• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3748 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن

عددنوشت

رشد اقتصاد سال آينده

سال ۲۰۱۶، رشد اقتصادي جهان 5/2 درصد و پايين‌ترين رشد اقتصادي از سال ۲۰۱۰، بود. بر اين اساس، چشم‌اندازي كه براي ما ترسيم مي‌شود اين است كه سال آينده رشد اقتصادي جهان، حداكثر 9/2 درصد باشد، با اين حال كشورهاي در حال توسعه مي‌توانند رشد اقتصادي بيشتري داشته باشند. مدير موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي اقتصادي با بيان اينكه درباره سه مساله اساسي در سال ۲۰۱۷ بيشتر خواهيم شنيد گفت: خروج انگلستان از اتحاديه اروپا و تاثير آن بر اقتصاد انگليس و اتحاديه اروپا، انتخابات امريكا و قدرت يافتن متخلفان در اروپا با توجه به مسائلي مانند انتخابات فرانسه و غيره، مواردي هستند كه ما در سال ۲۰۱۷ بيشتر درباره آن خواهيم شنيد. عليرضا حسني درباره آينده چالش‌هاي امريكا با دو كشور چين و مكزيك نيز اظهار داشت: به نظر مي‌رسد به دليل اينكه ارتباط مالي امريكا با كشور چين بسيار زياد است در آينده چالش‌هاي اين دو كشور با يكديگر كمتر شود. ضمن اينكه در بخش كشاورزي و خدمات امريكا، كارگران مكزيكي حضور چشمگيري دارند، بنابراين چالش‌هاي اين كشور با مكزيك نيز كاهش خواهد يافت. او با اشاره به برگزاري پنجمين همايش دورنماي اقتصاد ايران كه نهم اسفند ماه سال جاري در مركز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي از ساعت ۱۴ الي ۲۰ برگزار خواهد شد، گفت: بررسي وضعيت فعلي و تاثيرات برجام، برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶، تحليل بازارهاي مالي (سرمايه پول و بانك) فرصت‌ها و چالش‌هاي اقتصاد ايران و جهان، روند آتي بازار نفت، طلا، ارز، سكه، صنايع منتخب بورسي و مسكن را از جمله محورهاي اين همايش عنوان و اضافه كرد: ما سعي كرديم در اين همايش خالي از هر گونه نگاه خاص به مسائل اقتصادي، آنچه واقعيت اقتصاد است را بيان كنيم.

اعتبار براي گازرساني به روستاها
يكصد ميليارد تومان اعتبار براي گازرساني به روستاهاي كشور اختصاص‌يافته است. محمود آستانه، مشاور وزير نفت در امور گاز، گفت: اين اعتبار سال آينده و براي گازرساني به روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار اختصاص مي‌يابد. هزينه ايجاد زيرساخت‌هاي گازرساني به روستاها بر عهده دولت و به ازاي هر خانوار بيش از چهار ميليون تومان است. هدفگذاري شركت گاز هرمزگان براي اتمام گازرساني به شهرهاي اين استان، پايان سال ۱۳۹۷ است.
شركت گاز هرمزگان براي گازرساني به صنايع بزرگ غرب بندرعباس، كارخانه‌هاي توليد فولاد و آلومينيوم و شهرك‌هاي صنعتي استان، امكانات و تجهيزات لازم را در اختيار دارد. در صورت اعلام آمادگي صاحبان صنايع در هرمزگان براي گازرساني به واحدهاي صنعتي، شركت گاز استان در كمترين زمان، به اين صنايع گازرساني مي‌كند.


بيكاري در جمع خياطان
 رييس اتحاديه خياطان زنانه و مردانه تهران تصريح كرد كه قاچاق پوشاك نيمي از خياطان و توليدكنندگان را بيكار كرده است و بسياري از محصولات توليد شده در انبارها مانده و نمايشگاه‌هاي بهاره هم منفعتي براي توليدكنندگان ندارد. حبيب طهماسبي درباره بازار شب عيد گفت: قدرت مالي مردم كاهش يافته است و اين عامل به علاوه واردات بي‌رويه قاچاق باعث شده است كه افزايش تقاضا در بازار شب عيد مورد انتظار ما نباشد. قاچاق بي‌رويه پوشاك باعث شده است ۵۰ درصد توليدكنندگان بيكار و ۵۰ درصد باقي‌مانده تنها با ۲۵ درصد ظرفيت خود فعاليت كنند. وي با اشاره به نمايشگاه‌هاي بهاره گفت: عده كمي در اين نمايشگاه‌ها شركت مي‌كنند و اكثريت توليدكنندگان از اين نمايشگاه‌ها منفعت نمي‌برند. بسياري از محصولات توليد شده هنوز در انبارها مانده و به فروش نرسيده است. اين نمايشگاه‌ها نمي‌توانند مشكلي را از توليدكنندگان برطرف كنند. وي با اشاره به توان توليدكنندگان براي صادرات پوشاك گفت: بيش از ۹۵ درصد توليدكنندگان اين صنف خرد هستند و قدرت صادرات ندارند. ضمن اينكه بسياري از مقررات توليدي، بيمه و ماليات سد راه توليدكننده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون