• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3764 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

عددنوشت

شناسايي صوري

رييس سازمان امور مالياتي كشور گفت: در رابطه با پرونده مالياتي شناسايي 2000 شركت صوري در كرج چند نفر از همكاران مالياتي بازداشت شدند. سيدكامل تقوي‌نژاد، رييس سازمان امور مالياتي كشور ديروز در حاشيه مراسم ساماندهي طرح سهام عدالت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه خريد و فروش بايد از طريق شبكه بانكي انجام شود و با توجه به سيستم‌هاي قوي موجود، سپرده‌گذاران به‌طور دقيق شناسايي خواهند شد. طبيعتا در اين زمينه بايد با مراكز پولشويي و بانكي نسبت به شناسايي حساب‌‌ها و معاملات صوري رسيدگي و برخورد جدي صورت بگيرد. رييس سازمان امور مالياتي هشدار داد: در گذشته در ارتباط با كارت‌هاي بازرگاني مشكلاتي وجود داشت و اقداماتي با نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي صورت گرفته تا كساني كه كالا با نام افراد كم‌درآمد از طريق كارت‌هاي بازرگاني وارد كرده‌اند، با افراد واقعي برخورد شد. هر فعاليت‌ اقتصادي كه منجر به درآمد مي‌شود، بايد نسبت به شناسايي ماليات آن اقدام كرد. تقوي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اينكه دادستان استان البرز اعلام كرده كه در رابطه با شركت‌هاي صوري 10 تن از كارمندان سازمان مالياتي بازداشت شده‌اند، گفت: سازمان امور مالياتي در جهت مبارزه با فرار مالياتي اقدامات هوشمندانه‌اي انجام داده است كه ارزش عمده آن شناسايي 2 هزار شركت صوري بوده كه نسبت به صدور فاكتورهاي جعلي و صوري اقدام مي‌كنند و نام اين شركت‌ها در سايت سازمان وجود دارد.

كشف كالاي قاچاق

سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از كشف ۳۰ دستگاه كانتينر قاچاق خبر داد. قاسم خورشيدي گفته است: ماموران گمرك و وزارت اطلاعات در يك عمليات مشترك موفق شدند اين محموله را در بندرشهيد رجايي و محورهاي مواصلاتي استان هرمزگان و استان‌هاي همجوار كشف و ضبط كنند. وي افزود: اين محموله شامل لوازم آشپزخانه، ظروف شيشه و سراميك، وان و دوش حمام و سرويس بهداشتي است. خورشيدي افزود: بعد از بررسي بيشتر پرونده مشخص شد كه صاحبان اين كالا پيش از اين ۱۰۳ كانتينر شامل همين كالاها را طي سال‌هاي ۹۴ و ۹۵ از طريق خلاف اظهاري و به طريق قاچاق وارد كشور كرده‌اند. وي گفت: در همين رابطه پرونده ديگري تشكيل شد و وزارت اطلاعات صاحب كالا را به عنوان اظهار‌كننده خلاف و يك نفر حق‌العمل كار و ترخيص كار را در اين پرونده بازداشت كرد. خورشيدي افزود: در مجموع پرونده شامل ۱۳۳ كانتينر به وزن هزار و ۴۶۵ تن است. سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: پيش‌بيني مي‌شود ارزش اين پرونده قاچاق بالغ بر ۵۰ ميليارد تومان باشد.

افزايش قيمت جهاني نفت

قيمت نفت برنت در معاملات ديروز با ۱۱ سنت افزايش همراه بود و به ۵۶ دلار و يك سنت رسيد. رويترز نوشت، پس از آنكه آژانس بين‌المللي انرژي پيش‌بيني كرد كه ميزان توليد نفت شيل امريكا تا سال 2022 ميلادي حدود 4/1 ميليون بشكه در روز افزايش خواهد داشت، قيمت نفت خام امريكا در معاملات آسيايي ديروز با كاهش همراه بود. بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشكه نفت خام امريكا ديروز با 4 سنت كاهش به 53 دلار و 16 سنت رسيد. قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت امريكا ديروز 13 سنت كاهش يافته بود. قيمت نفت برنت نيز ديروز با 11 سنت افزايش همراه بود و به 56 دلار و يك سنت رسيد. آژانس بين‌المللي انرژي در گزارش خود از پيش‌بيني وضعيت بازار نفت در 5 سال آينده اعلام كرد كه اگر قيمت نفت در حدود 60 دلار باقي بماند، توليد نفت شيل امريكا باز هم افزايش خواهد يافت. آژانس گفته كه اگر قيمت نفت به حدود 80 دلار در هر بشكه برسد، توليد نفت شيل امريكا تا سال 2022 به ميزان 3 ميليون بشكه در روز افزايش خواهد داشت. در اين گزارش همچنين پيش‌بيني شده كه ميزان تقاضا براي نفت طي 5 سال آينده افزايش خواهد يافت و در سال 2019 از مرز 100 ميليون بشكه خواهد گذاشت. ميزان تقاضا در سال 2022 تحت تاثير اقتصادهاي نوظهور به 104 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد. نگراني‌ها در مورد ميزان توليد نفت شيل امريكا موجب شده تا تاثير ناشي از كاهش توليد‌هاي اوپك و برخي ديگر از توليد‌كنندگان غير‌عضو اين سازمان خنثي شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون