• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3165 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن

تعويق بررسي استعفاي رييس‌جمهور در پارلمان يمن


پارلمان يمن اعلام كرد جلسه فوق‌العاده‌اي كه قرار بود براي بررسي مساله استعفاي عبدر به منصور هادي از سمت رياست‌جمهوري برگزار شود به تعويق افتاد. به گزارش ايسنا هيات رياست پارلمان يمن تصميم گرفت تا جلسه فوق‌العاده پارلمان را كه قرار بود صبح روز گذشته برگزار شود، به زماني ديگر موكول كند و زمان دقيق اين جلسه در آينده مشخص خواهد شد. به گزارش منابع يمني هدف از به تاخير انداختن جلسه پارلمان اين بود كه به تمامي اعضاي پارلمان اطلاع داده شود كه در اين جلسه حضور يابند. پارلمان يمن روز پنجشنبه گذشته تصميم گرفت جلسه‌اي براي بررسي استعفاي عبد ربه منصور هادي، رييس‌جمهوري يمن برگزار كند تا گروه‌هاي سياسي و شخص رييس‌جمهور فرصت براي دستيابي به راه‌حل مناسب داشته باشند اما تحولات سياسي در چند استان، مخالفت‌ها با استعفاي منصور هادي، بستن مرزهاي جنوب يمن با شمال اين كشور، تصميم نمايندگان استان‌هاي جنوبي يمن براي عدم حضور در اين جلسه، عدم حضور برخي نمايندگان كه در خارج از كشور حضور دارند و سفر رييس‌ پارلمان به عربستان در راس هياتي عاليرتبه باعث شد اين جلسه به حد نصاب قانوني براي برگزاري نرسد.
پيش‌تر چند حزب از رييس‌جمهوري مستعفي يمن خواستند تا از استعفاي خود صرف‌نظر كند. در همين حال رايزني‌هايي ميان احزاب سياسي براي حل بحران يمن صورت گرفته و هياتي از حزب كنگره ملي يمن كه علي عبدالله صالح، رييس‌جمهوري سابق يمن رياست آن را بر عهده دارد، به صعده رفتند تا در ديدار با عبدالملك حوثي، رهبر جنبش انصارالله يمن مواضع را پيش از جلسه پارلمان كه به تعويق افتاد، هماهنگ كنند.
در همين حال جمال بن عمر، فرستاده دبيركل سازمان ملل به يمن در مصاحبه‌اي با شبكه الجزيره عنوان داشت: نتايج كنفرانس گفت‌وگوي ملي، توافق براي صلح و شراكت مبناي حل و فصل بحران يمن هستند. وي خاطرنشان كرد: تلاش‌ مي‌كند تا ديدگاه‌هاي گروه‌هاي يمني را به هم نزديك كند تا يمن به راه‌حلي كه ضامن امنيت و ثبات اين كشور باشد، دست يابد. پيش‌تر سازمان ملل اعلام كرده بود كه جمال بن عمر با عبد ربه منصور هادي و نمايندگاني از جنبش انصارالله يمن ديدار كرده  است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون