• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3830 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

دكه خبر

شهردار رشت بركنار شد

اعتماد| اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت صبح ديروز در جلسه اين شورا راي به بركناري شهردار فعلي رشت دادند. سيدمحمدعلي ثابت‌قدم صبح ديروز در جلسه غيرعلني شوراي اسلامي شهر رشت با راي موافق تعدادي از اعضاي شورا از مسووليت خود بركنار شد.
در اين جلسه، طرح استيضاح شهردار رشت مطرح و پس از شنيده شدن صحبت‌هاي مخالفان و موافقان، اعضاي شورا با 10 راي موافق و يك راي مخالف به بركناري ثابت قدم از شهرداري رشت راي مثبت دادند. سومين طرح استيضاح شهردار رشت در چند روز گذشته با 5 راي اعضاي شورا اجازه طرح در صحن را گرفته بود كه سه‌شنبه برگزار شد. اين عزل با واكنش‌هاي مختلفي از سوي طيف‌هاي مختلف سياسي روبه‌رو شد به طوري كه تسنيم در اين خصوص نوشت: عزل شهردار رشت در شرايطي انجام مي‌شود كه وي در انتخابات 29 ارديبهشت، از محمدباقر قاليباف و پس از آن از حجت‌الاسلام رييسي اعلام حمايت كرده بود. محمدعلي ثابت‌قدم از سال 93 با حكم وزير كشور و كسب 9 راي از مجموع 15 رأي شوراي اسلامي دوره چهارم شهر رشت كار خود را با عنوان شهردار رشت آغاز كرد. رشته تحصيلي وي نيز دكتراي شهرسازي با گرايش اقتصاد و مديريت شهري است.

 

وزير بهداشت:
 هوشيار باشيم كه پاي نفاق به گفتار و رفتارمان باز نشود

ايسنا| وزير بهداشت در كانال تلگرامي خود به مناسبت شب‌هاي قدر نوشت: «اميرالمومنين در نامه‌اي خطاب به محمد بن ابي‌بكر، والي مصر نوشت: همه ما در هر جايگاه و مقامي، به‌قدر توان‌مان وظيفه داريم، هوشيار باشيم تا خداي نكرده، پاي نفاق به گفتار و رفتارمان باز نشود و به‌ دنبال فريب افكار عمومي نباشيم. امشب (شب قدر) كه در سحرگاهش، شمشير جهل و نفاق، فرق علم و انديشه، بزرگ‌منشي و حق‎طلبي، عدالت و شرافت و در يك كلام، انسانيت را مي‌شكافد؛ از خداوند منان بخواهيم چشم ما را به حقيقت دين، مرام و مسلك پيامبر خدا و راه مولاي‌مان علي (ع) روشن گرداند تا بتوانيم وظايف انساني و اجتماعي خود را بشناسيم و آن گونه كه بايد به آنها عمل كنيم و از ياد نبريم كه اين مهم با گروه‌گرايي، خودشيفتگي، لجاجت، پيش‌داوري‌ و فراموش كردن منافع ملي سازگار نيست. خداوند عاقبت همه ما را ختم به‌خير كند.»

 

آزادسازي قلعه فلك‎الافلاك

ايسنا | مديركل ميراث فرهنگي لرستان از آزادسازي قلعه فلك‎الافلاك خبر داد. غلامرضا سليماني اظهار كرد: طبق توافقات صورت گرفته با نمايندگان نزاجا و قرارداد منعقد شده ميان طرفين، جلسه آزاد‌سازي حريم قلعه فلك‌الافلاك با حضور نمايندگان نيروي زميني ارتش استان در محل سالن جلسات اين اداره كل برگزار شد. در رابطه با تخليه كامل حريم قلعه فلك‌الافلاك توسط ارتش و با توجه به اينكه يگان قرارگاه تاكتيكي خرم‎آباد به منظور تخليه با مشكل مواجه است، تعاملاتي صورت گرفت. طبق توافقات به عمل آمده به منظور جمع‎آوري وسايل و تاسيسات متعلق به ارتش تا يكم تير سال جاري به آنها مهلت داده شد و بعد از آن ساختمان مهمانسرا تحويل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي‎شود. به گفته وي بانك حكمت ايرانيان سه ماه مهلت دارد تا پس از احداث سايت جديد نسبت به تخليه و جابه‌جايي اقدام كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون