• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3814 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد

سوختگي شديد سه كارگر فولاد بويراحمد در كارخانه

اعتماد|  در انفجار كوره ذوب كارخانه فولاد بويراحمد 9 كارگر مصدوم شدند. سه نفر از اين كارگران صد در صد دچار سوختگي شدند و در بيمارستان به سر مي‌برند. در حدود ساعت ۲ و ۲۵ دقيقه بامداد روز دوشنبه، انفجاري در كارخانه فولاد بويراحمد رخ داد. در جريان اين حادثه، ۹ نفر از كارگران مصدوم شدند كه بلافاصله به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج اعزام شدند. از اين تعداد ۳ نفر به‌صورت سرپايي مداوا و ۶ نفر ديگر دچار سوختگي شديد شده بودند. اين سه مصدوم با سوختگي ۱۰۰ درصد به بيمارستان اميرالمومنين شيراز و ۳ مصدوم با سوختگي ۷۰ و ۴۵ درصد به بيمارستان امام موسي‌كاظم(ع) اصفهان منتقل شدند.
به گزارش ايلنا، اين كارخانه كه حدود 8-7 سال گذشته آغاز به كار كرده، حدود 100 كارگر دارد و در حال حاضر متعلق به بخش خصوصي است. اين كارخانه در سال‌هاي گذشته بارها دست به دست شده است. كار اين كارخانه فولاد كه در روستاي فيروزآباد در كيلومتر 15 جاده ياسوج- نقاره‌خانه واقع شده، تبديل آهن قراضه به شمش فولاد است. گويا كارگران اين كارخانه چندين ماه معوقات مزدي پرداخت نشده دارند. يك فعال صنفي كارگري در استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: در اين حادثه كارخانه فولاد ياسوج انفجار كوره ذوب فولاد باعث مصدوم شدن ۱۰ كارگر شده است.
اين مقام آگاه افزود: از قرار معلوم از مجموع كارگران مصدوم شده تعداد ۳ نفر به‌صورت سرپايي مداوا و ۶ نفر ديگر به بيمارستان‌هاي اصفهان و شيراز منتقل شده‌اند. اين منبع خبري با بيان اينكه كارگران فولاد ياسوج ۸ ماه دستمزد معوقه داشته‌اند، افزود: در حال حاضر، علت بروز حادثه، در اداره كار شهرستان ياسوج در حال بررسي است.
وي افزود: كارخانه فولاد ياسوج يكي از بزرگ‌ترين واحدهاي صنعتي استان كهگيلويه و بويراحمد محسوب مي‌شود كه در آن نزديك به ۱۶۰ كارگر مشغول كارند. مسوول روابط عمومي استانداري كهگيلويه و بوير احمد نيز خاطرنشان كرد: انفجار در كوره ذوب آهن رخ داده است و به همين دليل كارگراني كه در محدوده كوره ذوب بوده‌اند، دچار سوختگي شده‌اند. علت اين حادثه هنوز مشخص نيست؛ در حال حاضر، تيمي از دستگاه‌هاي مختلف از جمله آتش‌نشاني، اداره كار و استانداري در حال بررسي و تحقيقات لازم در زمينه ايمني كار و بيمه كارگران اين كارخانه هستند. بنا بر اظهارات اين مقام مسوول در استانداري، هم‌اكنون جلسه‌اي در استانداري كهگيلويه و بويراحمد با حضور استاندار و معاونان آن در ارتباط با اين حادثه انفجار در حال برگزاري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون