• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3834 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۹ خرداد

گيشه فروش فيلم‌هاي امريكايي

«ماشين‌ها» و زندگينامه اسطوره رپ در جايگاه نخست

سومين قسمت انيميشن «ماشين‌ها» از كمپاني پيكسار در نخستين روز اكران خود با فروش 19 ميليون و 500 هزار دلار در 4256 سالن سينما به جايگاه نخست جدول روز جمعه راه يافت. اين رقم شامل فروش پيش‌نمايش اين فيلم در روز پنجشنبه، دو ميليون و 800 هزار دلار، مي‌شود؛ با اين حال پايين‌تر از قسمت‌هاي قبلي اين مجموعه كه نخستين آن در سال 2006 اكران شد و 19 ميليون و 700 هزار دلاري و دومين قسمت آن در سال 2011، 25 ميليون و 700 هزار دلار فروش داشت، قرار گرفت. هجدهمين فيلم بلند كمپاني پيكسار با فروش
60 ميليون دلار در نخستين آخر هفته اكرانش از چهار فيلم ديگري كه روز جمعه روي پرده رفتند پيشي گرفت؛ فيلم‌هاي «همه نگاه‌ها به من» زندگينامه خواننده رپ توپاك شكور، كمدي «شب سخت» و
«47 متر پايين‌تر» و همچنين فيلم «كتاب هنري» كه مورد انتقاد شديد قرار گرفت روز جمعه روي پرده رفتند.
«همه نگاه‌ها به من» به كارگرداني بني بوم كه چهل‌وششمين سالگرد اسطوره موسيقي رپ امريكا روي پرده رفت، پس از فروش 3 ميليون و يكصد هزار دلار در روز پنجشنبه جايگاه دوم جدول فروش اكران‌هاي آخر هفته را به خود اختصاص داده است. دمتريوس شيپ جونيور نقش اين خواننده را ايفا مي‌كند. اين فيلم داستان زندگي حرفه‌اي توپاك شكور و تمام مسير او تا ستاره شدن و تيراندازي به او در سال ۱۹۹۶ در لاس وگاس كه منجر به فوت او شد را شرح مي‌دهد. اسم اين فيلم از چهارمين آلبوم توپاك به نام همه نگاه‌ها به من، گرفته شده است.
«همه نگاه‌ها...» كه روز جمعه حدود 13 ميليون دلار در 2471 سينما فروش داشت، تا آخر روز يكشنبه مجموع فروش خود را به رقم 31 ميليون دلار رساند و فيلم «زن شگفت‌انگيز» را با فروش 11 ميليون دلاري در اين روز كنار زد. «زن شگفت‌انگيز» ساخته گل گدوت در سومين هفته اكرانش به رقم 41 ميليون دلار دست يافت. اين فيلم در اكران جهاني خود بيش از 500 ميليون دلار فروش كرده است.
جايگاه چهارم اين جدول ميان دو فيلم «موميايي» و «47 متر پايين‌« تقسيم شده است. «47... » با بازي مندي مور و كلير هولت روز جمعه با نمايش در 2270 سالن سينما چهار ميليون دلار فروش داشت. اين در حالي است كه «موميايي» با بازي تام كروز با نمايش در 4034 سالن همين رقم را به دست آورد. كمدي «شب سخت» با بازي جيليان بل، اسكارلت جوهانسون و زو كراويتز با نمايش در 3162 سينما 3 ميليون دلار فروش كرد. همچنين انتظار مي‌رود «كتاب هنري» كه نائومي واتس و جيكوب ترمبلي در آن ايفاي نقش مي‌كنند در نخستين روز اكرانش 507 هزار دلار و در آخر هفته گذشته يك و نيم ميليون دلار فروش داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون