• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3817 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ خرداد

نوبخت: روحاني مي‌خواهد مشكل حصر حل شود

گروه سياسي|  سخنگوي دولت يازدهم در واكنش به اين انتقاد كه طرح و پيگيري موضوع «رفع حصر» از منظر حقوق عادي شهروندي، تقليل دادن اين معضل سياسي است، گفت: اين دو مساله مانعه‌الجمع نيستند و ممكن است اين حق، سياسي، فرهنگي يا اجتماعي باشد اما به هر ترتيب از حقوق شهروندان ايراني است. به گزارش ايلنا جمله‌هاي كليدي اظهارات محمد باقر نوبخت به شرح زير است.
  در رابطه با برخي مطالبه‌هاي عمومي در راستاي توسعه سياسي اعم از رفع حصر، ممنوع‌التصويري خاتمي، حضور زنان و اقليت‌هاي قومي و مذهبي در كابينه، كه از حقوق مردم است، با يك مجموعه حقوقي روبه‌رو هستيم كه دولت اولا‌ بايد آن را به رسميت بشناسد و در جهت استيفاي اين حقوق اقدام كند.
  مطمئن باشيد در دولت دوازدهم، باتوجه به شناختي كه از دكتر روحاني رييس‌جمهور دارم، ايشان در راستاي تحقق و اجرايي كردن اين حقوق با تمام وجود تلاش خواهند كرد. بنابر اين مي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه اين حقوق به صورت سازمان‌يافته در دولت دوازدهم اجرا شود.
  قطعا‌ حق هر شهروندي است كه اگر مرتكب جرمي شد، قوه قضاييه و محاكم ذي‌صلاح به آن جرم رسيدگي كنند و اگر آن اتهام در دادسرا تاييد شد، به دادگاه ارجاع شود و درصورتي كه اتهام تاييد نشد، منع پيگرد صادر شود.
  قانون اساسي حق برائت تمامي افراد را به رسميت شناخته و اينكه شهروندان بتوانند آزادانه اقدام كنند، حق تمامي شهروندان است و درصورتي كه درمورد شهروندي خلاف اين رويه عمل شود، حق آن شهروند تضييع شده و بر اين اساس، مي‌توانيم اين حقوق را از منظر حقوق شهروندي نيز ارزيابي كنيم و رييس‌جمهور نيز در همين راستا پيگير اين مسائل است.
  قطعا‌ مذاكرات براي رفع حصر نيز انجام مي‌شود اما هميشه اطلاع‌رساني درباره اين مذاكرات سياسي لزوما‌ به حل مشكل كمك نمي‌كند. روحاني مي‌خواهد اين مشكل حل شود و ما هم به ايشان كمك مي‌كنيم كه مشكل را حل  كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون