهاي در حال توسعه صادر‌كننده كالا كاهش خواهد يافت و در عين حال تقاضاي داخلي در اين كشورها قوي باقي خواهد ماند.
در گزارش چشم‌اندازهاي اقتصادي جهان 2017 كه توسط بانك جهاني منتشر شده، پيش‌بيني شده كه رشد در اقتصادهاي پيشرفته جهان در سال 2017 افزايش يابد و به 8/1درصد برسد. اقدامات محرك مالي در اقتصادهاي مهم به ويژه در امريكا ممكن است موجب رشد سريع‌تر از ميزان پيش‌بيني در داخل و سطح جهان شود، هرچند كه افزايش تمهيدات حمايتي در زمينه تجاري مي‌تواند تاثيراتي منفي بر رشد اقتصادي داشته باشد. رشد اقتصادي در اقتصادهاي نوظهور و در حال توسعه به‌طور كلي امسال به 4/2درصد افزايش خواهد يافت، در حالي كه اين رقم در سال گذشته 7/3 درصد بوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون