• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3790 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت

ميرسليم در پاسخ به «اعتماد»:

باهنر بهتر است به كارهاي خودش برسد

كسي جرات ندارد از من درخواست كند كه از انتخابات كناره‌گيري كنم / اصولگرايي را من درست كرده‌ام

مريم وحيديان| سيد مصطفي ميرسليم تمام قد به نمايندگي از حزب موتلفه اسلامي به ميدان انتخابات رياست‌جمهوري آمده و گويا قصد كناره‌گيري از انتخابات را ندارد. اين نامزد انتخاباتي روز گذشته در نشست خبري‌اي كه در دفتر حزب موتلفه به همراه محمد نبي حبيبي  و اسدالله بادامچيان برگزار شد با صراحت اعلام كرد كه كسي جرات ندارد از او بخواهد از انتخابات كناره‌گيري كند. روي سخن اين پاسخ كانديداي موتلفه البته به اصولگراياني بود كه اين روزها خواستار كناره‌گيري ميرسليم از انتخابات هستند تا شايد مشكلات‌شان براي باز كردن گره اختلافات درون جناحي اندكي كمتر شود. تا جايي كه روز شنبه محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري از احتمال كناره‌گيري ميرسليم سخن گفته بود. موضوعي كه پرسش «اعتماد» از ميرسليم را به دنبال داشت: «آقاي باهنر اعلام كرده‌اند كه جنابعالي تا انتها در رقابت انتخاباتي نمي‌مانيد و كناره‌گيري خواهيد كرد. آيا شما و حزب موتلفه چنين تصميمي گرفته‌ايد؟» پاسخ ميرسليم اما قاطع و با كمي تندي همراه بود: «تصميمات من بايد از زبان من و موتلفه بيان شود و شخص ديگري حق ندارد از قول ما حرفي بزند. باهنر خوب است به كارهاي خودش برسد. ما آمادگي خود را براي خدمت به مردم اعلام كرده‌ايم و تا آخر ايستاده‌ايم. » وي البته در بخش‌هاي ديگري از سخنان خود انتقادهايي را به دولت مطرح كرد اما جنس انتقادات او زمين تا آسمان با تخريب‌هاي ضد دولتي تندروها تفاوت داشت. حالا شايد، ابراهيم رييسي و محمد باقر قاليباف بايد علاوه بر رقابت با حسن روحاني، نامزد انتخاباتي جريان اصلاحات و اعتدالگرا، رقابت با ميرسليم را نيز به فهرست رقابت‌هاي انتخاباتي خود بيفزايند. كليد واژه انتقاد تند ميرسليم از محمد باقر قاليباف روز گذشته طي نشست خبري‌اش مساله فساد در شهرداري بود.  ميرسليم با بيان اينكه انتخاب من قبل از اينكه جمنا نامزدهاي خود را معرفي كند، بر مبناي تشكيلات سياسي حزب انجام گرفته است، گفت: حزب موتلفه پاي تصميمي كه گرفته خواهد ايستاد و برنامه‌ها و روش حاكميتي خود را براي مردم تشريح خواهد كرد. دوستان ما در جمنا از نظر نيت و اهداف با ما شريك هستند و ما در صورت موفقيت از آنها كمك خواهيم گرفت اما در سلايق با ما اختلاف دارند، خوب است كه به عهده مردم بگذاريم تا تشخيص دهند كه كدام سليقه پاسخگو به نيازهاي‌شان است.
مي‌دانم كه روح مرحوم عسگراولادي خوشحال است
ميرسليم در خصوص اقدام موتلفه در معرفي كانديداي حزبي اختصاصي به «اعتماد» گفت: ما سرمنشا اصولگرايي هستيم. اصولگرايي واژه‌اي است كه خودم درست كرده‌ام. بنده ديدم كه واژه محافظه‌كاري واژه نامناسبي است و بررسي و مطالعه كردم و ديدم كه كار سياسي ما مبتني بر اصول است. واژه اصولگرايي به حزب موتلفه باز مي‌گردد.  وي افزود: اگر مرحوم عسگر اولادي زنده بود، واقعا از آنچه كه حزب امروز انجام داده است، پشتيباني مي‌كرد و از آن خوشحال مي‌شد. من مي‌دانم كه الان روح مرحوم عسگراولادي از اين انتخاب خوشحال است. آنچه كه جناب آقاي بادامچيان و جناب آقاي باهنر مطرح كرده است، عقايد خودشان است و پاسخ يكديگر را داده‌اند ولي ما آمده‌ايم تا آمادگي خودمان را براي خدمت به مردم به اثبات برسانيم.
به قاليباف گفتم در شهرداري خلاف‌هايي مي‌شود، پاسخ داد دست روي دلم نگذاريد كه واويلاست
ميرسليم در پاسخ به سوالي مبني براينكه با توجه به حضور ابراهيم رييسي و محمدباقر قاليباف در عرصه انتخابات اگر از شما خواسته شود به نفع كسي كناره‌گيري كنيد چه اقدامي انجام مي‌دهيد، گفت: كسي جرات ندارد از من درخواست كناره‌گيري كند اما از همكاري آنها استقبال خواهم كرد و هركسي كه نيت خير داشته باشد دستم را به سوي آن دراز مي‌كنم.  ميرسليم محتواي نامه‌‌اش به محمد باقر قاليباف، در مورد تخلفات شهرداري را چنين تشريح كرد: در درجه اول به عنوان عضوي از مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگير تخلفات بوده‌ام و در روزهاي اول سركار آمدن قاليباف او به منزل من آمد و با او صحبت كردم و خيرخواهش بودم و در اسفند ۱۳۹۳ به او گفتم كه در شهرداري خلاف‌هايي صورت مي‌گيرد كه قاليباف پاسخ داد دست روي دلم نگذاريد كه واويلاست.  وي افزود: به او گفتم اعمال بايد درست انجام گيرد. اگر اين كار صورت نگيرد به ضرر مردم تمام مي‌شود و چه از طرف من و چه از طرف برادر من باشد هيچ فرقي نمي‌كند. حتي اگر من هم دچار خلاف شوم بايد به من تذكر داده شود و بايد از آن استقبال كنم نه اينكه رنجيده‌خاطر شوم لذا در صحنه سياست هركس گرفتار اشتباه شد، بايد سريعا اشتباه خود را تصحيح كند نه اينكه با دروغ و دغل بخواهد ظاهرنمايي كند. اين موارد غلط و قابل قبول نيست و توهين به مردم محسوب مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون