• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3808 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ ارديبهشت

توضيحات وزارت صمت درباره حادثه معدن آزادشهر

معدن يورت كاملا خصوصي است


به گزارش شاتا، حادثه ناگوار معدن زمستان يورت آزادشهر با همه تلخي‌هاي خود، بهانه‌اي براي زيرسوال بردن عملكرد دولت يازدهم توسط چهره‌ها و رسانه‌هاي منتقد دولت فراهم كرد. در همين راستا رسانه‌هايي كه در اين روزهاي منتهي به انتخابات، با هدف بهره‌برداري سياسي با بي‌انصافي چشم و گوش خود را روي دستاوردهاي دولت يازدهم بسته و با انتشار اخبار كذب تعطيلي كارخانه‌ها سعي در ناكارآمد نشان دادن دولت دارند، اين‌بار با دستاويز قرار دادن حادثه ناگوار معدن يورت آزاد شهر، سعي مي‌كنند دولت يازدهم را ناتوان در انجام وظايف خود نشان دهند.
در تازه‌ترين موضع‌گيري‌ها از اين دست، خبرگزاري منتسب به ارگاني دولتي با بازنشر خبر يك سايت خبري روي خروجي خود، سعي بر دامن زدن به اين جو رسانه‌اي دارد. در اين خبر عضو كميته ويژه مجلس علت وقوع حادثه ريزش معدن زمستان يورت را كوتاهي و عمل نكردن وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن‌و تجارت و همچنين كار، رفاه و تامين اجتماعي به وظايف نظارتي خود ذكر كرده است! هر چند معدن يورت آزادشهر استان گلستان كاملا خصوصي است و موسسه مهر اقتصاد ايرانيان و دو شركت خصوصي ديگر مديريت آن را به عهده دارند، اما وزير صنعت، معدن و تجارت در دقايق اوليه وقوع حادثه به همراه وزير كار، رفاه و تامين اجتماعي در كوتاه‌ترين فاصله زماني، بنا به دستور رييس‌جمهور و معاون اول ايشان به محل حادثه رفتند.
 گفتني است كه ۲۳ درصد سهام معدن زمستان يورت با واسطه متعلق به صندوق مهر اقتصاد ايرانيان و 10 درصد متعلق به شركت‌هاي تكادو و احيا سپاهان است و بقيه سهام آن نيز ميان ساير سهامداران كه از بازنشستگان معادن زغال منطقه هستند، تقسيم شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون