• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3827 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

دستگيري بيش از ۶۲ عضو گروه‌هاي تروريستي در كشور تاكنون


گروه سياسي| در همه ساعاتي كه از دو عمليات تروريستي در تهران مي‌گذرد خبرهاي پيگيري نهادهاي امنيتي با سرعت بالايي در حال مخابره شدن است. در اين ميان خبرهاي متعددي در مورد بازداشت عوامل مرتبط با گروهك تروريستي داعش در سراسر كشور منتشر شده است. از بازداشت در تهران و كرج تا بازداشت تا كرمانشاه و بندر ماهشهر. براساس اطلاعات به دست آمده تاكنون بيش از ۶۲ نفر از عوامل گروهك‌هاي تروريستي با تلاش همه نيروهاي امنيتي و انتظامي دستگير شده‌اند و مقادير معتنابهي از سلاح و مهمات از آنها كشف شده است.
به گزارش فارس، پس از حوادث تروريستي چهارشنبه كه منجر به شهادت 17 شهروند و مجروحيت 48 نفر شد، نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشور اقدامات گسترده‌اي را در داخل و خارج كشور انجام دادند. بر پايه اين گزارش، اقدامات نيروهاي امنيتي كشور منجر به دستگيري‌ ديگر اعضاي اين گروهك تروريستي و كشف و ضبط مقادير زيادي مهمات و مواد منفجره شد. صبح ديروز سردار حسين اشتري، فرمانده نيروي انتظامي از دستگيري اعضاي يك تيم تروريستي در اطراف تهران خبر داد. اين در حالي است كه ماموران پليس امنيت استان البرز يكي از عناصر مرتبط با گروهك‌ تروريستي تكفيري داعش را جمعه شب در كيان‌مهر كرج دستگير كردند. اما دستگيري تكفيري‌ها به اينجا ختم نشده و روز جمعه نيز ماموران امنيتي و اطلاعاتي كشور خانه‌اي را كه تروريست‌هاي داعش در آن براي مردم ايران رجزخواني كرده بودند، شناسايي و نابود كردند. در سوي ديگر كشور نيروي انتظامي از دستگيري 7 نفر ديگر از افراد مرتبط با گروه داعش در شهرستان لارستان فارس خبر داد و يك متهم مرتبط با حوادث تروريستي تهران نيز در بندر ماهشهر دستگير شده كه تابعيت غيرايراني دارد.
البته در زمينه دستگيري تروريست‌ها وزارت اطلاعات نيز بيكار ننشسته و خبر از دستگيري 41 نفر از عناصر گروهك وهابي داعش داده است. براساس اطلاعيه وزارت اطلاعات اين تعداد افراد در استان‌هاي كرمانشاه، كردستان، آذربايجان غربي و تهران همراه با مقاديري اسناد، مدارك و تجهيزات عمليات تروريستي قبل از هرگونه اقدام شناسايي و دستگير شده‌اند. در اين ميان ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز روز پنجشنبه در صحنه بازسازي حمله تروريستي به حرم مطهر از دستگيري 5 نفر از عوامل مرتبط به گروهك تروريستي داعش خبر داد.

بازداشت‌شدگان ديروز در تهران مظنون به تروريست هستند
همچنين معاون امنيتي استاندار تهران گفت: بازداشت‌شدگان ديروز در تهران كه توسط نيروي انتظامي انجام شده، تا زماني كه بررسي‌هاي لازم صورت نگيرد نمي‌توان آنها را تروريست دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن همداني درباره دستگيري ديروز يك تيم مظنون به تروريستي اظهار داشت: اين دستگيري از سوي نيروي انتظامي انجام شده تا زماني كه بررسي‌هاي لازم صورت نگيرد، نمي‌توان آنها را تروريست دانست. وي افزود: در حال حاضر اين افراد بازداشت شده مظنون به تروريست هستند و بر اساس برخي شواهد و قراين نيروي انتظامي آنها را بازداشت كرده لذا بايد اخبار مربوط به اين امر از سوي نيروي انتظامي اعلام شود. همداني گفت: دستگاه‌هاي امنيتي اقدام به دستگيري افرادي مي‌كنند كه مظنون به همكاري با گروهك‌هاي تكفيري_ وهابي هستند.

كشف خودروي تروريست‌هاي داعشي توسط پليس تهران
همچنين روز گذشته پليس امنيت تهران بزرگ خودرويي كه تروريست‌ها با استفاده از آن به مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر حمله‌ور شده بودند را كشف كرد.
به گزارش تسنيم، مركز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از كشف خودروي مورد استفاده تروريست‌ها در حادثه روز چهارشنبه مجلس و حرم مطهر امام (ره) خبر داد. در گزارش اين مركز‌آمده است: مقارن ظهر ديروز و با تلاش نيروهاي پليس امنيت فرماندهي انتظامي پايتخت، خودرويي كه تروريست‌هاي مسلح از آن در انجام اين دو عمليات كور استفاده كرده بودند در يكي از نقاط مركزي تهران كشف شد.
براساس اين گزارش، پليس پايتخت اعلام كرد كه تروريست‌ها با استفاده از اين خودرو ابتدا به مرقد مطهر امام راحل مراجعه و پس از پياده كردن دو تروريست در آن محل به مركز شهر رفته و پس از پارك خودرو براي انجام عمليات تروريستي راهي مجلس شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون