• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

خبر

اختصاص اعتبار 100 ميلياردي براي احياي كسب و كار زلزله‌زدگان خراسان شمالي

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از تامين اعتبار 100 ميليارد ريالي صندوق حمايت كارآفريني اميد جهت احيا و بازسازي واحدهاي كسب و كار آسيب ديده در زلزله خراسان شمالي در قالب تسهيلات ارزان قيمت خبر داد. علي ربيعي، با اشاره به زلزله خراسان شمالي، ضمن ابراز تاسف از جان باختن دوتن از هموطنان در اين زلزله و خسارت‌هايي كه رخ داد، اظهار كرد: در نامه‌اي به استاندار خراسان شمالي و در راستاي تداوم حمايت‌ از زلزله‌زدگان، تامين و تخصيص اعتبار 100 ميليارد ريالي توسط صندوق كارآفريني اميد صورت گرفته است كه در قالب تسهيلات ارزان‌قيمت جهت احيا و بازسازي واحدهايي كه كسب و كارشان در زلزله آسيب ديده، اعطا مي‌شود. ربيعي كه دو روز گذشته به عنوان نماينده دولت در منطقه زلزله‌زده استان خراسان شمالي حضور يافته، در تشريح وضعيت منطقه زلزله‌زده گفت: زلزله به عمق ۱۱ كيلومتر و درمقياس 7/5 ريشتر بخش مركزي بجنورد و روستاهاي اطراف را ساعت 22:30 لرزاند كه بلافاصله ستاد بحران تشكيل و با حضور استاندار قبل از ساعت ۱۲ نيمه‌شب، نيروها در منطقه حاضر و خدمات ارايه شد. هماهنگي بسيار سريع و خوبي شكل‌گرفت و از استان‌هاي سمنان، خراسان رضوي و گرگان به كمك نيروهاي امدادرسان استان خراسان شمالي آمدند. به گفته وي، بر اثر اين حادثه ۴۶۰ نفر از هم‌وطنان مصدوم شدند. ۳۸ نفر بستري و بقيه مرخص شده‌اند. ۴۲ نفر عمل جراحي داشتند كه پس از عمل مرخص شده‌اند. در اين حادثه دو نفر از هم‌وطنان قبل از رسيدن به بيمارستان فوت كرده و جان باختند. وزير تعاون در پايان تاكيد كرد: براي بازسازي و احياي مناطق مسكوني و فضاهاي كسب و كار، تسهيلاتي درنظر گرفته شده است.


تمهيدات ترافيكي پليس در روز انتخابات
ايسنا|  رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا تمهيدات اين پليس در روز برگزاري انتخابات را تشريح كرد. سردار تقي مهري گفت: طرح‌هاي ترافيكي ويژه انتخابات به استان‌ها ابلاغ شده و اميدواريم با اين طرح‌ها همه با امنيت و آرامش كامل در انتخابات شركت كنند، در راستاي همين طرح‌ها پليس راهور نيز وظايفي را بر عهده دارد. وي با بيان اينكه  يكي از وظايف پليس روانسازي ترافيك در محدوده شعب اخذ راي و صندوق‌ها است، گفت: در همين راستا ماموران پليس اقدام به روانسازي ترافيك در اين محدوده خواهند كرد و از شهروندان نيز مي‌خواهيم با ماموران پليس همكاري كنند. به گفته رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي حضور ماموران پليس راهور در معابر تا پايان ساعات اخذ راي ادامه خواهد داشت.


بازگشت به اعتياد 80 درصد معتادان پس از ترك

فارس| انوشيروان محسني بندپي، رييس سازمان بهزيستي كشور از پذيرش حدود ۱۲ هزار معتاد در مراكز ترك اعتياد خبر داد و گفت: عملكرد كمپ‌هاي ترك اعتياد در كشور با ميانگين استاندارد جهاني فاصله دارد؛ استاندارد جهاني براي مراكز ترك اعتياد بالاي 35 درصد است، اما متاسفانه اين رقم در كشور زير 25 درصد است. به عبارتي بيش از 75تا 80 درصد از افرادي كه براي ترك اعتياد به كمپ‌ها مي‌روند مجدد به مصرف مواد مخدر روي مي‌آورند. در كشور 2 هزار كمپ ترك اعتياد مجوزدار فعال است كه از فعاليت حدود 400 كمپ غيرمجاز جلوگيري شده و در سال 95 حدود 12 هزار معتاد در مراكز ترك اعتياد پذيرش شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون