• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3810 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت

گفت‌وگوي «اعتماد» با وحيد اميري، مهاجم پرسپوليس

قهرماني آسيا دور از دسترس نيست

مهدي روزخوش

 

 

وحيد اميري درباره شرايط اين روزهاي تيم فوتبال پرسپوليس و قبل از ديدار حساس تيمش مقابل لخوياي قطر به صحبت پرداخت. او اعتقاد دارد كسب قهرماني آسيا براي پرسپوليس دور از دسترس نيست، اما اينكه برخي‌ها به راحتي تيم را آناليز كنند و بگويند كه پرسپوليس به راحتي قهرمان آسيا مي‌شود، امري اشتباه است. البته مهاجم تيم فوتبال پرسپوليس از پيشنهادات خارجي‌اش در اين گفت‌وگو سخن نگفت و عنوان كرد كه در اين روزهاي حساس مي‌خواهد فقط به ديدار حساس تيمش برابر لخويا فكر كند تا پس از صعود تيم فوتبال پرسپوليس به دور بعد در مورد آينده‌اش صحبت كند.

 

شرايط تيم پيش از بازي با لخويا چطور است؟

شرايط ما بسيار خوب است. در روزهاي اخير تمرينات خوبي را انجام داده‌ايم و در حال‌ حاضر در آمادگي خوبي به سر مي‌بريم. اميدوارم روز سه‌شنبه هفته‌ آينده بتوانيم با انجام يك بازي خوب و منطقي مقابل لخويا به پيروزي برسيم و دل هواداران‌مان را شاد كنيم؛ اين كوچك‌ترين كاري است كه مي‌توانيم براي آنها انجام دهيم. خدا را شاكريم علاوه بر ليگ در آسيا هم نتايج خوبي را تا به امروز گرفتيم و توانستيم با برتري برابر الوحده به دور بعد صعود كنيم. لخويا هم تيم خوبي است، اما اگر مي‌خواهيم برابر اين تيم صعود كنيم بايد در تهران به پيروزي برسيم، زيرا بازي كردن در قطر بسيار سخت است و كار آساني پيش‌رو نخواهيم داشت.

فكر مي‌كنيد مي‌توانيد در تهران مقابل لخويا به پيروزي برسيد؟

كارمان ساخت است، اما به‌ هر حال بايد براي صعود در تهران پيروز شويم. اميدوارم كه هواداران‌مان هم به ورزشگاه بيايند و ما را تشويق كنند. ما به حمايت‌هاي آنها نياز داريم.

از ابتداي فصل كه كارت را با پرسپوليس شروع كردي، فكر مي‌كردي كه پرسپوليس قهرمان شود؟

واقعيت اين است زماني كه مي‌خواستم قراردادم را امضا كنم فكر مي‌كردم پرسپوليس قهرمان شود. البته كار سختي پيش‌رو داشتيم، اما به‌ هر حال تيم خوبي را در همان زمان بستيم و با قدرت كار را شروع كرديم. در خيلي از بازي‌ها كه حتي نتيجه‌ را واگذار كرديم شايسته كسب پيروزي بوديم. شرايط تيم‌مان بسيار خوب بود و بازي به بازي پيش رفتيم و در آخر هم با اختلاف قهرمان ليگ شديم. من به عنوان يك بازيكن پيش خودم و خداي خودم وجدانم راحت هستم، زيرا زماني كه وارد زمين مي‌شدم با تمام وجودم براي تيم بازي مي‌كردم.

در نفت در پست هافبك چپ بازي مي‌كردي اما برانكو در پرسپوليس از تو به عنوان مهاجم استفاده مي‌كرد. اين تغيير پست تاثيري در عملكردت نداشت؟

پست تخصصي من هافبك چپ است، اما در پرسپوليس برانكو از من مي‌خواست بيشتر به عنوان مهاجم بازي كنم. در برخي از بازي‌ها هم به عنوان هافبك چپ به ميدان رفتم. شايد به عنوان يك بازيكن قابليت‌ها و خصوصيات يك مهاجم شش‌دانگ را نداشته باشم، اما زماني كه وارد زمين مي‌شدم تمام تلاشم را انجام مي‌دادم وظيفه‌اي كه به من محول شده است را به خوبي انجام بدهم. البته در برخي از بازي‌ها به خاطر اينكه اين خصوصيات را نداشتم بيشتر سعي مي‌كردم با ارسال پاس‌هاي مناسب و بازي‌سازي و ايجاد موقعيت گل براي تيمم مفيد باشم. به‌ هر حال گاهي اوقات در تيم شرايط به گونه‌اي مي‌شود كه مجبور مي‌شويم در پستي غير تخصصي بازي كنيم. سرمربي تيم از من وظيفه‌اي مي‌خواهد و من هم تلاش مي‌كنم كه آن وظيفه را به نحو احسن انجام بدهم.

قبول داريد اگر تيم‌تان پس از قهرماني در ليگ به دور بعد ليگ قهرمانان آسيا صعود نمي‌كرد قهرماني‌تان تلخ مي‌شد؟

بله. همين طور است. اگر صعود نمي‌كرديم در ذهن هواداران خاطره تلخي به جا مي‌ماند، زيرا ديدار برابر الوحده آخرين بازي فصل ما محسوب مي‌شد و همان بازي در خاطره هواداران مي‌ماند.

پرسپوليس مي‌تواند قهرمان آسيا شود؟

در فوتبال حرف زدن ساده است. خيلي‌ها براي خودشان آناليز مي‌كنند و مي‌گويند فلان تيم مي‌تواند قهرمان آسيا شود، اما واقعيت اين است كه كار بسيار سخت است. رقباي ما با بودجه‌هاي چند برابري نسبت به ما در اين مسابقات شركت مي‌كنند. آنها از امكانات زيادي بهره مي‌برند، اما ما و تيم‌هاي ايراني بيشتر از غيرت و تعصب خودمان مايه مي‌گذاريم تا برابر اين حريفان به پيروزي برسيم. اگر دقت كنيد مي‌بينيد خيلي از تيم‌هاي ايراني با مشكل مالي مواجه هستند. مديران باشگاه‌ها تلاش زيادي مي‌كنند تا كمي پول به دست بياورند و بتوانند به باشگاه تزريق كنند، اما رقباي ما با اين مشكلات روبرو نيستند. من فكر مي‌كنم اگر شرايط مهيا باشد رسيدن به قهرماني آسيا دور از دسترس نيست، اما كار ساده‌اي هم پيش‌رو نداريم.

اين روزها صحبت‌هاي زيادي پيرامون وضعيت خودت و همين طور پيشنهادات خارجي مطرح مي‌شود. آيا واقعا قرار است از پايان فصل از پرسپوليس جدا شويد؟

نمي‌خواهم فعلا درباره اين موضوع صحبت كنم. به‌ هر حال بازي سختي پيش‌رو داريم و فعلا تمركزم روي آن بازي است، اما من با پرسپوليس قرارداد دارم و زير پرچم اين تيم براي موفقيتش و خوشحال كردن هوادارانش تلاش مي‌كنم.

برانكو ايوانكوويچ با راي مردم در برنامه «۹۰» به عنوان بهترين مربي فصل انتخاب شد، اما او اين انتخاب را حاصل تلاش بازيكنان و كادرفني دانست. نظرت در اين باره چيست؟

وقتي تيمي به موفقيت مي‌رسد و اعضايي از آن تيم موفقيت فردي به دست مي‌آورند مطمئنا موفقيت‌هاي فردي حاصل تلاش تيم بوده است. در تيم ما هم همه بازيكنان تلاش كردند تا به موفقيت برسيم. الان كه مهدي طارمي آقاي گل شده مطمئنا كساني در تيم بودند كه به او پاس دادند و شرايط اين موفقيت را برايش ايجاد كرده‌اند. به همين خاطر مي‌گويم همه اين موفقيت‌ها حاصل تلاش كل تيم است.

در فصل گذشته تلخ‌ترين اتفاقي كه در پرسپوليس برايت رخ داد چه بود؟

اتفاقات تلخي در جشن قهرماني ما رخ داد كه باعث ناراحتي همه بازيكنان شد. شايد اين اتفاقات تلخ‌ در ذهن همه باقي بماند، اما به‌ هر حال ما هم از اين جريان ناراحت شديم.

يعني شكست در داربي برايت تلخ نبود؟

در فوتبال ممكن است هر نتيجه‌اي رقم بخورد. ما در آن ديدار هم همه تلاش‌مان را كرديم و بهترين بازي‌مان را به نمايش گذاشتيم. شما اگر بازي‌هايي كه واگذار كرديم را مجددا تماشا كنيد مي‌بينيد كه در هيچ كدام از آنها مستحق باخت نبوديم، بلكه شايسته كسب پيروزي بوديم. به خاطر همين عملكرد من ناراحت نيستم، اما از شكست ناراحت مي‌شوم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون