• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

عددنوشت

خريد تضميني گندم
معاون وزيرجهاد با اعلام اينكه خريد تضميني گندم در ۹ استان كشور از يك ميليون و۶۰۰ هزار تن عبور كرده است، گفت: مقدار بيش از ۳۰هزار تن محصول كلزاي كشاورزان نيز تاكنون در ۹ استان خريداري شده است. يزدان سيف اظهارداشت: ميزان خريد تضميني گندم كه از حدود ۴۵ روز پيش عمليات آن در كشور آغاز شده، در حال حاضر به يك ميليون و ۶۸۸ هزار تن رسيده است. معاون وزير جهاد كشاورزي افزود: تا امروز كه خريد تضميني گندم در ۹ استان؛ خوزستان، كرمان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، كهگيلويه و بويراحمد، ايلام و خراسان جنوبي عملياتي و آغاز شده، مراكز خريد استان خوزستان با تحويل گرفتن بيش از يك ميليون و ۲۰۰ هزار تن گندم از كشاورزان منطقه، ركورددار خريد در كشور هستند. وي اعلام كرد: استان‌هاي كرمان با ۱۳۲ هزار تن، فارس ۱۳۲ هزار تن و ايلام با ۱۲۰ هزار تن در رتبه‌هاي بعدي خريد گندم كشور قرار دارند.


افت سفارش كشتي‌سازي چين
انجمن صنعت كشتي‌سازي ملي چين (Cansi)، از افت سفارشات در كشتي‌سازي‌هاي اين كشور در چهار ماه نخست سال جاري ميلادي خبر داد. به گزارش كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، انجمن صنعت كشتي‌سازي ملي چين اعلام كرد: سفارشات جديد در ياردهاي كشتي‌سازي چين و به موجب افت تقاضاي شناورداران در بازه زماني ژانويه-آوريل سال جاري ميلادي با افت همراه شد.بر اساس اين گزارش و بر حسب تناژ، كشتي‌سازان چين سفارشاتي به ظرفيت شش ميليون و ۶۵۰ هزار DWT را در بازه زماني ژانويه-آوريل دريافت كردند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افت 8/51 درصدي را نشان مي‌دهد. اين گزارش ضمن اشاره به ميزان سفارشات در سه ماه نخست در كشتي‌سازي‌هاي چين ادامه داد: افت اخير و در ماه آوريل به موجب افت‌هاي متوالي در سه ماه نسخت سال جاري ميلادي است كه 4/25 درصد در مقايسه با سه ماه نخست ۲۰۱۶ كاهش يافت.


ادامه كاهش توليد نفت شيل امريكا
در حالي كه توليد‌كنندگان نفت شيل در امريكا به افزايش فعاليت‌هاي حفاري خود به دليل رشد قيمت‌ها ادامه مي‌دهند، انتظار مي‌رود رشد توليد نفت شيل اين كشور در ماه ژوئن براي ششمين ماه متوالي ادامه پيدا كند. اداره اطلاعات انرژي امريكا در گزارشي اعلام كرد، ميزان توليد نفت شيل اين كشور در ماه ژوئن با 122 هزار بشكه افزايش به 4/5 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد. اين بالاترين رقم از مه ‌2015 تاكنون خواهد بود.
انتظار مي‌رود اوپك و توليد‌كنندگان غير اوپكي از جمله روسيه در نشست 25 ماه مه ‌در  وين بر سر تمديد توافق كاهش توليد به اجماع برسند. ديروز عربستان و روسيه، بزرگ‌ترين توليد‌كنندگان نفت جهان از تمديد توافق كاهش توليد براي يك دوره 9 ماهه يعني تا پايان مارس 2018 حمايت كردند. اما تحليلگران گفته‌اند، افزايش بيشتر توليد نفت شيل امريكا ممكن است تلاش‌ها براي برقراري توازن مجدد در بازار نفت را با چالش مواجه كند.

افزايش توليد چاي در سال جاري
رييس سازمان چاي از پرداخت مطالبات چايكاران خبر داد و گفت: با توجه به شرايط اقليمي مناسب و در صورت ادامه اين وضعيت حدود ۱۰ درصد ميزان توليد چاي امسال نسبت به سال گذشته افزايش مي‌يابد. محمدولي روزبهان به ايسنا، گفته است: از ابتداي فصل برداشت برگ سبز چاي تاكنون بيش از ۳۵ هزار تن از اين محصول برداشت شده است كه ۹۱ درصد آن درجه يك و ۹ درصد آن درجه دو بوده است. وي افزود: از اين ميزان برگ سبز چاي برداشت شده حدود ۷۰۰۰ تن چاي خشك توليد شده است كه با توجه به گشايش‌هاي به وجود آمده، استقبال مصرف‌كننده داخلي براي چاي ايراني و حمايت‌هاي دولت تاكنون ۱۰ ميليارد تومان پول به چايكاران پرداخت شده است و طي روزهاي جاري نيز با تخصيص ۵۰ ميليارد توماني از سوي سازمان برنامه و بودجه‌اي كه نيمي از آن انجام شده و نيمي ديگر در دستور كار قرار گرفته است، اميدواريم ۱۰۰ درصد مطالبات چايكاران را تا نيمه‌ ارديبهشت ماه پرداخت كنيم. روزبهان اعلام كرد: كيفيت چاي امسال به دليل شرايط اقليمي مناسب بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون