• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3790 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت

رييس قوه قضاييه:

آراي مردم در نظام جمهوري اسلامي تعيين‌كننده است

امنيت كشور امنيتي مثال‌زدني در منطقه است

گروه سياسي| رييس قوه قضاييه در اختتاميه بيست‌ودومين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا، امنيت كشور را امنيتي مثال زدني در منطقه دانست و اظهار كرد كه با وجود اينكه كشورهاي سلطه در كشورهاي همسايه براي ايجاد ناامني اهتمام دارند به فضل جهاد دستگاه‌هاي مربوطه امروز امنيت در كشور ما پايدار است. به گزارش ميزان، آيت‌الله آملي لاريجاني در دومين روز از اين همايش، مساله امنيت را براي كشور يك نياز اساسي دانست كه بدون آن زندگي براي مردم آسان نخواهد بود. رييس دستگاه قضا در ادامه افزود: نظام جمهوري اسلامي با معماري معمار بزرگ انقلاب بنا شد و مردمسالاري ديني مبتني بر آرا و اعتماد مردم در چارچوب ارزش‌هاي الهي است كه ما را از بقيه نظام‌هاي سياسي جدا مي‌كند. در نظام جمهوري اسلامي آراي مردم تعيين‌كننده است. قانون اساسي جمهوري اسلامي تصريح دارد كه اين نظام مبتني بر توحيد است و خدمت در چنين حكومتي كه اساس آن توحيد است با خدمت در نظام‌هاي ديگر فرق دارد، شما ديديد كه در تبليغات رياست‌جمهوري امريكا اخلاق و ارزش‌هاي اخلاقي قرباني شد.
اگر در گوشه و كنار هم مشكلي وجود دارد قصور از خود ما است
آيت‌الله آملي لاريجاني خطاب به فرماندهان ناجا بيان كرد: بين شما و آن نيروي مسلحي كه در امريكا به او فرمان مي‌دهند كه يك جنايتي را انجام دهد فرق وجود دارد. منظور نيروهايي است كه در يمن، عراق و ديگر كشورها آن جنايت‌ها را انجام مي‌دهند؛ اما اركان عمل شما اركان عبادي است؛ اركان عمل شما عبارت از تقرب الي‌الله است. شما متدين هستيد و در مسير تعالي به حق حركت مي‌كنيد. رييس دستگاه قضا افزود: انصاف اين است كه بگوييم جمهوري اسلامي ايران براي همه ما يك فضاي جديد براي تنفس كردن ايجاد كرده و يك بستر براي سبك زندگي جديد مهيا ساخته است. وي بيان كرد: اگر در گوشه و كنار هم مشكلي وجود دارد قصور از خود ماست؛ چون نظام بستر را براي تعالي و رشد فراهم كرده است. آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه تصريح كرد: نفس كمك به نظام جمهوري اسلامي ايران، عبادت است. اين موضوع را زماني متوجه مي‌شويم كه به شعار‌هاي اين نظام توجه كنيم. جمهوري اسلامي ايران در مقام گفته و شعار از مستضعفين حمايت كرده و همين راه را تاكنون ادامه داده است. از بعد از انقلاب هم تاكنون يك سخن هميشه بلند بوده است و آن دفاع از مستضعفين و ارزش‌هاي الهي است، حكومت‌هاي منطقه را ببينيد كه چه شرايطي دارند و چقدر حركت‌هاي عجيب داشته‌اند. بسياري از اين حكومت‌ها ادعاي حمايت از مردم فلسطين را داشته‌اند؛ اما در خفا با رژيم اسراييل ارتباط برقرار مي‌كنند. حتي مقامات سعودي ادعا دارند كه راه پيامبر را ادامه مي‌دهند؛ اما در عمل مسير رژيم صهيونيستي را طي مي‌كنند؛ به طوري كه همين چند روز اخير نخست وزير اسراييل گفته است كه ما بهترين روابط را با سعودي‌ها داريم. وي تصريح كرد: اگر در اين نظام تلاش و خدمت كنيم تلاش ما عبادت حساب مي‌شود كه اين خدمت كردن دو عنوان دارد. يكي خدمت به استمرار و استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران و دوم كمك به خلق؛ خلقي كه در روايات به عيال‌الله تعبير مي‌شود. خدمت به مردم از بزرگ‌ترين عبادات محسوب مي‌شود.
اگر مجاهدت‌هاي نيروي انتظامي نبود مواد مخدر همه جا را مي‌گرفت
آيت‌الله آملي لاريجاني ادامه داد: نيروي انتظامي در جمهوري اسلامي وظايف بسياري به عهده دارد و در ماده ٣ قانون مصوب سال ٦٩ عنوان شده كه هدف از تشكيل نيروي انتظامي استقرار نظم و امنيت و آسايش جامعه و نگهباني از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي است، قانون، وظيفه نيروي انتظامي را كاملا با اهداف نظام متصل كرده كه هدف از تشكيل اين نيرو را پاسداري از دستاوردهاي انقلاب قرار داده است. وي اضافه كرد: در ماده ٤ نيز وظايف نيروي انتظامي برشمرده شده است، در بند هشتم نيز انجام وظايفي كه طبق قانون به عنوان ضابط قوه قضاييه بايد نيروي انتظامي انجام دهد مورد تاكيد است. رييس دستگاه قضا با اشاره به حضور امريكايي‌ها در افغانستان و افزايش توليد مواد مخدر در اين كشور گفت: مبارزه با مواد مخدر بر عهده نيروي انتظامي است. در افغانستان توليد مواد مخدر پس از استقرار امريكا بيشتر شده است ولي جمهوري اسلامي محكم ايستاده و يكي از افتخارات نيروي انتظامي كه در اين راه شهداي زيادي نيز داده است مبارزه با قاچاق مواد مخدر است كه اگر اين مجاهدت‌ها نبود كشور از دست رفته بود و مواد مخدر همه جا را مي‌گرفت.

 

سرلشكر باقري: نيروي انتظامي در برگزاري انتخاباتي امن، مسووليت مهمي دارد

رييس كل ستاد نيروهاي مسلح گفت: مساله امنيت انتخابات، موضوع مهمي است و نيروي انتظامي در برگزاري انتخاباتي امن مسووليت مهمي دارد و خوشبختانه از مدت‌ها قبل در اين راستا برنامه‌ريزي كرده و موارد به خوبي ساماندهي و مديريت شده است. سرلشكر پاسدارمحمد باقري در دومين روز از بيست و دومين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا، افزود: ارزيابي شاخص‌ها اعم از كاهش جرايم، تصادفات جاده‌اي، تلفات و خسارات در ماموريت‌ها و ارتقاي نظم و امنيت در جامعه بيانگر موفقيت ناجا است. وي با بيان اينكه نيروي انتظامي همواره در ماموريت است، افزود: نيروي انتظامي به صورت شبانه‌روز و مداوم در تلاش و مجاهدت است و قدردان زحمات عزيزان‌مان در اين نيرو هستيم. سرلشكر باقري با اشاره به اظهار رضايت فرمانده كل قوا از ناجا، گفت: ايشان عادت ندارند بي‌جهت ازكسي تعريف كنند و اظهار رضايت رهبري از ناجا نكته كوچكي نيست و تاج افتخاري بر سر تك‌تك فرماندهان و كاركنان ناجا است. اين مقام نظامي درادامه مبارزه با قاچاق را يكي از محوري‌ترين ماموريت‌هاي ناجا برشمرد و گفت: اين موضوع مطالبه فرمانده كل قوا نيز است. وي تاكيد كرد: اقداماتي كه در ناجا و ساير نيروهاي مسلح در راستاي كاهش تلفات و خسارات انجام شده، بايد تداوم داشته باشد. سرلشكر باقري يادآورشد: مسووليت اصلي كنترل مرزها برعهده نيروي انتظامي است و ناجا بايد خود را براي ايفاي كامل اين نقش آماده كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون