• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3787 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين

عددنوشت

انتشار اوراق مالي اسلامي در بازار سرمايه

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ديروز در نهمين دوره بين‌المللي بازار سرمايه اسلامي گفت: تاكنون 5/14 ميليارد دلار اوراق اسلامي در بازار سرمايه ايران منتشر شده است. شاپور محمدي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ديروز در نهمين دوره بين‌المللي بازار سرمايه اسلامي گفت: تاكنون 5/14ميليارد دلار اوراق اسناد خزانه اسلامي در بازار سرمايه ايران منتشرشده است. وي افزود: سال گذشته 100 درصد رشد در ابزارهاي مالي اسلامي تجربه شد و اميدواريم از اين ابزارهاي مالي براي تامين مالي بخش خصوصي استفاده شود. به گفته رييس سازمان بورس و اوراق بهادار، در 9 سالي كه كميته فقهي بورس واوراق بهادار تشكيل شده؛ 145 جلسه برگزار و 50 ابزار و نهاد مالي جنبه‌هاي شرعي آن مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته است. محمدي ادامه داد: 2/2 ميليارد دلار مانده اين اوراق در سال ۲۰۱۷ معادل 8/9 ميليارد دلار بوده است كه از اين مبلغ 2/2 ميليارد دلار مربوط به اسناد خزانه اسلامي است كه براي تامين مالي دولت استفاده مي‌شود.


كاهش واردات سيگار

به گفته رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور، واردات سيگار در سال گذشته كه به ميزان چهار ميليارد نخ بوده است نسبت به سال قبل از آن كاهش ۷۶ درصدي دارد. علي اصغر رمزي در گفت‌وگو با ايسنا، ضمن اعلام اين آمار علت كاهش شديد واردات سيگار در سال ۱۳۹۵ را اجرايي كردن تبصره ۳ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنجم توسعه عنوان و اظهار كرد: اين تبصره دولت را مكلف كرد تا واردات سيگار را با همان برند اصلي به توليد داخلي تبديل كند و از سال ۱۳۹۳ مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور اجراي اين تبصره را در دستور كار خود قرار داد. وي ادامه داد: با وجود مقاومت‌هايي كه وجود داشت و علت آن سود آور بودن واردات بود اما واردكنندگان را ملزم به اجراي قانون كرديم تا با راه‌اندازي واحدهاي توليدي جديد يا پر كردن ظرفيت‌هاي خالي واحدهاي توليدي موجود، به افزايش ۱۵ ميليارد نخي توليد داخل دست يابيم. رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور با بيان اينكه توليد سيگار در سال ۱۳۹۴ به ميزان
۳۰ ميليارد نخ بود كه در سال ۱۳۹۵ به ميزان ۴۵ ميليارد نخ افزايش يافت. در همين راستا و طبق برنامه در نظر گرفته شده در سال ۱۳۹۶ و در ادامه تكليف قانوني ياد شده ۵ ميليارد نخ ديگر به توليد داخلي اضافه خواهد شد و اميدواريم كه در پايان سال جاري به ۵۰ ميليارد نخ توليد داخلي برسيم. رمزي همچنين خاطرنشان كرد: در سال ۱۳۹۴ توليدات داخلي  ۵۲ درصد از مصرف سيگار كشور را تامين مي‌كرد كه در سال ۱۳۹۵ اين نسبت به ۸۲ درصد افزايش يافت و مطابق برنامه سال ۱۳۹۶ اين نسبت به بالاي ۹۰ درصد خواهد رسيد.


اعلام شماره شبا براي دريافت سود سهام عدالت

مشاور سازمان خصوصي‌سازي از ثبت ۵۰۰ هزار شماره حساب بانكي (شبا) براي دريافت سود سهام عدالت خبر داد و گفت: مردم تا شهريورماه فرصت دارند كه شماره خود را اعلام كنند. جعفر سبحاني در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آغاز دريافت شماره حساب از مشمولان سهام عدالت از نخستين دقايق بامداد امروز (۳۰ فروردين ماه) گفت: تا ساعت دوازده ظهر امروز (چهارشنبه)، بيش از ۵۰۰ هزار نفر به سامانه ساماندهي سهام عدالت مراجعه كرده و شماره حساب شباي خود را به ثبت رسانده‌اند. مشاور سازمان خصوصي‌سازي افزود: با توجه به اينكه ثبت شماره حساب شباي مشمولان، از نيمه شب سه‌شنبه گذشته آغاز شده و عملا از نخستين ساعات صبح ديروز مراجعات گسترش يافته، به نظر مي‌رسد ثبت ۵۰۰ هزار شماره حساب ركورد خوبي باشد. وي تصريح كرد: مردم براي دريافت شماره حساب شبا از بانك‌ها، عجله نكنند چراكه تا شهريورماه فرصت هست؛ اگرچه بانك خلوت بوده و مراجعه و انجام كار به راحتي انجام گيرد، ثبت شماره حساب هر چه زودتر بهتر است. بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي دولت، از امسال ۴۹ ميليون نفر از مردم ايران، سود سهام عدالت مي‌گيرند كه در اين ميان البته دو ميليون نفر متوفي هستند كه مراحل پيگيري كارشان متعاقبا اعلام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون