• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3806 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت

حركت آراي خاكستري به سمت سبد راي روحاني

علي تاجرنيا فعال سياسي اصلاح‌طلب

 


اظهارات و گزارش‌هاي آقاي روحاني در مناظره سوم و چند سفر آخر او به استان‌هاي مختلف به صورت كاملا محسوسي توانست بر افزايش ميزان مشاركت مردمي در پاي صندوق‌هاي راي تاثيرگذار باشد. آقاي روحاني توانست در سومين مناظره مسائل و شعارهاي كانديداهاي رقيب را شفاف‌سازي كند و بدون پشتوانه بودن اين شعارها را به اطلاع مردم برساند.
بخشي از مردمي كه قصد نداشتند در انتخابات شركت كنند، در اين روزهاي اخير تصميم به شركت در انتخابات گرفته‌اند و بخشي از افرادي كه در انتخاب نامزد موردنظر خود مردد بودند، در اين مناظره توانستند مرز تفكر كانديداها را تشخيص دهند. اين افراد از وضع موجود گله دارند اما آقاي روحاني توانست آنها را متقاعد كند كه پاي صندوق راي بيايند و به او راي دهند.
از اين رو مي‌توان گفت آقاي روحاني در مناظره سوم به گونه‌اي ظاهر شد كه عملا يك مرحله‌اي شدن انتخابات تضمين شد. با وجود هجمه‌ها و تخريب‌هايي كه عليه آقاي روحاني صورت گرفت او بسيار متين، با صلابت و خويشتندارانه در مقابل كانديداهاي رقيب ظاهر شد و توانست پاسخگوي همه هجمه‌ها عليه او باشد. آقاي روحاني كاملا در قامت يك رييس‌جمهور در مناظره سوم ظاهر شد. او قوت قلب و اطميناني به طرفداران خود داد كه در سال 92 با انتخاب او اشتباه نكرده‌اند. بدون شك هر سه نامزد اصلاح‌طلب پيروز اين مناظره بودند. آقاي روحاني با وجود همه بد اخلاقي‌ها خودش را به رفتارهاي مشابه رقيب نيالود. جريان رقيب با بداخلاقي‌هاي فراواني كه در مناظره انجام داد عملا بازنده بود. همچنين مناظره سوم تاثير زيادي بر كاهش آراي آقايان رييسي و قاليباف داشت. بعيد است كه در روزهاي باقي مانده تا انتخابات پايگاه راي نامزدهاي اصولگرا افزايش داشته باشد. آنها نه تنها از اين نظر چندان موفق نبودند بلكه در اخلاق هم عرصه را به آقايان روحاني و جهانگيري واگذار كردند.
هيچ يك از آقايان رييسي و قاليباف امكان رقابت با آقاي روحاني را ندارند و عملا رقيب جدي‌اي براي او محسوب نمي‌شوند. در صورتي كه هر دو تا روز راي‌گيري در عرصه انتخابات بمانند، ممكن است آراي متفاوتي را به خود اختصاص دهند و در اين صورت از نظر مجموع آرا شايد بتوانند رقابتي با آقاي روحاني داشته باشند اما آنها چه در عرصه بمانند و چه كنار بروند، بدون شك پيروزي از آن آقاي روحاني خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون