• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3790 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۴ ارديبهشت

از قاجار تا پهلوي

«ميرزا احمدخان قوام السلطنه»، كتابي است حاصل تحقيقي دامنه‌دار بر اساس منابع و اسناد متعدد و معتبر كه شرح سوانح زندگي پر ماجرا و پرفراز و نشيب قوام السلطنه، سياستمدار قدرتمند تاريخ معاصر ايران را شامل مي‌شود.  وي كار خود را در آخرين سال‌هاي سلطنت ناصرالدين شاه در دربار آغاز كرد و در دوران سلطنت پنج پادشاه ديگر در مصدر مقامات بزرگي قرار گرفت.  كتاب «ميرزا احمدخان قوام السلطنه» به قلم باقر عاقلي در سال 93 توسط انتشارات جاويدان منتشر شد.  از عاقلي پيش از اين كتاب‌هايي با عناوين نخست‌وزيران ايران توسط همين انتشارات به چاپ رسيده بود.


ابراهيم خواجه نوري (1370-1279) روزنامه‌نگار، روانشناس و دولتمرد دوران پهلوي و فرزند ميرزا حبيب‌الله لشكر نويس و برادر ميرزا ابوتراب نظم‌الدوله بود. او در زندگي حرفه‌اي خود علاوه بر نوشتن مقالات متعدد به گردآوري و نگارش زندگينامه تعدادي از دولتمردان، مبارزان و مردان صاحب نفوذ در سياست عصر پهلوي پرداخت كه كتاب «بازيگران عصر طلايي» حاصل اين تلاش است.  در اين كتاب به زندگي و فعاليت‌هاي شخصيت‌هايي همچون سيد حسن مدرس، خياباني، علي اكبر خان داور، امير طهماسبي، علي دشتي، محمدعلي فروغي و عبدالحسين تيمورتاش پرداخته است.


در تاريخ معاصر ايران، ما با نام اشخاص و شخصيت‌هايي برخورد مي‌كنيم كه مردم كم و بيش با نام آنان آشنا ولي فاقد هر نوع اطلاعات واقعي درباره آنها هستند. از جمله اين افراد بايد به اشخاصي مانند پزشك احمدي و سرپاس مختاري اشاره كرد. اينان به عصر حكومت رضا شاه پهلوي تعلق دارند.  محمود تربتي سنجابي در اين كتاب سعي مي‌كند به معرفي و فعاليت‌هاي اين دو چهره مرموز عصر پهلوي اول بپردازد.  كتاب دژخيمان عصر پهلوي توسط انتشارات جاويدان نخستين‌بار در سال 95 منتشر و روانه بازار كتاب شد.

كتاب حقوق بگيران انگليس در ايران براي بار ديگر وارد بازار كتاب شد.
نويسنده در اين كتاب سعي مي‌كند با استناد به برخي اسناد؛ چهره‌ها و اشخاصي كه در عرصه سياسي در تاريخ معاصر ايران در عصر قاجار نقش‌آفرين بودند و در عين حال از دولت انگليس به مناسبت‌هاي مختلف پول‌هايي را دريافت مي‌كرده‌اند را معرفي كند.  
اين كتاب به قلم اسماعيل رايين و توسط انتشارات جاويدان براي بار دوم در سال 1396 منتشر شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون