• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

چين خواستار پايبندي همه طرف‌ها به برجام شد


نماينده دايم چين در سازمان ملل گفت: برجام به سختي به دست آمده است، همه طرف‌ها بايد اعتماد سياسي دوجانبه را تقويت و به تعهدات خود عمل كنند. به گزارش ايسنا به نقل از تلويزيون سي‌سي تي‌وي، نماينده دايم چين در سازمان ملل ضمن تاكيد بر پايبندي همه طرف‌ها به برجام، خواستار تلاش جامعه بين‌المللي براي دستيابي به اهداف تعيين شده در زمينه منع اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي و بردباري همه طرف‌ها در مناطق داراي تنش شد.
 لي‌جي‌يي اين درخواست را در نشست شوراي امنيت سازمان ملل براي بررسي گزارش كاري كميته قطعنامه 1540 بيان كرد. ليو گفت: جلوگيري از اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي به امنيت، ثبات و صلح جهاني كمك مي‌كند و بنابراين وظيفه‌اي مهم براي كل جامعه بين‌المللي است. درك تازه‌اي از امنيت ايجاد شود تا فضايي امن براي همه فراهم شود. ديگر پيشنهاد وي تاكيد بر اصول قانوني در تقويت رژيم بين‌المللي منع اشاعه سلاح‌هاي كشتار جمعي براي تضمين اجراي قطعنامه 1540 شوراي امنيت بود.
وي در مورد مسائل هسته‌اي در خصوص كره شمالي گفت: همه طرف‌ها بايد خويشتنداري و براي ايجاد اعتماد سياسي تلاش كنند. هم‌اكنون نكته مهم اين است كه همه طرف‌ها در شرايط پر تنش شبه‌جزيره كره پا را روي ترمز بگذارند. برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) به سختي به دست آمد و همه طرف‌ها بايد اعتماد سياسي دوجانبه را تقويت كنند و به تعهدات خود عمل كنند تا اين توافق به صورت فعال و موثر باقي بماند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون