سازوكارهاي كمپينهاي انتخاباتي روي فضاي مجازي
تلگرام در ايران جمعيتي حدود 28 تا 30 ميليون نفر كاربر دارد، ديگر شبكههاي اجتماعي ما هم با وجود محدوديتهايي كه وجود دارد، باز هم جايگاه خود را ميان كاربران دارند. در نتيجه اين شبكهها هم ميتوانند فضاي انتخاباتي را گرم كنند و هم تعيينكننده كانديد برتر باشند. كانديد برتر قاعدتا كسي است كه بتواند اقبال بيشتري را در فضاي شبكههاي اجتماعي براي خود پيدا كند و اين بستر را براي خود ايجاد كند و صرف بيان ديدگاهها در رسانهاي مثل تلويزيون و رسانههاي جريان اصلي مثل گذشته تعيينكننده نخواهد بود. هرچند در گذشته رسانه ملي ميتوانست جايگاه تعيينكنندهاي در اتفاقاتي مثل انتخابات داشته باشد اما امروز بايد بداند كه رقيبي قوي به نام شبكههاي اجتماعي دارد.