• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3796 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

پايان پرونده شاه مازندران

شاه مازندران به 16 سال حبس محكوم شد

اعتماد| حكم شاه مازندران، يكي از مجرمان منطقه بابل كه با انتشار فيلم‌هاي موبايلي اقدام به آزار و شكنجه افراد مي‌كرد، صادر و او به 16 سال حبس محكوم شد. اوايل بهمن ماه سال 94 فيلمي در شبكه‌هاي مجازي منتشر شد كه در آن «م. ط» يكي از مجرمان شهرستان بابل يكي ديگر از مجرمان اين منطقه به نام مستعار «گتاب» را با يك قمه مورد ضرب و شتم قرار مي‌داد؛ فيلمي كه پس از انتشار آن كليپ‌هاي ديگري نيز در سطح استان مازندران منتشر شد و در آنها افراد مجرم به زبان‌ محلي براي ديگران رجزخواني مي‌كردند. در همان روزها تصاويري كه «م. ط» و ديگر خلافكاران منطقه براي قدرت‌‌نمايي و جلب‌توجه منتشر مي‌كردند به صورت گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شد. در يكي از اين كليپ‌ها يك شرور ٢٧ ساله كه پيش از اين ٤٤ بار دستگير شده و آخرين بار، اواخر دي امسال در عمليات تعقيب و گريز پليس و با اصابت گلوله مجروح و بازداشت شده بود، اقدام به رجزخواني مي‌كرد. البته در اين بين گروهي نيز به تقليد از اين افراد با شوخي و... اقدام به توليد كليپ‌هايي در سطح استان مازندران كردند كه آنها نيز به‌شدت از سوي مردم مورد توجه قرار گرفتند و به ماجرا دامن زدند تاجايي كه پليس مازندران تيمي را براي دستگيري شاه مازندران و برخورد با افرادي كه اقدام به انتشار اين كليپ‌ها در شبكه مجازي مي‌كردند، بسيج كرد و در نهايت شاه مازندران كه متواري شده بود، به اتهام محاربه و فساد في الارض دستگير شد.
دادستان بابل در آن زمان در رابطه با جرايم اين متهم گفته بود: «اين فرد يكي از اوباش منطقه جويبار را ربوده و با زدن قمه به او اقدام به قدرت‌نمايي كرده است. او با انتشار اين فيلم موجبات ناامني و ايجاد رعب و وحشت را در منطقه فراهم كرده است. پس از انتشار اين كليپ دادستاني بلافاصله وارد عمل شد و دستور جلب و ورود به مخفيگاه اين فرد صادر شد.» اظهارات دادستان بابل در حالي بودكه «م. ط» يك ماه پيش از انتشار اين كليپ از زندان آزاد شده بود و پيش از اين نيز به زندان سيستان و بلوچستان تبعيد شده بود. دادگاه 6 سال حكم برايش صادر كرده بود كه با رضايت شاكي خصوصي بخشيده و از زندان آزاد شد.
با دستگيري «شاه مازندران» تصاوير دستگيري او در شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌ها دست به دست چرخيد. او هنگام دستگيري آرام و دستبند به دست بي‌آنكه حتي نگاهي به دوربين‌ها كند قدم برمي‌داشت. دادستان بابل درباره دستگيري او گفت: «اين فرد در 12 بهمن ماه 94 ساعت 3 صبح در يكي از روستاهاي بابل در مخفيگاهش دستگير شد و پرونده او مورد رسيدگي قرار گرفت.» حالا بعد از گذشت يك سال و سه ماه از انتشار فيلم ايجاد رعب و وحشت از سوي «م.ط» مشهور به «شاه مازندران» روز گذشته دادستان بابل از محكوميت او به 16 سال حبس خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون