• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3833 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

خبر كوتاه

وزير بهداشت: افتتاح «رصدخانه سلامت» به زودي

ايسنا| سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي؛ وزير بهداشت از افتتاح رصدخانه سلامت توسط رييس‌جمهور تا قبل از پايان دولت يازدهم خبر داد و گفت: «منظور از رصد سلامت اين است كه مردم ايران بتوانند به روز از بار بيماري‌ها، نوع بيماري‌ها، توزيع جغرافيايي آن و اقدامات مورد نياز آگاهي پيدا كنند و بهداشت محيط نيز به اين سامانه اضافه خواهد شد.»
وي افزود: «يكي از مزيت‌هاي مركز رصد سلامت در استان‌ها اين است كه با مانيتورينگ مي‌توانند بيماران را به سمت بيمارستان‌ها و بخش‌هاي اورژانس بيمارستاني خلوت، هدايت و راهنمايي كنند و در صورت بروز هر مشكلي، تيم‌هاي دانشگاه‌ها به سرعت حضور پيدا كنند و مشكلات را بررسي كنند. امروز به طور دقيق مي‌دانيم كه در كشور چه تعداد مادر باردار، بيمار ديابتي، ميزان اضافه وزن و چاقي و بيماري‌هاي نادر وجود دارد و برنامه طراحي شده نياز به زيرساخت الكترونيك دارد كه تا قبل از پايان دولت يازدهم، رصدخانه اصلي سلامت كه در سايت وزارت بهداشت قرار دارد، توسط رييس‌جمهوري مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.»

رفع مشكل گرما در خوابگاه دانشگاه شهيد چمران

مهر| رييس دانشگاه شهيد چمران گفت: براي رفاه حال دانشجويان دختر خوابگاهي اين دانشگاه سه مكان جديد اسكان در نظر گرفته شده است. غلامحسين خواجه گفت: سه مكان مختلف در شركت ملي نفت خيز و خوابگاه‌هاي دانشگاه براي دانشجويان دختر خوابگاهي در نظر گرفته شده است تا مشكل وجود گرما برطرف شود. وي افزود: برنامه داشتيم بعد از اتمام ترم جاري تعميرات اساسي در خوابگاه‌هاي اين دانشگاه از جمله خوابگاه دختران آغاز كنيم كه تعمير و بازسازي سيستم تهويه مركزي از اولويت‌هاي بازسازي است.

تخريب پاركينگ بيمارستان براي ساخت بازار ميوه‌ وتر‌بار

 حميد بهمن، رييس بيمارستان پارسيان در گفت‌وگو با ايلنا خبر از تخريب پاركينگ اين بيمارستان توسط ماموران شهرداري منطقه 2 داد و گفت: از صبح جمعه لودرهاي شهرداري درحال خاك‌برداري از پاركينگ بيمارستان هستند و هر لحظه ممكن است به فاضلاب بيمارستان آسيب وارد كنند. وي افزود: شهرداري مبلغ 7 ميليارد تومان براي تخليه پاركينگ از بيمارستان به عنوان ضمانت گرفته است، زمين پاركينگ توسط شهرداري منطقه دو به بيمارستان اجاره داده شده بود و ما براساس قراردادمان هر ماه مبلغي را براي اجاره اين زمين كه به عنوان پاركينگ استفاده مي‌شد، پرداخت مي‌كرديم. در حال حاضر شهرداري قصد دارد در اين قطعه زمين يك بازار ميوه و تر‌بار ايجاد كند، اما چگونه مي‌خواهد در منطقه‌اي كه عفونت‌ها و زباله‌هاي بيمارستاني است، يك بازار ميوه و تربار ايجاد كند؟!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون