• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3856 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۶ تير

تنيس‌باز اسپانيايي با پيروزي بر ويليامز قهرمان شد

موگوروسا، بانوي اول ويمبلدون

گاربينه موگوروسا، تنيس‌باز اسپانيايي، مي‌گويد پيروزي‌اش بر ونوس ويليامز، در فينال ويمبلدون زنان، اتفاقي هيجان‌انگيز است. اين تنيس‌باز بيست و سه ساله مي‌گويد ونوس ويليامز پيش‌تر الگوي ورزشي‌اش بوده و به همين دليل بردن او در زمين تنيس مركزي ويمبلدون، اتفاقي فراموش‌نشدني براي او است. روز شنبه موگوروسا، نفر پانزدهم تنيس زنان، با پيروزي دو بر صفر بر ونوس ويليامز امريكا، براي نخستين بار در ويمبلدون قهرمان شد. او اين مسابقه را كه حدود يك ساعت و بيست دقيقه طول كشيد با نتايج 5-7 و 0-6 به سود خود پايان برد. با اين پيروزي موگوروسا جايزه نقدي قهرمان ويمبلدون كه حدود دو ميليون ونهصد هزار دلار بود را كسب كرد. او دو سال پيش هم در فينال ويمبلدون حضور داشت كه در آن سال مغلوب سرنا ويليامز، خواهر كوچك‌تر ونوس، شد. موگوروسا دومين تنيس‌باز زن اسپانيايي است كه قهرماني در ويمبلدون را تجربه مي‌كند. او پس از پيروزي گفت: «انگيزه زيادي براي پيروزي داشتم. چون يك بار در اين بازي باخته بودم و مي‌دانستم تفاوت برنده و بازنده اين مسابقه چيست؛ ضمن اينكه خيلي خوشحالم دوباره توانستم در يك گرنداسلم قهرمان شوم. چون قهرماني در گرنداسلم تنيس كار بسيار سختي است. براي كسب چنين موفقيتي شما به اعتماد به نفس بسيار زيادي نياز داريد.»
 موگوروسا كه پيش‌تر فقط يك بار آن هم در اوپن فرانسه پارسال، قهرماني در مسابقات گرنداسلم را تجربه كرده بود، برابر حريفي بازي مي‌كرد كه سابقه پنج قهرماني در ويمبلدون را دارد. موگوروسا پس از پيروزي به تمجيد حريف سي‌و‌هفت ساله‌اش پرداخت: «من با ديدن بازي‌هاي ونوس، بزرگ شدم و براي او احترام زيادي قايل هستم. او تنيس‌باز بزرگي است و براي همين من كار خيلي سختي برابر او داشتم. من از بازي كردن برابر ونوس خيلي خوشحال و هيجان‌زده بودم و چه برسد به اينكه او را ببرم. ونوس الگوي زندگي‌ام بوده.» ونوس ويليامز، قهرمان هفت گرنداسلم تنيس، در ست اول فينال، نمايشي قابل قبول داشت و تا آستانه پيروزي هم پيش رفت. او اما در انتهاي اين ست تحليل رفت و نتوانست از دو فرصتي كه براي بردن ست پيش آمده بود استفاده كند و اين سِت‌پوينت‌ها را از دست داد. بعد از شكست در اين ست، جريان بازي كاملا به نفع موگوروسا عوض شد و اين تنيس‌باز اسپانيايي سوار بر بازي شد. موگوروسا درباره نقطه عطف بازي مي‌گويد: «وقتي در ست اول، ونوس در آستانه پيروزي بود، خودم را نباختم و به خودم گفتم به هرحال او ونوس ويليامز است و طبيعي است از تو جلو باشد. تو فقط بايد به مبارزه ادامه بدهي. مي‌دانستم مثل دو هفته گذشته آماده‌ام و مي‌توانم در ادامه فينال، به بازي خوبم ادامه بدهم و براي همين نگران نبودم. به خودم گفتم اگر هم ست اول شكست بخورم، نبايد خودم را ببازم و بيخودي آن را براي خودم بزرگ كنم.» موگوروسا پس از اين قهرماني از مربي جديدش، كونچيتا مارتينس، تمجيد كرد و يكي از دلايل قهرماني‌اش را حضور اين مربي اسپانيايي دانست. كسي كه پيش از موگوروسا تنها تنيس‌باز اسپانيايي بود كه موفق به قهرماني در ويمبلدون شده بود.
 موگوروسا در شرايطي با پيروزي بر ونوس ويليامز قهرمان ويمبلدون شد كه سال گذشته با بردن خواهر كوچك‌تر، سرنا ويليامز توانسته بود قهرمان اوپن فرانسه، رولان گاروس شود؛ ضمن اينكه او دومين تنيس‌بازي است كه در فينال يك تورنمنت با خواهران ويليامز بازي كرده. غير از او مارتينا هينگيس در سال 1997 با بردن ونوس قهرمان ويمبلدون شده بود و در سال 1999 با شكست برابر سرنا، در اين رقابت‌ها دوم شده بود. موگوروسا با قهرماني امسال به جمع تنيس‌بازان زن شاغلي پيوست كه تاكنون دو بار قهرمان گرنداسلم شده‌اند. ويكتوريا آزارنكا، آنجليك كربر، اسوتلانا كوزنتسووا، پترا كويتووا، مثل او در اين فهرست ديده مي‌شوند.  موگوروسا از پدري اسپانيايي و مادري ونزوئلايي متولده شده. او اما در شهر ژنو در سوييس زندگي مي‌كند. او از سه سال پيش تصميم گرفت با نام اسپانيا در مسابقات تنيس حاضر شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون