• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

افراد غيرمسوول از اظهارنظر در مورد حوادث تروريستي خودداري كنند

گروه سياسي| بعد از حملات تروريستي در تهران و حرم بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حساسيت جامعه نسبت به اين مسائل و خبرهاي مربوط به آن بالا رفته است و شايعات و خبرهاي كذب نيز در اين زمينه در فضاي مجازي زياد به گوش مي‌رسد و گاه نهادها ناچار به انتشار تكذيبيه‌هايي نيز مي‌شوند. ديروز اما وزارت كشور اطلاعيه‌اي صادر كرد و به برخي از چهره‌هاي سياسي غيرمسوول در اين زمينه هشدار داد. در اطلاعيه وزارت كشور آمده: در برخي رسانه‎ها به نقل از افراد غيرمسوول در حوزه امنيت داخلي مطالبي انتشار يافت (از جمله اينكه اهداف گروه تروريستي فوق شب‌هاي قدر در تهران عنوان شده است) كه خلاف واقع بوده و بيان اينگونه مسائل كه مبتني بر اطلاعات درست و صحيح نبوده، صرفا موجب تشويش افكار عمومي مي‌گردد. اين در حالي است كه محسن رضايي روز جمعه در سخنراني‌هاي پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد گفته بود: تروريست‌ها از چابهار نيز قصد داشتند وارد تهران شوند و شب‌هاي قدر با بالاي دو تن مواد منفجره و ده‌ها سلاح آدم بكشند، ولي در همان چابهار و سيستان‌و بلوچستان جلوي‌شان گرفته شد كه بعد از نااميد شدن از اقدام خود به ترقه بازي در سطل آشغال روي آوردند. نبايد دشمن را دست كم بگيريم ولي بايد واقعيت را نيز بگوييم كه اينها از آنچه ادعا مي‌كنند، بسيار بسيار ضعيف‌ترند. اشاره محسن رضايي به ترقه بازي در واقع، اتفاق شب بيست و يكم در حرم شاه عبدالعظيم بود كه مقام‌هاي امنيتي به‌طور رسمي اعلام كردند كه اين موضوع تروريستي نبود و تنها يك اتفاق بود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، متن كامل اين اطلاعيه بدين شرح است:
همان‌گونه كه در اطلاعيه‌هاي وزارت اطلاعات و نيروي زميني سپاه پاسداران اعلام شد در روزهاي اخير با عنايت به خداوند متعال و مجاهدت نيروهاي اداره كل اطلاعات استان و مجموعه نيروهاي تحت كنترل قرارگاه قدس سپاه پاسداران يك شبكه تروريستي در شرق كشور در دو مرحله در منطقه عمومي چابهار و قصرقند استان سيستان و بلوچستان مورد a قرار گرفت و كاملا منهدم شد. در اين رابطه تعدادي از اعضاي گروهك به هلاكت رسيده و برخي نيز دستگير شدند و مقادير قابل ملاحظه اسلحه، مهمات و تجهيزات و امكانات انفجاري از آنها كشف و ضبط شد. براساس اطلاعات به دست آمده از اسناد و مدارك و اظهارات عناصر دستگير شده اين تيم به دنبال اهداف ضد امنيتي در نقاط خاصي در استان سيستان و بلوچستان بوده‌اند كه با اقدام به‌هنگام و شهادت طلبانه نيروهاي مدافع امنيت كشور، ناكام ماندند.
 اما در برخي رسانه‎ها به نقل از افراد غيرمسوول در حوزه امنيت داخلي مطالبي انتشار يافت (از جمله اينكه اهداف گروه تروريستي فوق شب‌هاي قدر در تهران عنوان شده است) كه خلاف واقع بوده و بيان اينگونه مسائل كه مبتني بر اطلاعات درست و صحيح نبوده، صرفا موجب تشويش افكار عمومي مي‌شود. لذا از كليه هموطنان عزيز درخواست مي‌شود نسبت به پيگيري اينگونه اخبار از كانال‌هاي رسمي و قانوني اهتمام داشته و ساير مباحث مطروحه از طريق افراد يا رسانه‌هاي غيرمطلع و مسوول را مورد توجه قرار ندهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون