• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3857 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۷ تير

ليگ برتر ايران؛ بي‌كيفيت

مجتبي تقوي سرمربي سابق ليگ

1-‌ ليگ هر كشور محور توسعه فوتبال آن كشور است. تيم‌هاي ليگ برتري در چند سال گذشته در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بسيار ضعيف ظاهر شده‌اند كه اين نشات گرفته از ليگ برتر فوتبال ما است. ما پس از پايان ليگ مسابقات را بايد آسيب‌شناسي كنيم و براي فصل آينده برنامه‌ريزي داشته باشيم. ما در همه جنبه‌ها مشكلاتي داريم و اين مشكلات را همه مي‌بينيم. از انتخاب مربيان تا بازيكنان مشكل داريم. مربيان با چه برنامه‌اي تغيير مي‌كنند؟ هدف از جايگزيني بازيكنان چيست؟ هيچ چيز در فوتبال ايران سر جاي خودش قرار ندارد. فوتبال ما ليگ‌محور نيست و به همين دليل هم رشد نمي‌كنيم.
2-‌ ليگ برتر ما روز به روز ضعيف‌تر شده و پس از سال‌ها پرسپوليس توانست به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كند. ليگ برتر ما نياز به حمايت و برنامه‌ريزي دارد حتي به نظر من پرسپوليس با وجود صعود به مرحله بعد، ضعيف‌تر از سال گذشته شده كه اين به خاطر بي‌برنامگي است. وقتي به ليگ‌مان توجه نداريم همين مشكلات پيش مي‌آيد.
3-‌ چرا بايد يك بازيكن به محض دريافت پيشنهاد خارجي قصد جدايي داشته باشد؟ حتما مشكلي در ليگ‌مان وجود دارد كه بازيكنان ميل به حضور در كشورهاي خارجي دارند. چرا استقلال نتوانست به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان آسيا صعود كند؟ حداقل بايد دو تيم از ايران به مراحل بالاتر ليگ قهرمانان آسيا صعود مي‌كردند.
4-‌ از نظر فني، روند تيمداري ما دچار مشكلاتي است و به همين دليل هم پيشرفت نمي‌كنيم. باشگاه‌هاي ما ثبات ندارند و تغييرات زياد است. البته بايد شرايط به گونه‌اي باشد كه با تغييرات، تيم‌ها دچار تزلزل نشوند و ساختارها تغيير نكند با اين حال معتقدم كه در ايران روند تغييرات مربيان هم اصولي نيست. وقتي مربي تيم‌شان را بركنار مي‌كنند به سراغ مربي‌اي مي‌روند كه ۱۸۰ درجه با آن مربي اختلاف نظر دارد و اين موجب مي‌شود همه‌چيز تغيير كند.
5- بحران‌هاي مالي در حال حاضر در تيم‌هاي ليگ برتري وجود دارد اما بيشتر مشكلات به برنامه‌ريزي باز مي‌گردد. چرا آسيب‌شناسي در دستور كار قرار نمي‌گيرد؟ چرا دو، سه مربي خوب تربيت نمي‌كنيم؟ باشگاه‌هاي ما ضعيف هستند و اين از دست فدراسيون خارج است. واقعيت اين است كه ليگ ما بي‌كيفيت است و طبق اعلام AFC هم جزو ليگ‌هاي برتر آسيا نيستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون