• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3774 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

رييس‌جمهور در مراسم افتتاح مجتمع بندري كاسپين در منطقه آزاد انزلي:

منطقه آزاد انزلي از مناطق خوب و فعال كشور است كه تحولات بسيار خوبي در آن ايجاد شده است

 دكتر حسن روحاني رييس‌جمهور، در مراسم افتتاح دو پست اسكله مجتمع بندري كاسپين و آغاز عمليات اجرايي احداث اسكله مارينا و مجموعه تفريحي گردشگري آكواريوم در اين منطقه با قدرداني از اقدامات و فعاليت‌هاي تلاشگران در سطح منطقه آزاد انزلي، اظهار داشت: اقدامات بزرگ و ارزشمندي در منطقه آزاد انزلي انجام شده است و اين منطقه از مناطق خوب و فعال كشور است كه خوشبختانه امروز تحولات بسيار خوبي را به چشم ديديم، ۱۸ ماه قبل عمليات اين طرح آغاز و امروز دو پست اسكله آن به اتمام رسيد و در آينده اين پست‌ها تجهيز خواهد شد.
دكتر روحاني با بيان اينكه از نعمت بزرگ درياي خزر و امكانات تفريحي براي مردم در اين دريا به خوبي استفاده نكرده‌ايم، گفت: طرح ماريناي بندر كاسپين با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و امكانات ۳۵۰ قايق تفريحي از جمله اقدامات خوب براي مردم اين استان و سراسر كشور است.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: بايد از تالاب انزلي به خوبي حفاظت و حراست نماييم، چرا كه اين تالاب براي تنفس منطقه و امكانات تفريحي مردم، حائز اهميت است.
دكتر روحاني سپس به اهميت گسترش و افزايش ارتباطات با كشورهاي همسايه مجاور درياي خزر اشاره كرد و گفت: ارتباطات دريايي از ارزان‌ترين وسايل حمل و نقل در دنياست و تعميق ارتباطات دريايي نيز از مهم‌ترين محورهاي گفت‌وگو در سفر در روسيه با مقامات اين كشور بود.
رييس‌جمهور ادامه داد: طرح آكواريوم و همچنين ديگر تفريحات سالم براي مردم در درياي خزر جزو برنامه‌هاي دولت يازدهم در منطقه آزاد انزلي است.
دكتر روحاني با اشاره به ايرادات برخي در كشور به مناطق آزاد مبني بر اينكه منطقه آزاد، تبديل به منطقه واردات آزاد شده است، گفت: دولت تدبير و اميد به دنبال منطقه آزاد براي افزايش اشتغال و ارتباطات و توسعه جاذبه‌هاي گردشگري است.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: بايد مناطق آزاد به مركز حمل و نقل تبديل شود و دولت به دنبال بنادر نسل سوم است و ان‌شاء‌الله اين بندر به راه‌آهن قزوين، رشت، آستارا متصل مي‌شود.
دكتر روحاني با اشاره به اهميت مساله ترانزيت و جابه‌جايي محموله‌هاي ۲۰ ميليون تني كالا از هند به روسيه، گفت: بايد مقداري از اين حجم جابه‌جايي كالا از طريق جمهوري اسلامي ايران انجام شود و با اتصال راه بندرعباس به مسكو، هند، ايران، روسيه و ساير كشورها سود فراواني خواهند برد.
رييس‌جمهور ادامه داد: در اين صورت از طريق آذربايجان به مسكو و اروپاي شمالي و شرقي و همچنين به گرجستان و درياي سياه متصل مي‌شويم كه استان گيلان حلقه وصل بين مناطق مختلف ايران و مناطق شمالي خواهد شد.
دكتر روحاني با اشاره به اعلام آمادگي مديرعامل يكي از شركت‌هاي توليدي چوب و تخته در اين استان براي توليد چوب و كاشت درخت در سرتاسر كشور، گفت: اين كار ارزشمندي براي محيط زيست و سلامت و زندگي مردم است و مي‌تواند تحرك خوبي براي توليد و اشتغال به وجود آورد.
رييس‌جمهور در اين مراسم و در بخش افتتاح طرح‌هاي بهداشتي، با مقايسه آمار تخت‌هاي بيمارستاني آماده شده در گذشته و همچنين در دولت يازدهم، تاكيد كرد: اين مهم نشان مي‌دهد كه كار بزرگي توسط مردم استان و دولت تدبير و اميد به عنوان خادمان ملت انجام شده است و خرسنديم كه مردم اين استان آرامشي بيشتر در خدمات درماني بهتر و ارزان‌تر خواهند داشت.
دكتر روحاني با قدرداني از تلاشگراني كه براي امنيت غذايي مردم خدمت‌رساني مي‌كنند و با ذكر اينكه عدم بيان اين كارهاي با عظمت ناشكري به درگاه پروردگار است، گفت: مردم ايران قدردان توفيقات كشاورزان سراسر ايران هستند و ما طي5/3 سال گذشته در توليد محصولات كشاورزي و مواد غذايي به سمت خوداتكايي حركت كرده‌ايم.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد:  افزايش سرعت ايجاد سردخانه‌هاي كشور به معناي استفاده پايدار از محصولات است و زنجيره توليدي مواد غذايي بايد دقيق و درست باشد. فناوري اطلاعات مي‌تواند به چگونگي توليد و كشاورزي از مزرعه تا سفره مردم با محاسبه و برنامه‌ريزي دقيق كمك كند و توسعه سردخانه به معناي افزايش توليد، سلامت مردم و ذخيره‌سازي براي فصول پرمشتري است.
دكتر روحاني به اقدامات دولت يازدهم براي گسترش طرح پرورش ماهي در قفس در شمال و جنوب كشور اشاره كرد و افزود: بايد اتكاء مردم به گوشت قرمز كم شود و افزايش استفاده از گوشت سفيد براي سلامت مردم حايز اهميت است.
رييس‌جمهور با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري براي اشتغال‌زايي و اهميت اين امر براي دولت يازدهم، گفت: بايد طرح روستاي بدون بيكار در همه مناطق كشور آغاز شود تا شاهد ريشه‌كني بيكاري در كشور باشيم و اين امر شدني است.
دكتر روحاني با اشاره به شعار با تو مي‌توانيم و بي‌تو نمي‌توانيم، اظهار داشت: اگر مردم احساس مسووليت كنند و به صحنه بيايند كارهاي بزرگي انجام مي‌شود و در اين مسير بايد همه قوا و ملت ايران براي عظمت كشور، اشتغال جوانان و سرافرازي ايران عزيز به ميدان بيايند.
رييس‌جمهور با اشاره به افتتاح سايت‌هاي جديد اپراتورهاي ارتباطي استان گيلان، تصريح كرد: در اين زمينه تحول بسيار خوبي در دولت يازدهم به وجود آمده است و دسترسي مردم به نسل‌هاي سوم و چهارم تلفن همراه به معناي افزايش توان اطلاعاتي، اشتغال‌زايي و ارتباطات بيشتر با جهان است.
دكتر روحاني افزود: اين مهم امري زيربنايي و ضروري براي توسعه كشور است كه ۶۰۰ ميليارد تومان تاكنون سرمايه‌گذاري شده، ۲۰۰ ميليارد تومان ديگر نيز در استان در حال انجام است و اميدواريم فضاي خوبي براي مردم و جوانان براي دسترسي به اطلاعات فراهم شود.
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه دولت يازدهم با وجود حملات فراوان اين حق را براي مردم حفظ كرده و در برابر آن ايستادگي خواهد كرد تصريح نمود: دولت تدبير و اميد از همه حقوق ملت دفاع مي‌كند و مردم نيز با حضور در صحنه حامي و پشتيبان اين راه هستند.
دكتر روحاني با اشاره به انعقاد قرارداد ۶ هزار واگن باري با روسيه، گفت: هزار واگن ساخته شده تحويل كشور خواهد شد و ۵ هزار واگن باقيمانده در ايران ساخته مي‌شود كه منجر به افزايش توليد و اشتغال‌زايي براي جوانان كشور مي‌شود.
رييس‌جمهور به افتتاح مجتمع لاستيك بارز در استان كردستان و برخي تهمت‌هاي نادرست به دولت يازدهم اشاره كرد و گفت: برخي مي‌خواهند همه‌چيز را محبوس و مردم را نااميد كنند. عده‌اي به دنبال اين هستند كه بگويند مردمي كه سال ۹۲ راي داديد و دولت يازدهم را انتخاب كرديد، كار خوبي نكرديد، اما مردم ايران در سال ۹۲ كاري خوب انجام دادند و فردي كه انتخاب مي‌شود، منتخب و نماينده مردم است.
دكتر روحاني با بيان اينكه احداث راه‌آهن رشت – آستارا با مشاركت آذربايجان به زودي آغاز خواهد شد، گفت: هر قدمي كه برداشته مي‌شود، بايد مايه اميد همه كشور باشد و از اين فضا و امكانات به خوبي بهره ببريم.
رييس‌جمهور با اشاره به آغاز حلول ماه باصفاي رجب، اظهار داشت: اميدواريم برخي رسانه‌ها در اين ۳ ماه پيش رو برخي شيوه‌ها را كنار بگذارند.
دكتر روحاني تاكيد كرد: همه مردم استان گيلان سردار جنگل هستند و اميدواريم با افتتاح و آغاز عمليات اجرايي اين طرح‌ها و پروژه‌هاي مهم استاني، شاهد رشد و آباداني در اين استان باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون