• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3781 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ فروردين

عددنوشت

واحدهاي ساخته شده در پرند
از ۹۵ هزار واحد مسكن مهر پرند ۷۰ هزار واحد تكميل شده، ۵۳ هزار واحد به متقاضيان تحويل شده و ۷۵۰۰ واحد فاقد متقاضي است. براساس وعده مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند از ۲۵ هزار واحد باقي مانده شهر جديد پرند ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد كه داراي متقاضي موثر است تا پايان دولت يازدهم تكميل مي‌شود. لذا مي‌توان گفت كه پرونده مسكن مهر پرند در اين دولت بسته مي‌شود. واحدهاي خالي هم مي‌تواند با برداشتن شرايط چهارگانه به افراد و تعاوني‌هاي متقاضي واگذار شود. مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند درخصوص آخرين وضعيت مسكن مهر اين شهر با اشاره به بحث افزايش تسهيلات وام از ۳۰ به ۴۰ ميليون تومان نيز گفت: بر اين اساس آورده مردم در سايت‌هاي مسكن مهر افزايش يافت كه قطعا به تكميل هرچه سريع‌تر پروژه‌ها منجر خواهد شد. با توجه به اينكه ۷۰ درصد پيمانكاران، قرارداد با بانك مسكن دارند و تسهيلات جذب كردند، موظف هستند براساس جدول زمانبندي واحدها را تحويل دهند.

ارزش خودروهاي توليدي
طبق هدف‌گذاري صورت گرفته ارزش توليدات صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴ به ۴۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار خواهد رسيد. سال گذشته (۱۳۹۵) توليد انواع خودرو از سوي خودروسازان داخلي با رشد حدودا ۳۸ درصدي همراه بوده و به يك ميليون و ۳۵۰ هزار دستگاه رسيد. اين تعداد خودرو در حالي در سال ۱۳۹۵ توليد شد كه در سال قبل از آن (۱۳۹۴) حدود ۹۸۰ هزار دستگاه خودرو از سوي خودروسازان داخلي توليد شده بود. اين رشد توليد خودرو در حالي است كه براساس هدف‌گذاري صورت گرفته در سند «اهداف و سياست‌هاي توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴»، در اين سال (۱۴۰۴) توليد انواع خودروي سبك (سواري و وانت) بايد به سه ميليون دستگاه و توليد انواع خودروي تجاري بايد به ۱۲۰ هزار دستگاه در سال افزايش يابد. همچنين طبق پيش‌بيني صورت گرفته در اين سند در سال ۱۴۰۴ قيمت متوسط يك دستگاه خودروي سواري توليد داخل به‌طور ميانگين حدود ۱۵ هزار دلار خواهد بود.


سود دامدار ازگوشت قرمز
رييس انجمن صنفي گاوداران ايران گفت: با توجه به قيمت تمام‌ شده و هزينه‌ جانبي، قيمت گوشت گوساله در بازار بايد كيلويي 30 هزار تومان باشد، اما اين روزها تا 38 هزار تومان هم به فروش مي‌رسد كه سود آن فقط به جيب دلال‌ها مي‌رود. احمد مقدسي، گفت: در سال 95، با آنكه قيمت تمام شده هر كيلو گوساله براي ما 10 هزار و 300 تومان بود، 10 ماه از سال آن را با زيان و كيلويي 10هزار تومان فروختيم و تنها دو ماه پاياني سال به 11 هزار تومان رسيد. قيمت گوساله زنده هرچقدر كه باشد، پس از كشتار و محاسبه هزينه‌هاي جانبي بايد به دو برابر با اندكي افزايش برسد و در نهايت كيلويي 26 هزار تومان به مغازه‌‌دار و 30 هزار تومان به دست مصرف‌كننده برسد، اما سوال اينجاست كه چرا اكنون به قيمت حدود 38 هزار تومان رسيده، در صورتي كه هيچ افزايش قيمتي از سوي گاوداري‌ها صورت نگرفته است.


افزايش قيمت سيمان
دبير انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان با بيان اينكه مطابق تصميم‌گيري‌هاي انجام شده امسال سيمان با ۴ تا 5/4 درصد افزايش قيمت به فروش مي‌رسد، گفت: قيمت هر تن سيمان فله تيپ ۲ بدون محاسبه ماليات بر ارزش افزوده، در كارخانه ۱۲۰ هزار تومان است. عبدالرضا شيخان، با اشاره به اينكه مجوز افزايش قيمت 15 درصدي سيمان را در 31 خرداد ماه 93 دريافت كرده بوديم، اظهارداشت: ركود بازار باعث شده تا اين افزايش قيمت اعمال نشود و حتي كارخانجات براي فروش محصولات خود به ارايه تخفيف هم بپردازند. وي با بيان اينكه ارايه تخفيف‌هاي متفاوت باعث شد تا براي مديريت بازار در نيمه اول سال گذشته تصميم به حذف اين تخفيف‌ها شود، افزود: براساس سياستگذاري‌ها سيمان قرار شد بدون تخفيف در مقصد تحويل مشتريان شود كه سازمان حمايت اعلام كرد به دليل عدم نظارت بر كرايه حمل اين موضوع اجرايي نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون