• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3796 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

حضرتي نماينده مردم تهران:

پرونده‌هاي امنيتي ، صنفي و سياسي معلمان را مختومه كنيد

در آستانه هفته معلم، الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خواستار توجه فرهنگي و غيرامنيتي به فعالان صنفي و سياسي معلمي شد و به خبرنگار كانال سرمشق گفت: زيبنده نظام ما نيست كه معلمان ما در زندان باشند. آنها تلاش دارند در قالب تشكل‌هاي معلمي هم مطالبات خود را به شكل مدني طرح كنند و هم در راستاي حل مسائل نظام آموزشي نظرات خود را ارايه دهند.
اين نماينده مجلس در پاسخ به پرسش ديگري افزود: من بسيار متاسف و متاثرم كه در روز معلم اسماعيل عبدي، دبيركل كانون صنفي معلمان در زندان به سر ببرد حداقل مي‌توانند به ايشان مرخصي بدهند. شنيدم او وثيقه لازم را هم داده است در حالي كه اختلاس‌گران و مفسدان در سال و به مناسبت‌هاي مختلف به مرخصي مي‌آيند جاي تعجب است كه چرا يك معلم زنداني كه فعاليت صنفي داشته نتواند از مرخصي كه حق طبيعي اوست استفاده كند.
حضرتي در ادامه گفت: پنج سال زندان براي يك فرهنگي كه دبيركل يك تشكل صنفي بوده است به فرض اينكه اشتباهاتي هم مرتكب شده باشد اصلا توجيه‌پذير نيست لذا بنده خواستار آزادي ايشان هستم.
الياس حضرتي در پاسخ به پرسش خبرنگار سرمشق در مورد احكام چند نفر ديگر از معلمان فعال رسانه‌اي و صنفي و سياسي هم گفت: اينكه فكر كنيم با ابزار امنيتي و قضايي با فرهنگ و فرهنگيان برخورد كنيم راه به جايي مي‌بريم كاملا نادرست است لذا من خواستار مختومه اعلام كردن پرونده‌هاي امنيتي و قضايي معلمان فعال در عرصه رسانه و تشكل‌هاي صنفي و احزاب هستم. اجازه بدهيم معلمان به آينده اميدوار باشند و بدانند كه براي اعتراض و انتقاد مي‌توانند به شيوه‌هاي مدني و رسانه‌اي عمل كنند بايد معلمان بدانند كه قلم‌ها و قدم‌هاي مدني آنها ارج گذاشته مي‌شود و ما اگر صلاح نظام و كشور و آموزش و پرورش و فرهنگ و تربيت را مي‌خواهيم نبايد از اعتراض معلمان نگران باشيم.
حضرتي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: من با تعدادي از فرهنگيان فعال رسانه‌اي و صنفي و سياسي از نزديك در ارتباط هستم و مي‌بينم كه چقدر دلسوزانه نسبت به مسائل كشور برخورد مي‌كنند و با وجود جفاهايي كه در حق آنها شده است بازهم در مسير امنيت و ثبات و توسعه و پيشرفت فعاليت مي‌كنند و اين گونه‌برخوردها تناسبي با رعايت ‌شان‌و‌شئون معلمين‌ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون