• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3781 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ فروردين

پشت پرده جمنا از زبان دو اصولگرا بيان شد

شكست پروژه وحدت

با تشكيل جبهه مردمي نـيـروهـاي انـقلاب اصولگرايان كوشيدند تا تولد يك تشكل جديد با برند انقلابي را جشن بگيرند و اعلام كنند اين همان گمشده‌اي است كه سال‌ها به دنبال آن بودند. اگرچه گاهي زمزمه‌هايي مبني بر وجود اختلاف در اين تشكل نوپا دهان به دهان مي‌گشت اما مهره‌هاي اصلي جمنا همواره بر اتحاد و انسجام همه نيروهاي اصولگرا تاكيد مي‌كردند.
با برگزاري مجمع دوم جمنا و انتخاب 5 نامزد اصلي اختلافات پيشين اصولگرايان به يك‌باره رسانه‌اي شد. كانديداتوري مصطفي ميرسليم بر خلاف نظر جمنا، كنار كشيدن پرويز فتاح از انتخابات و اعلام استقلال سيدابراهيم رييسي در كنار بيانيه مبهم محمدباقر قاليباف نشان داد اوضاع چندان بر وفق مراد اصولگرايان نيست.
حالا و پس از شكست پروژه وحدت اصولگرايان با جمنا زمزمه‌هاي ماه‌هاي پيش نيز رسانه‌اي شده است و عده‌اي از اصولگرايان مهره‌هاي اصلي جمنا را به تماميت‌خواهي متهم مي‌كنند. حسن بيادي، فعال سياسي اصولگرا در گفت‌وگو با نامه نيوز، در خصوص برنامه وحدت اصولگرايان با توجه به برگزاري مجمع دوم جمنا گفت: مشخص و مشهود است كه وحدت خوبي صورت نگرفته و نتايج خوبي را هم به دنبال نداشته است. معتقدم نتايجي كه تاكنون حاصل شده متعلق به همه جامعه بزرگ اصولگرايي نبوده بلكه متعلق به يك گروه تماميت‌خواه است. اين گروه نشان داد كه حداقل‌هاي شايسته‌سالاري را رعايت نكرده و با لابي‌گري‌ كارهاى خود را پيش بردند. حتي دعوت‌ها و اينكه چه كساني در اين نشست حضور داشته باشند نيز از پيش تعيين شده بود.
دبيركل جمعيت آبادگران جوان با بيان اينكه آوردن راي اول در راي‌گيري جمنا ملاك شايستگى نيست، خاطرنشان كرد: معتقدم افراد پشت پرده همين 5 گزينه را با لابى‌گرى درون گروهى انتخاب كردند و آرا مي‌توانست چيزي جز اين باشد! اين نوع راي‌گيري نشان داد بسياري از آرا از قبل تعيين شده و به نوعي مهندسي شده بود.
وي ادامه داد: بسياري از حرف‌ها، انتقادها و نوع انتخاباتي كه صورت گرفت، نشان‌دهنده اين بود كه برگزارى اين تجمعات فقط براي بقاي قدرت خودشان بود و نه براى استمرار قدرت نظام اسلامى.
محمدعلي پورمختار، عضو جمنا و نماينده اصولگراي مجلس نيز كه برخلاف تصميم آنها در انتخابات رياست‌جمهوري كانديدا شده است نيز در اين باره مي‌گويد: جمنا بخشي از فعالان سياسي، گروه‌ها، جبهه‌هاي انقلابي و جريان‌هاي سياسي را تفكر انقلابي در كنار هم قرار داد و اين اقدام از اساس خوب بود اما در مجموع جمنا عملكرد قوي نداشت. در شرايط امروز كشور فردي را نياز داريم كه با روحيات انقلابي از توانمندي و كارآمدي بالايي برخوردار بوده و به بيان روشن‌تر يك مدير جهادي باشد.
وي درباره كانديداتوري محمدباقر قاليباف و ارتباط وي با جمنا نيز گفت: آقاي قاليباف عنوان نكرد كانديداي رياست‌جمهوري نمي‌شود بلكه در بيانيه‌اي تاكيد داشت از كسي درخواست نكرده او را تاييد يا انتخاب كند و در واقع منظور او جمنا بود. جمنا تصميم خود را در زمينه كانديداهاي رياست‌جمهوري گرفته و بايد تا تاييد صلاحيت‌ها توسط شوراي نگهبان صبر كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون