• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3781 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ فروردين

تا انتخابات

امروز آغاز بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها در هيات‌هاي نظارت
ايسنا| رييس هيات نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران با تاكيد بر اينكه انتشار اخباري مبني بر تاييد صلاحيت برخي كانديداها در انتخابات شوراها در شهر تهران صحت ندارد، گفت كه هنوز هيات‌هاي نظارت وارد بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها نشده‌اند و اين روند از امروز آغاز مي‌شود. محمدرضا بادامچي در واكنش به انتشار اخباري مبني بر تاييد صلاحيت برخي كانديداها در انتخابات شوراها در شهر تهران گفت: مهلت هفت‌روزه بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها در هيات‌هاي اجرايي به اتمام مي‌رسد و پرونده‌هاي آنها از امروز در اختيار هيات‌هاي نظارت قرار مي‌گيرد. وي افزود: هيات‌هاي اجرايي از 17 فروردين وارد بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها شدند كه اين مهلت هفت روزه امشب به پايان مي‌رسد. هيات‌هاي نظارت نيز از فردا تا پايان وقت 31 ارديبهشت به بررسي صلاحيت اين داوطلبان پرداخته و نظر خود را به هيات‌هاي نظارت استان ارايه مي‌دهند. هيات‌هاي نظارت استان نيز بعد از تاييد نهايي، اسامي كانديداها را اول ارديبهشت به فرمانداري‌ها ارايه كرده و در نهايت دوم ارديبهشت اسامي از سوي فرمانداري‌ها اعلام مي‌شود. رييس هيات نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران گفت: اين روند در قالب انتخابات شوراها نيز در تهران حاكم است.


دادستان كل: فضاي مجازي و حقيقي را در انتخابات رصد مي‌كنيم
 مهر| دادستان كل كشور گفت: ستاد پيشگيري از تخلفات هم در تهران و هم در ساير استان‌ها فعال است و فضاي مجازي و حقيقي را رصد مي‌كنيم. محمد جعفر منتظري در حاشيه بازديد از روند ثبت نام انتخابات رياست‌جمهوري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ستاد پيشگيري از تخلفات هم در تهران و هم در ساير استان‌ها فعال است و ما فضاي مجازي و حقيقي را رصد مي‌كنيم. منتظري در پاسخ به سوالي مبني بر نحوه احراز صلاحيت داوطلباني كه داراي پرونده قضايي هستند، گفت: افرادي كه براي رياست‌جمهوري و شوراها ثبت نام كرده‌اند يا خواهند كرد، اگر داراي پرونده باشند، قطعا به مراكز نظارتي و اجرايي ابلاغ مي‌شود و اين امر تاثير خواهد داشت.


خدا رحمتت كند هاشمي
عصر ايران|  وقتي محمود احمدي‌نژاد، برخلاف توصيه صريح و علني رهبري و نيز برخلاف آنچه خودش قبلا گفته بود، به ستاد انتخابات كشور رفت و كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري شد، نخستين جمله‌اي كه به ذهن متبادر شد اين بود: «خدا رحمتت كند هاشمي كه چقدر دورانديش و آينده‌نگر بودي». آيا وقت آن نيست كساني كه سال‌ها آن مرد بزرگ را آزردند و به بي‌بصيرتي متهمش كردند، لااقل در خلوت خود از روح آن سفر كرده، حلاليت بخواهند؟!


ايرانيان خارج نشين چگونه مي‌توانند در انتخابات ثبت‌نام كنند؟
ايسنا| رييس هيات نظارت بر انتخابات رياست‌جمهوري در خارج از كشور گفت: طبق قانون انتخابات، ايرانيان خارج از كشور اگر قصد كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري را دارند بايد خودشان يا وكيل‌شان با داشتن معرفي‌نامه معتبر به ستاد انتخابات كشور مراجعه كنند و در اين انتخابات ثبت‌نام كنند. حسن قشقاوي با بيان اينكه هيات‌هاي اجرايي انتخابات رياست‌جمهوري در خارج از كشور و همچنين هيات‌هاي نظارت فعاليت خود را آغاز كرده‌اند، گفت: با حكم آقاي رحماني‌فضلي، آقاي محمدي مديركل امور ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه با عنوان رييس هيات اجرايي انتخابات در خارج از كشور انتخاب شده است. اين مقام مسوول در وزارت خارجه گفت: ملزومات و لوازم برگزاري انتخابات از جمله برگه تعرفه و مهر و ديگر موارد تهيه شده و به موقع به نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور ارسال خواهد شد. حدود 90 درصد از حوزه‌هاي انتخابيه در خارج از كشور براي استقرار صندوق انتخابات مشخص شده‌اند و هيات‌هاي نظارت و اجرايي جلساتي را به صورت منظم برگزار كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون