• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3827 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

ليگ جهاني واليبال به اوج خود مي‌رسد

نبرد ايران با ولاسكو

گروه ورزش


تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود از هفته دوم ليگ جهاني ۲۰۱۷ در سالن 12 هزار نفري آزادي و در مقابل ديدگان تماشاگران خودي رو در روي تيم ملي بلژيك قرار گرفت. بلژيك با هدايت ويتال هنين امسال چهره متفاوتي را از خود به نمايش گذاشته و توانسته بود تا قبل از هفته دوم مسابقات با كسب دو پيروزي مقابل روسيه و امريكا و يك باخت در مصاف با كانادا، هفت امتياز را از آن خود كند و در رده دوم سطح يك ليگ جهاني بايستد. تيم ملي واليبال ايران نيز با حضور سرمربي جديد خود، ايگور كولاكوويچ تا قبل از اين ديدار با يك برد خيره‌كننده در برابر لهستان و دو باخت در مقابل ايتاليا و برزيل و كسب ۳ امتياز در جايگاه دهم سطح يك ليگ جهاني قرار داشت. ايران كه در هفته نخست مسابقات در ايتاليا به ميدان رفته بود ابتدا به تيم كشور ميزبان باخت و بعد در مقابل برزيل تن به شكست داد؛ اما در بازي سوم و آخر هفته اول توانست تيم قدرتمند لهستان را در يك بازي مهيج شكست دهد تا بارقه‌هاي اميد در اين تيم و هواداران واليبال كشورمان زنده بماند. ايران در هفته دوم ميزبان مسابقات است و در بازي نخست پذيراي بلژيكي بود كه بيشتر از حد و اندازه خود ظاهر شده و توانسته بود در هفته نخست از سد روسيه و امريكا عبور كند. دو تيم ايران و بلژيك تاكنون دو بار به مصاف هم رفته بودند كه سهم هر كدام يك برد بوده است. در آخرين ديدار كه در سال ۲۰۱۴ برگزار شد، واليباليست‌هاي ايران موفق شدند سه بر صفر حريف خود را شكست دهند؛ اما اين‌بار شرايط متفاوت بود و با اينكه ايران ميزباني را برعهده داشت بايد در برابر تيمي صف‌آرايي مي‌كرد كه بيش از حد تصور ظاهر شده بود. با تمام اين اوصاف ايران در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي و با حمايت زنان و مردان حاضر در استاديوم توانست 3 بر 2 تيم بل‍ژيك را شكست داده و مهياي حضور در ديدار سخت و نفسگير مقابل صربستان شود. جالب اينكه ويتال هنين كه اكنون به عنوان سرمربي هدايت تيم ملي واليبال بلژيك را بر عهده دارد، پيش از اين كانديداي سرمربيگري تيم ملي واليبال ايران هم بود. در بازي با بلژيك سعيد معروف و سيد محمد موسوي كه به دليل آسيب‌ديدگي در بازي‌هاي قبلي حضور نداشتند، به تركيب بازگشتند. سرمربي تيم ملي واليبال ايران پس از پيروزي برابر بلژيك با قدرداني از حضور تماشاگران و جنگندگي بازيكنانش گفت: بلژيك تيم بزرگ و قابل احترامي است و خوشحالم كه در اين بازي برنده شديم.
ايران شب گذشته در بازي دوم نيز تمام تلاش خود را به‌كار برد و بسيار شايسته ظاهر شد و ترديدي نيست كه هواداران در به نمايش گذاشتن چنين بازي با كيفيتي بي‌تاثير نبودند. البته نبايد فراموش كرد كه ايگور كولاكوويچ، سرمربي تيم ملي واليبال ايران خود اصالتي مونته‌نگرويي دارد و همانقدر كه او نسبت به تيم صربستان كه روزگاري هدايت آن را برعهده داشت آشنايي دارد، صرب‌ها نيز با روش كاري او آشنا هستند. به نظر مي‌رسد سختكوشي و تلاش فلسفه اصلي كولاكوويچ خوش فكر است.
تيم ملي واليبال ايران امشب در برابر آرژانتيني قرار خواهد گرفت كه خوليو ولاسكو را روي سكوي هدايت خود دارد، مردي كه بسياري از ايرانيان بر اين باورند كه درخشش واليبال ايران بسيار مديون اوست. بازي بازي آخر و سرنوشت‌سازي است؛ رقابت حساسي كه در ادامه حساسيتش مشخص خواهد شد. ايران به برد در برابر آرژانتين نياز مبرم دارد تا در آينده بتواند سود كرده و به مراحل بعدي برسد. مصاف ايگور كولاكوويچ سرمربي تيم ملي واليبال ايران با خوليو ولاسكو ديدني خواهد بود؛ مربي‌اي كه در اين چند بازي نشان داده كه مي‌تواند پا جاي پاي مربي آرژانتيني بگذارد و تبديل به مربي مورد علاقه ايراني‌ها شود. داشتن مقبوليت يكي از مهم‌ترين اركان در هدايت يك تيم است و به نظر مي‌رسد سرمربي صربستاني برخلاف كواچ و لوزانو مقبوليت لازم و كافي را بين ملي پوشان و خانواده واليبال ايران دارد.

نتايج خوب صربستان و صعود برزيل
در آغاز هفته دوم ليگ جهاني واليبال، تيم ملي برزيل در نخستين بازي رو در روي كانادا قرار گرفت و موفق شد اين تيم را از پيش رو بردارد. برزيل در اين بازي موفق شد با نتيجه سه بر يك شاگردان استفان آنتيگا را شكست دهد. برزيل با اين پيروزي تعداد بردهايش را به عدد ۳ رساند و موفق شد با ۱۰ امتياز موقتا تا پايان بازي‌هاي شب گذشته در صدر جدول سطح يك ليگ جهاني بايستد. در دومين بازي تيم ملي صربستان در ادامه نتايج خوبش موفق شد تيم ملي آرژانتين را سه بر صفر از پيش‌رو بردارد. صربستان با كسب سومين پيروزي خود ۹ امتيازي شد و توانست جايگاهش را در جدول بهبود ببخشد. شاگردان خوليو ولاسكو نيز با اين باخت در رده دهم جدول باقي ماندند. مربي تيم ملي آرژانتين پس از باخت تيمش برابر صربستان گفت: اصلا بازي خوبي را انجام نداديم. در طول بازي اشتباه‌هاي زيادي داشتيم. در مقابل، صربستان نيز در بخش حمله بسيار عالي ظاهر شد. ما امسال تيم جواني داريم و به همين دليل در برخي بازي‌ها از لحاظ رواني به مشكل مي‌خوريم. اميدوارم در بازي‌هاي بعدي بهتر شويم. هرچند كه بازيكنان جوان ما به بازي و تجربه بين‌المللي بيشتري نياز دارند.

تيم‌هايي كه امشب به مصاف هم مي‌روند
در ديگر بازي‌هاي شب گذشته برزيل و لهستان، بلژيك و آرژانتين، امريكا و روسيه، كانادا و بلغارستان و فرانسه و ايتاليا به مصاف هم رفتند. امشب در ادامه رقابت‌ها ايتاليا و روسيه، لهستان و كانادا، صربستان و بلژيك، فرانسه و امريكا، ايران و آرژانتين و برزيل و بلغارستان با هم ديدار مي‌كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون