• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3802 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

داستان زندگي بروس لي روي پرده مي‌رود

سال‌هاي پيشرفت و ماجراجويي‌هاي جواني كه بعدها به اسطوره هنرهاي رزمي بدل شد، روي پرده سينما مي‌رود. شهكار كاپور، فيلمساز هندي، زندگينامه معتبري از بروس لي را جلوي دوربين خواهد برد. داستان فيلم در هنگ كنگ دهه 1950 مي‌گذرد كه فشارهاي اجتماعي و سياسي باعث مي‌شوند بروس لي به مشهورترين ستاره هنرهاي رزمي تاريخ و فيلسوف مدرن تبديل شود. درون‌مايه‌هاي اين فيلم شامل موضوعاتي چون نااميدي‌هاي خانوادگي، عشق جواني، دوستي راستين، خيانت، نژادپرستي، فقر و خشمي دروني كه تهديدي بر سرنوشت لي است، مي‌شود. كمپاني بروس لي اينترتينمنت به سرپرستي دختر لي، شانون لي و كمپاني كانورجنس مستقر در لس آنجلس توليد اين فيلم را بر عهده دارند. شانون لي براي اين فيلم تحقيق تازه‌اي در دوران جواني پدرش و سال‌هاي پيشرفت و شكل‌گيري‌اش انجام داد؛ موضوعي كه پيش از اين وونگ كارواي در فيلم «استاد بزرگ» و ويلسون ييپ و هرمان يائو در مجموعه فيلم‌هاي «مردي به نام ايپ» به آن پرداختند. كاپور كه مدير اجرايي فيلم «اژدهاي كوچك» است، فيلمنامه را با همكاري شانون لي خواهد نوشت. تيم كووك از كمپاني كانورجنس مي‌گويد: « اين فيلم به كشف عميق شخصيت بروس پيش از اينكه قدرت دروني‌ و ضابطه‌مندي‌اش او را به چهره‌اي بي‌نظير تبديل كرد، ‌مي‌پردازد.»
اين فيلم در مرحله پيش‌توليد به سر مي‌برد و انتظار مي‌رود فيلمبرداري از ماه جولاي در مالزي كليد بخورد. ماري ورنيو، مدير بازيگرداني هاليوودي در جست‌وجوي بازيگري مناسب براي ايفاي نقش لي نوجوان است.
كاپور در بيانيه‌اي اعلام كرده‌ است: « اينكه مخاطب امروزي بتواند زندگي‌اش را با ماجراي بروس لي مرتبط بداند، خيلي مهم است. بروس لي كسي بود كه خرد دروني‌اش را به كار بست و پيش از آنكه زمان از دست برود سرنوشت حقيقي‌اش را تحت كنترل خود درآورد.»
شانون لي به اشتراك گذاشتن قصه زندگي پدرش در نخستين سال‌هاي اقامت در هنگ كنگ را ارزشمند مي‌داند و مي‌گويد: «با اين اقدام، بهتر مي‌توانيم بعد انساني و مبارز او را درك كنيم.» او درباره كارگرداني شكار مي‌گويد: «بسيار هيجان‌زده‌ام كه شكار به نخستين فيلم از كمپاني بروس لي جان مي‌بخشد.»
 لي در محله چيني‌هاي سانفرانسيسكو در كاليفرنيا به دنيا آمد اما در هنگ كنگ بزرگ شد و در ۱۸ سالگي دوباره براي تحصيل در دانشگاه به سانفرانسيسكو بازگشت. فيلم‌هاي رزمي كه او در سينماي هاليوودي و سينماي هنگ كنگ بازي كرد موجب ارتقاي سطح فيلم‌هاي رزمي هنگ‌كنگ شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون