• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3853 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

عددنوشت

افزايش صادرات روغن پالم به ايران

آخرين آمار از هيات روغن پالم مالزي در نيمه نخست امسال نشان داد، ايران 238/282 تن روغن پالم خريده است، اين رقم بيش از 2 برابر 490/132 تن ارسال شده به تهران در 6 ماه مشابه سال 2016 است. داتوك سري ماه، وزير صنايع محصولات زراعي و كالاهاي اساسي مالزي گفت صادرات روغن پالم مالزي به ايران به لطف افزايش قيمت‌گذاري و حجم سفارشات، در5 ماه نخست امسال بيش از 2 برابر شده و به 1/748 ميليون رينگيت مالزي رسيده است. وي افزود: «صادرات روغن پالم مالزي به ايران در بازه ژانويه تا مه، 5/141 درصد افزايش يافته و از 9/309 ميليون به 1/748 ميليون رينگيت رسيده است و حجم محصولات روغن پالم ارسال شده به ايران امسال بيشتر است.» آخرين آمار از هيات روغن پالم مالزي در نيمه نخست امسال نشان داد، ايران 238/282 تن روغن پالم خريده است. اين رقم بيش از 2 برابر 490/132 تن ارسال شده به تهران در
 6 ماه مشابه سال 2016 است. وزير صنايع و محصولات زراعي مالزي در راس هياتي تجاري و اقتصادي
 5 ماه گذشته سفري 3 روزه به ايران در مورد صادرات روغن پالم، چوب و محصولات پلاستيك داشت. وي خاطرنشان كرد روغن پالم يك كالاي روزانه مهم در جوامع خاورميانه است. ايران سال گذشته 172/453 تن روغن پالم و محصولات روغن پالم به ارزش 331 ميليون دلار خريداري كرده است. ماه خاطرنشان كرد مذاكره با ايران براي رسيدن به يك نتيجه مطلوب يا حداقل عادلانه در زمينه روغن پالم و ديگر محصولات كشاورزي زمان برده است.


رشد مصرف برق صنايع

پيك مصرف برق در اين روزها قصد پايين آمدن ندارد و در يك روند شتابان پرمصرف قرار گرفته است و ۳۰۰ مگاوات افزايش يافته است.
به‌طوري كه روز گذشته بازهم در محدوده
 ۵۳ هزار مگاوات باقي ماند. فارس در گزارشي نوشت، پيك مصرف برق در روز سه‌شنبه باز هم روي خط
53 هزار و 525 مگاوات باقي ماند؛ عددي كه تا پيش از روز چهارشنبه گذشته مي‌توانست به عنوان ركورد بي‌سابقه مصرف برق تلقي شود. اين ميزان مصرف برق در حالي براي روز گذشته ثبت شد كه در مدت مشابه سال گذشته پيك مصرف برق 48 هزار و 482 مگاوات بوده است و اين يعني افزايش بيش از 5 هزار مگاوات مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ مصرفي كه به نظر مي‌رسد عمدتا در بخش غيرمولد در حال اتفاق است و اين معنايي جز
هدر رفت سرمايه‌هاي ملي كشور نمي‌تواند داشته باشد. شايد به همين خاطر است كه در اين روزها يكي از راه‌حل‌هاي بسيار ساده و البته موثري كه از سوي كارشناسان صنعت برق براي مديريت مصرف تجويز مي‌شود، اين است كه شهروندان مي‌توانند با قراردادن كولرهاي آبي روي «دور كند» و قرار دادن كولرهاي گازي روي «25 درجه» به منافع ملي و صنعت برق كشور كمك شاياني كنند. گزارش‌ها حاكي از اين است كه علت تاكيد مستمر مسوولان وزارت نيرو بر وسايل سرمايشي و دقت در انتخاب آنها، اين است كه اين وسايل به تنهايي بيش از «يك سوم» از مصرف برق كشور را در بر مي‌گيرند.


رشد خريد تضميني گندم تا

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران با بيان اينكه خريد تضميني گندم از ۶ ميليون تن گذشت، گفت: به طور هم‌زمان ۳ نوع دانه روغني هم خريد تضميني مي‌شود. يزدان سيف در گفت‌وگو با فارس، با اعلام اينكه تا عصر روز سه شنبه ۲۰ تير۹۶ مقدار 6 ميليون و 20 هزارتن گندم در 31 استان از گندمكاران تحويل و خريداري شده است، از خريد تضميني بيش از 166 هزار تن انواع دانه روغني كلزا، آفتابگردان و گلرنگ نيز همزمان با گندم در كشور خبر داد. مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: خريد تضميني گندم در حال حاضر در تمامي استان‌هاي كشور، به استثناي خوزستان و بوشهر كه خريد در آنها به پايان رسيده، ادامه دارد و مراكز خريد مستقر تاكنون بالغ بر 6 ميليون و 20 هزار تن از اين محصول را از گندمكاران خريداري كرده‌اند. سيف، ارزش ريالي گندم‌ خريداري شده را بالغ بر 78 هزار ميليارد ريال اعلام و اظهار كرد: تاكنون مبلغ 46 هزار و 500 ميليارد ريال بابت خريد گندم به كشاورزان پرداخت كرده‌ايم كه حدود 60 درصد كل بهاي گندم‌هاي خريداري شده است. مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران استان‌هاي پيشرو در زمينه خريد گندم را شامل؛ خوزستان با يك ميليون و 351 هزارتن، گلستان يك ميليون و 79 هزار تن و فارس 773 هزار تن برشمرد و از پايان خريد در خوزستان و بوشهر خبرداد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون