• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3725 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

استقلال تيم محلي نيست

عليرضا اكبرپور مهاجم پيشين تيم فوتبال استقلال

1- بازي خيلي بدي را از استقلال مقابل استقلال خوزستان شاهد بودم. اين بازي اصلا به دل من نچسبيد. تيم اصلا زور گل زدن و بردن نداشت. من خودم فردي بودم كه از ابتداي فصل هميشه از اين تيم حمايت كردم و البته تا آخرش هم حمايت خواهم كرد.نمي‌دانم آيا جباروف و آندرانيك تيموريان مي‌توانند مشكل استقلال در ميانه ميدان را حل كنند يا خير. عمده مشكل استقلال آن وسط است كه هيچ‌كس را ندارند گره بازي را باز كند. حالا دلگرمي به اين است كه اين دو بازيكن باتجربه بيايند و مشكل تيم را در وسط ميدان حل كنند.
2- تا اينجاي كار هيچ بازيكن گره گشايي در تيم استقلال نديده‌ام. اينجا استقلال است نه تيم محلي. در تيمي مثل استقلال بايد لااقل چهار، پنج بازيكن بزرگ داخل زمين باشند كه در مواقعي كه كار تيم گره مي‌خورد و تاكتيك جواب نمي‌دهد، با خلاقيت فردي بتوانند كار تيم را در بياورند. متاسفانه چنين بازيكناني كه در استقلال نداريم هيچ، خيلي از بازيكنان اين تيم هم نمي‌دانند كجا بازي مي‌كنند. نمي‌دانند پيراهن چه تيمي را بر تن كرده‌اند. نمي‌دانند قبل از آنها اين پيراهن بر تن چه بازيكناني بوده است.
3- اين روزها استقلال در همه خطوطش مشكل دارد. در هر سه خط و حتي در درون دروازه اما بيشترين مشكل اين تيم در خط مياني‌اش است و جايي كه هافبك‌هاي اين تيم حضور دارند. خلأ هافبك طراح و خلاق در استقلال به وضوح به چشم مي‌خورد.
4- يكي از عمده مشكلات آبي پوشان بدنسازي اين تيم است. با اينكه مربي بدنساز خارجي در اين تيم كار مي‌كند اما مشكل بدني تيم در بازي‌ها مشهود است. از نخستين بازي، اين تيم مشكل بدني داشت و اين مشكل بدني تا الان هم ديده مي‌شود. بايد قدرت بدني تيم بالا باشد تا توان اجراي خواسته‌هاي تاكتيكي مربي را داشته باشد. وقتي تيمي نمي‌تواند بدود، چطور مي‌تواند اجراي تاكتيك كند؟ نمي‌دانم ولي شايد اين مربي انگلستاني كار بلد نباشد. به هر حال استقلال دچار مشكل بدني است و بايد ريشه‌يابي شود كه اين مشكل بدني از كجا نشات گرفته است. در اين گير و‌ دار ما بايد پاسخ مردم را هم بدهيم. باور كنيد الان بيشتر از زماني كه بازيكن استقلال بودم به مردم در كوچه و خيابان پاسخگو هستم. آن زمان لااقل خودمان بازي مي‌كرديم و در زمين زورمان مي‌رسيد كار خودمان را پيش ببريم. اما الان چه؟ ما هم مثل مردم حرص مي‌خوريم، تازه بايد پاسخ آنها را هم بدهيم. پاسخ دادن به استقلالي‌ها يك طرف، بايد پاسخ پرسپوليسي‌ها را هم بدهيم!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون