• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3776 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ فروردين

تلاش ناكام صدا و سيما براي اختلاف‌افكني در دولت

دو وزيركانديدا شدن‌شان را تكذيب كردند

هدف رسانه ملي از كانديدا معرفي كردن وزراي دولت چيست؟

گروه سياسي| نحوه عملكرد صدا و سيما در هر انتخاباتي همواره يكي از موضوعات مورد مناقشه بوده است. مناقشه‌اي پايان‌ناپذير كه البته در هر دوره از انتخابات شكل متفاوتي به خود مي‌گيرد. در يك دوره صدا و سيما حامي تمام و كمال دولت وقت مي‌شود و تمام تلاشش را براي دو دوره‌اي شدن آن دولت به كار مي‌گيرد و در يك دوره تمام تلاشش را مي‌كند كه كانديدايي از جريان خاص نتواند به پاستور برسد. در روزهايي كه تنها پنج روز تا آغاز ثبت‌نام كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري باقي مانده است عملكرد صدا و سيما از همين حالا با انتقادهاي بسياري مواجه شده است. تلاش صدا و سيما براي به روز جلوه دادن اطلاعاتش حالا با تكذيب‌هاي متعددي روبه‌رو شده است اما نكته‌اي كه روز گذشته به چشم آمد تكذيبيه‌ها و ابراز تعجب‌هاي دو تن از وزراي دولت يازدهم از عملكرد رسانه ملي بود. رسانه ملي در بسته‌هاي انتخاباتي خود اسامي متعددي را جزو كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري معرفي كرده بود كه در اين بسته‌ها نام حسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت و محمود واعظي وزير ارتباطات هم ديده مي‌شد. هر دوي اين افراد از مدت‌ها پيش احتمال كانديداتوري‌شان براي اين انتخابات را رد كرده بودند و تاكيد داشتند كه تصميمي براي اين كار ندارند. حتي پيش از اين هم محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در يك نشست خبري هرگونه تصميم اعضاي كابينه براي كانديداتوري در انتخابات را رد كرده و گفته بود كه: «همه ما يك رييس داريم و ان‌شاءالله همان يك رييس كانديدا مي‌شود». با اين همه اصرار صدا و سيما براي كانديدا اعلام كردن برخي از اعضاي كابينه جدي‌تر از اين صحبت‌ها بود. مساله‌اي كه روز گذشته با واكنش وزراي دولت مواجه شد. هرچند كه بسياري در اين ميان مي‌دانند كه علت انتشار اين خبرهاي نادرست از سوي صدا و سيما در مورد تحركات انتخاباتي كابينه چيست.
از كارهاي صدا و سيما سر در نمي‌آورم
نخستين تكذيبي ديروز مربوط با محمود واعظي وزير ارتباطات بود كه هرگونه تصميمي براي كانديدا شدنش را رد كرد و خبر صدا و سيما را تكذيب كرد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از حمايت يكپارچه اعضاي كابينه از حضور رييس‌جمهوري خبر داد و گفت: معتقدم دكتر روحاني در دور اول، كارهاي بسيار بزرگي كرده و ثمره آن، در دولت دوم بيشتر نمايان مي‌شود. به گزارش ايرنا، محمود واعظي روز چهارشنبه پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: به‌شدت از نامزدي روحاني حمايت خواهم كرد. وي تصريح كرد: همه ما در دولت و حتي دوستان ديگري كه اسامي‌شان را صدا و سيما مي‌گذارد، يكصدا حمايت مي‌كنيم براي اينكه آقاي روحاني بيايند. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: بخش قابل توجهي از وعده‌ها در دور اول در رابطه با مسائل خارجي، همبستگي داخلي، امنيت ملي و بخشي از مسائل اقتصادي محقق شده و بخشي كه اشتغال و توليد داخل است، در دور دوم انجام خواهد شد. واعظي درباره رويكرد صدا و سيما در تكرار نام وي براي نامزدي رياست‌جمهوري نيز گفت: البته خيلي از كارهاي صدا و سيما سردر نمي‌آوريم و بايد از خودشان بپرسيد؛ دفعات قبل هم تكذيب كردم، الان هم تكذيب مي‌كنم.
نامه تكذيبيه وزير بهداشت
از همان دو سال ابتدايي كار دولت يازدهم از حسن قاضي‌زاده‌هاشمي وزير بهداشت كه اقدامات گسترده‌اي داشت به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم نام برده مي‌شد و هر حركت خيرخواهانه يا پر سر و صداي وزير بهداشت به نوعي يك قدم در راستاي رسيدن به كرسي پاستور تعبير مي‌شد. تعبيري كه بسياري مي‌دانستند مقصود اصلي آن ايجاد اختلاف در ميان اعضاي كابينه دولت يازدهم است. ديروز اما وزير بهداشت هم كه از اخبار نادرست صدا و سيما انتقاد داشت خطاب به رييس سازمان صدا و سيما دست به قلم شد و از اين اقدام انتقاد كرد. بر اين اساس وزير بهداشت با ارسال نامه‌اي به رييس سازمان صدا و سيما، به پخش نام و تصويرش از رسانه‌ ملي به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري، واكنش نشان داد. به گزارش ايسنا و بنابر اعلام وب‌دا، در متن نامه دكتر سيدحسن هاشمي به علي عسكري آمده است: «در پي گمانه‌زني‌هاي غيررسمي و بعضا هدفمندي كه اخيرا برخي رسانه‌ها و به‌ويژه شبكه‌هاي مجازي، درخصوص انتخابات رياست‌جمهوري «به عنوان خبر» منتشر مي‌كنند، طي روزهاي پاياني سال گذشته تا هم‌اكنون، شاهد پخش نام و تصوير خود به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي انتخابات از رسانه ملي بوده‌ام. اين اقدام در حالي تكرار و ادامه يافته كه بارها در مصاحبه‌ها عرض كردم و طبعا عزيزان حوزه سياسي و خبر آن سازمان هم مطلع شده‌اند كه جز انجام مسووليت خطير حفظ و ارتقاي سلامت هموطنان و اجراي دقيق طرح تحول سلامت، هيچ هدف ديگري نداشته و ندارم و تنها وظيفه خود و همكارانم تا پايان دوران كاري دولت يازدهم را ادامه مسير خدمت صادقانه به هموطنان عزيز مي‎دانم. اميدوارم ترتيبي اتخاذ فرماييد كه تا زمان برگزاري انتخابات، اخبار صحيحي كه منجر به حضور حداكثري مردم و انتخاباتي قانونمند و اخلاق محور شود، در اختيار افكار عمومي قرار گيرد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون