• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3853 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

رييس پليس فرودگاه‌هاي كشور:

برخورد سختگيرانه كشور عربستان با حاملان موادمخدر

فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور گفت: تلاش مي‌كنيم تا از خروج موادمخدر توسط برخي حجاج و ايجاد مشكل در عربستان جلوگيري كنيم. سردار حسن مهري در جمع فرماندهان و معاونان ستادي پليس فرودگاه‌هاي كشور و رييس سازمان حج و زيارت كه به منظور هماهنگي براي تامين امنيت حجاج برگزار شد با اشاره به اينكه در سال جاري ۲۰ ايستگاه حج در فرودگاه‌هاي سراسر كشور براي اعزام حجاج توسط پليس فرودگاه برپا شده است، اظهار كرد: تلاش و هدف ما اين است كه فريضه حج زايران عزيز با كمترين حاشيه و خاطرات شيرين به پايان رسيده و هيچ مشكلي در كشور عربستان براي آنها به وجود نيايد. وي ادامه داد: با توجه به حساسيت ماموريت اعزام حجاج، ضروري است فرماندهان فرودگاه‌هايي كه اعزام زايران از آنجا انجام مي‌شود شخصا و به صورت مستقيم در محل اعزام و گيت‌هاي بازرسي حاضر شوند تا از بروز هرگونه مشكل احتمالي جلوگيري كرده و ضمن نظارت بر اجراي كامل دستورالعمل‌ها در تمام مراحل با احترام كامل با زايران رفتار شود. به علت وضعيت خاصي كه حج امسال دارد بايد نهايت دقت در رفتار با زايران وجود داشته باشد و نسبت به اين عزيزان نهايت احترام را داشت چراكه در وضعيت كنوني، حجاج بار رواني بسيار سنگيني را تحمل مي‌كنند و هر اتفاق كوچكي مي‌تواند موجب تشديد نگراني و اضطراب آنان شود.
وي گفت: از امروز تا روز اعزام حجاج، در چند مرحله و متناسب با شرايط آن مرحله، موارد ضروري به حجاج آموزش داده شده و يادآوري خواهد شد كه اين مراحل از منزل زايران در قالب پيام‌هاي تلويزيوني و راديويي آغاز و با حضور در جلسات كاروان‌ها، همايش‌هاي آموزشي حجاج و نهايتا با توصيه و هشدارهاي ضروري در خود فرودگاه پايان مي‌پذيرد.
وي بر لزوم ياري رساندن به حجاج كهنسال در طي كردن مراحل اعزامشان در فرودگاه تاكيد و خاطرنشان كرد: فهرست مواد و داروهاي ممنوعه در كشور عربستان از ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان حج و زيارت گرفته شده تا با آموزش كاركنان و حجاج در اين مورد از گرفتار شدن زايران در پيچ و خم قوانين و رفتار سختگيرانه كشور عربستان جلوگيري شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون