• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3735 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۳ بهمن

پيشخوان

رييس‌جمهوري:

تخريب اميد ملت، خيانت به كشور است

رييس‌جمهوري، دوازده بهمن را روزي به‌يادماندني در تاريخ ملت ايران دانست و با بيان اينكه امام همواره اميدوار بود و اميد را در دل ملت جاودانه ساخت، تاكيد كرد: مهم‌ترين وظيفه، نگهداشت اميد مردم است و هر تلاشي در راستاي تخريب اين اميد، خيانت به كشور است. حسن روحاني روز سه‌شنبه در ديدار صميمي با جمعي از مردم و نخبگان فرهنگي و اجتماعي استان البرز با بيان اينكه در 12 بهمن امام خميني (ره) به عنوان رهبر نهضت اسلامي، پس از 14 سال تبعيت و غيبت به كشور بازگشت، گفت: سنت غيبت راهبر و انتظار، ملت ايران را زنده و اميدوار نگه داشته و روحيه ما را در برابر انواع فشارها، پر استقامت كرده است. رييس‌جمهوري با گراميداشت ياد و خاطره آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني؛ يار ديرين امام و رهبري، يكي از سرداران انقلاب اسلامي گفت: آيت‌الله هاشمي از آغازين روز انقلاب و آخرين لحظات زندگي خود از فداكاري و خدمت در مسير انقلاب، اسلام، مردم، عظمت و استقلال ايران و حريت مردم، دريغ نكرد. روحاني همچنين با تجليل از ايثارگري و جانفشاني آتش‌نشان‌ها در نجات جان مردم، گفت: امسال دهه فجر معطر به جانفشاني آتش‌نشانان و قدرشناسي مردم است. ايثار و فداكاري آتش‌نشانان براي نجات جان و مال مردم و اداي وظيفه قانوني و از سوي ديگر قدرشناسي مردم و حضور گسترده آنها در تشييع پيكرهاي اين عزيزان، دو جلوه مهم اين حادثه تلخ بود. رييس‌جمهوري قدرشناسي مردم را ارزشمند دانست و افزود: اين قدرداني نشان مي‌دهد كه روح اخوت، برادري و ايثار در ميان مردم ما زنده است و در آينده نيز زنده خواهد ماند. روحاني با بيان اينكه ايمان و اميد، اراده مردم را بر همه فشارهاي داخلي و خارجي و رژيمي تا دندان مسلح و مورد حمايت قدرت‌هاي جهاني پيروز كرد، گفت: امام (ره)، همواره اميدوار بود و اميد را در دل ملت، جاودانه ساخت. امام (ره) همواره به اينكه يك ملت متحد در برابر همه قدرت‌ها ايستاده و پيروز مي‌شود و پايان تاريخ، عدل و داد است، ايمان داشت.  رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه امروز برخي به دنبال از بين بردن اميد مردم هستند، اظهارداشت: ما دست منتقد سازنده را مي‌بوسيم، اما تخريب اميد ملت، خيانت به كشور است.

استاندار فارس :
اهل مشورت در كارها هستم
استاندار فارس، با اشاره به اينكه در مباحث مختلف اهل مشورت هستم، گفت: اگر در موضوعي احساس كنيم كه نياز به توضيح مدير مربوطه است نظر او را حتما جويا خواهم شد.  افشاني ادامه داد: تا زماني كه مديران ما در كنار ما، مشاور داشته باشند ممكن است امور را به مشاوران خود واگذار كنند و خودشان هيچگونه اقدام و پيگيري نداشته باشند.  استاندار فارس، سهم بانوان در مديريت را در كشور بسيار پايين دانست و گفت: معتقدم كه بانوان كه 50 درصد جامعه را تشكيل مي‌دهند بايد 50 درصد پست‌هاي مديريتي نيز به آنها واگذار شود.  وي ادامه داد: مديران خانم هم سالم‌تر هستند و هم در انجام وظايف و اموري كه به آنها محول مي‌شود موفق‌تر عمل مي‌كنند.  افشاني تصريح كرد: طي هفته‌هاي اخير پنج بخشدار و يك معاون فرماندار در استان از ميان بانوان منصوب شدند و با وجود موانع و مقاومت‌هايي كه وجود دارد اين روند ادامه خواهد داشت تا بانوان به آن سهمي كه در مديريت بايد داشته باشند، برسند. 

 

قرار بازپرس نسبت به سه تن از متهمان اصلي پرونده بانك سرمايه، نقض شد
جعفري دولت‌آبادي با انتقاد از تصميم اخير يكي از شعب محاكم عمومي تهران در پرونده بانك سرمايه، اظهار داشت: دادگاه در پرونده 25 جلدي كه تلاش‌ها و اقدامات چندماه اخير زحمات دادسرا است، با چند جمله كلي، قرار بازپرس را نسبت به سه تن از متهمان اصلي پرونده كه ميلياردها تومان تسهيلات با توسل به شيوه‌ها و طرق غيرمتعارف دريافت كرده‌اند، را نقض كرده است؛ اين در حالي است كه چنانچه دادگاه وقت لازم را براي مطالعه اوراق پرونده و بررسي مستندات جمع‌آوري شده توسط بازپرس نداشت يا با ابهاماتي مواجه بود، مي‌توانست از دادسرا اخذ توضيح بخواهد تا زمينه اتخاذ تصميمي مناسب فراهم شود. دادستان تهران اعلام كرد سرپرست دادسراي پولي – بانكي با توجه به محتويات پرونده خواستار تشديد قرارهاي صادره در مورد متهمان شده است. به گزارش ميزان، دادستان تهران در خصوص پرونده واگذاري املاك نجومي شهرداري نيز ضمن اعلام آمار احضارشدگان به تعداد 150 نفر، اظهار داشت: حسب تحقيقات به عمل آمده در شعبه بازپرسي مشخص شد كه از فهرست اعلامي توسط سازمان بازرسي كل كشور، تاكنون 30 نفر ملكي دريافت نكرده‌اند. دادستان تهران همچنين درخصوص فاجعه پلاسكو گفت: پرونده پلاسكو در دادسراي جنايي رسيدگي مي‌شود.

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون