• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3758 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۰ اسفند

هدف روحاني از احياي خانه احزاب، ايجاد فضاي سالم سياسي

سي و پنجمين نشست اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب عصر دوشنبه با حضور محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رييس‌جمهور برگزار شد. معاون اجرايي رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه حضور خانه احزاب يكي از مهم‌ترين مظاهر توسعه‌يافتگي سياسي كشور است، گفت: يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي خانه احزاب اين است كه آيينه تمام نماي تفكر و انديشه‌هاي نخبگان سياسي در قالب احزاب است.
شريعتمداري افزود: اقدامي كه در دولت روحاني براي احياي خانه احزاب انجام شده، براي ايجاد فضاي سياسي سالم و نشاط سياسي در جامعه است؛ همان‌گونه كه در اساسنامه خانه احزاب نيز آمده است.
وي اظهار داشت: نگاه به حقوق شهروندي هم از ابتدا مورد نظر رييس‌جمهوري بود كه بخش‌هاي قابل ملاحظه‌اي از آن در قانون اساسي به صراحت آمده است و مورد توجه بنيانگذار كبير انقلاب و رهبر معظم انقلاب نيز بوده است.  شريعتمداري با تاكيد بر اينكه بايد در توسعه انديشه‌هاي سياسي دولت را كمك كرده، فكر داده و راه را نشان دهيد در خصوص تامين نيازهاي خانه احزاب هم گفت: معتقد نيستم كه خانه احزاب و مجموعه آن به كارهاي اقتصادي بپردازد. بهترين شكل را اين مي‌بينم كه از طريق حق السهم اعضاي خانه احزاب اين كار صورت گيرد.  معاون اجرايي رييس‌جمهوري با بيان اينكه «آثار مخرب زيرميزي سياسي بسيار بيشتر از زيرميزي‌هاي اجتماعي است»، گفت: نبايد گذاشت چنين اتفاقي بيفتد كه اين در گرو تقويت خانه احزاب و احزاب و تشكل‌هاي سياسي در جامعه است تا از ايجاد فرقه‌ها، گروه‌هاي بي‌نام و نشان و احزاب بدون مرامنامه و اساسنامه، كشور را نجات دهيم.  وي با تاكيد بر ضرورت حمايت و توجه ويژه دولت براي تقويت گروه‌هاي سياسي گفت: آقاي روحاني آمدند حرف واحد زدند و گفتند تحت عنوان اعتدال، كشور را به سمت آرامش و ثبات مي‌بريم و تمام گروه‌هاي سياسي به اين امر معترف بودند.  معاون رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه آقاي روحاني گفت كه در فضاي معنوي دنبال اهداف هستيم، افزود: همه شما معتقد هستيد كه اخلاق در جامعه امروز ما همچنان پابرجا باشد و همه بي‌اخلاقي‌ها را كنار بگذاريم. همه به دنبال احياي اخلاق و نگهداشت آن در جامعه هستيم. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون