• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

پيشنهاد يك كتاب

رامين ناصر نصير بازيگر

 


چندي قبل به دلايلي در بيمارستان بستري بودم و خيلي اتفاقي با كتابي آشنا شدم كه يكي از دوستان هنگام ملاقات برايم آورده بود. اين كتاب «ملت عشق»، نوشته اليف شافاك، نويسنده ترك تبار است كه دو داستان را به صورت موازي روايت مي‌كند. ماجرا سال 2008 براي يك خانم خانه‌دار در امريكا رخ مي‌دهد؛ داستان ديگر به آشنايي شمس و مولانا اختصاص دارد كه به صورت همزمان روايت مي‌شوند و به شيوه‌اي كه علاقه‌مندان مطالعه خواهند كرد به هم پيوند مي‌خورند.
نگاه متفاوت به ماجراي شمس و مولانا از يك سو و آنچه درباره زندگي امروز در كتاب پيش مي‌رود برايم بسيار جذاب بود. به همين دليل به نظرم طيف متفاوتي از سليقه‌ها را پوشش خواهد داد.
براي تعطيلات نوروزي هم مطالعه كتاب «دنياي سوفي»، نوشته يورگن گرُدِر را در نظر گرفته‌ام كه معروف‌ترين كار نويسنده است. البته خيلي جديد نيست ولي من با وجود اينكه باقي آثار ترجمه شده اين نويسنده را خوانده‌ام تا امروز موفق به مطالعه «دنياي سوفي» نشده‌ام. آثار گردر به‌گونه‌اي فلسفي روايت مي‌شود و از آنجا كه مدتي است مطالعه «تاريخ تمدن» ويل دورانت را هم آرام پيش مي‌برم «دنياي سوفي» به نوعي در همين راستا تلقي مي‌شود و جذابيت دارد.
مشغول ترجمه كتابي درباره «اِوا پرون»، همسر خوان پرون ديكتاتور آرژانتين هستم كه سال آينده به اتمام مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون