• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

تا انتخابات

بيشترين شعبه اخذ راي در امريكا

ايسنا| معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان خارج از كشور اعلام كرد: تعداد شعب اخذ راي در خارج از كشور براي برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم به ۳۱۰ شعبه افزايش پيدا كرد. حسن قشقاوي گفت: دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در ۲۹ ارديبهشت ماه ۱۳۹۶ در ۱۰۲ كشور و ۱۳۲ نمايندگي ايران در خارج از كشور برگزار مي‌شود. وي با بيان اينكه تعداد شعب اخذ راي به ۳۱۰ شعبه افزايش پيدا كرده است، گفت: ‌بيشترين شعب اخذ راي كه بالغ بر ۵۵ شعبه است براي ايالات متحده امريكا در نظر گرفته شد تا ايرانيان مقيم اين كشور بتوانند در انتخابات پيش رو شركت كنند. وي همچنين با بيان اينكه در امارات نيز ۲۱ شعبه براي اين موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: در عراق نيز ۲۲ شعبه تعيين شده است كه در بغداد شش شعبه، نجف چهار شعبه، اربيل چهار شعبه، كربلا پنج شعبه، بصره دو شعبه و سليمانيه يك شعبه در نظر گرفته شده است. وي همچنين گفت: تعداد شعب اخذ راي در انگليس نيز ۱۲ عدد خواهد بود.


اخذ راي از ايرانيان مقيم اسپانيا در بارسلون

ايرنا| ايرانيان مقيم اسپانيا مي‌توانند آراي خود را در انتخابات رياست‌جمهوري در شهر بارسلون به داخل صندوق‌هاي راي بيندازند. سفارت جمهوري اسلامي ايران در مادريد در پاسخ به درخواست جمع كثيري از هموطنان مقيم ايالت‌هاي شرق و شمال شرق اسپانيا جهت شركت در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري و در هماهنگي با ستاد انتخابات خارج از كشور مستقر در وزارت امور خارجه، اقدام به گشايش يك شعبه انتخابيه در شهر بارسلون كرد. با گشايش اين حوزه انتخابيه جديد (علاوه بر شعبه انتخابيه مادريد)، امكان شركت ايرانيان مقيم جنوب فرانسه، شاهزاده نشين آندورا، و ايالت‌هاي كاتالونيا، آراگون، والنسيا و ناوارا در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تسهيل شد. براساس اعلام سفارت ايران در مادريد، ايرانيان داراي سن 18 سال تمام تا روز انتخابات مي‌توانند با دردست داشتن گذرنامه از ساعت 8 صبح لغايت 6 بعدازظهر به وقت محلي روز جمعه 29 ارديبهشت 1396 برابر با 19 مه ‌2017 با مراجعه به خانه آسيا در بارسلون به آدرس Sant Antoni Maria, 167 , 08025 Barcelona در اين حماسه باشكوه ملي مشاركت كنند و راي خود را به صندوق بريزند.


انصراف قاليباف از انتخابات رسما به وزارت كشور اعلام شد
ايسنا| انصراف محمدباقر قاليباف از انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم ديروز صبح رسما به وزارت كشور اعلام شد. محمد دهقان، رييس ستاد انتخابات قاليباف نامه رسمي انصراف اين كانديدا را صبح ديروز به وزارت كشور به صورت رسمي ابلاغ كرد.


درگيري درجريان سخنراني صادق زيباكلام درمسجد جامع شهرستان عباس‌آباد

اعتماد| زيباكلام پس از سخنان امام جمعه آغاز به سخنراني كرد كه لحظاتي بعد عده‌اي شروع به اعتراض كرده و با فرياد‌هاي مرگ برفتنه‌گر و مرگ بر منافق سعي كردند مانع از سخنراني زيباكلام شوند. اما بسياري از حاضرين كه زنان درميان شان چشمگيرتر بودند از زيباكلام حمايت كردند.


92 درصد از ثبت‌نام‌كنندگان انتخابات شوراها تاييد صلاحيت شدند

آنا| رييس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي كل كشور گفت: بيش از ۹۲ درصد از ۲۸۶ هزار و ۳۸۵ نفري كه در انتخابات شوراهاي اسلامي ثبت‌نام كرده بودند، تاييد صلاحيت شدند. محمد محمودي شاه نشين، رييس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي كل كشور با اشاره به تعداد نهايي تاييد و رد صلاحيت‌شدگان افزود: از كل افرادي كه در انتخابات شوراهاي كشور در سراسر ايران ثبت نام كرده بودند، ۲۶۵ هزار و ۴۲۰ نفر تاييد صلاحيت و ۶ هزار و ۲۹۲ نفر رد صلاحيت شدند. همچنين ۱۴ هزار و ۶۷۳ نفر هم از عرصه رقابت‌ها انصراف دادند. به گفته محمودي شاه‌نشين، بيش از ۹۴درصد از ثبت‌نام‌كنندگان روستايي و بيش از ۸۴درصد از ثبت‌نام‌كنندگان شهري، در انتخابات شوراها تاييد صلاحيت شدند. رييس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه گفت: ۲۳۱ هزار و ۳۴۵ نفر از ثبت‌نام‌كنندگان، در حوزه روستايي بودند كه ۸ هزار و ۷۹ نفرشان انصراف دادند. همچنين ۲۱۹ هزار و صد نفر تاييد صلاحيت و چهار هزار و ۱۶۶ نفر رد صلاحيت شدند. رييس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به تعداد تاييد صلاحيت‌شدگان بخش روستايي گفت: اين تعداد قرار است بر سر ۱۲۰ هزار و ۸۷۳ كرسي باهم به رقابت بپردازند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون