• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3860 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ مرداد

در ديدار نمايندگان مستقل مجلس با رييس‌جمهور چه گذشت؟

وعده روحاني از تغيير 50 درصدي كابينه و حضور زنان

گروه سياسي| اهالي بهارستان هم مانند بسياري از گروه‌هاي سياسي، اين روزها مهمان رييس‌جمهور بودند. در آستانه تشكيل كابينه جديد همه گروه‌ها در تلاش هستند تا نظرات و پيشنهادات خود را به گوش رييس‌جمهور برسانند و در اين ميان شايد نمايندگان مجلس نقش متفاوت‌تري داشته باشند، هر چه باشد آنها هستند كه با راي خود به وزراي پيشنهادي مي‌توانند ياريگر حسن روحاني باشند يا اينكه در مسير تشكيل كابينه جديد برايش دشوراي به بار بياورند. اكنون جزيياتي از ديدار اعضاي فراكسيون مستقلين مجلس با روحاني منتشر شده است. اين در حالي است كه فراكسيون ولايي كه در دسته منتقدان روحاني شمرده مي‌شوند، قرار است ديداري با او داشته باشند. روحاني در ديداري كه با فراكسيون مستقلين داشته بر تغيير 50 درصدي كابينه و اعضاي فراكسيون مستقلان هم بر لزوم تقويت تيم اقتصادي دولت تاكيد داشته‌اند.
حساسيت مستقلين ولايي درمورد تقويت
تيم اقتصادي دولت
مهرداد لاهوتي، نماينده لنگرود در گفت‌وگو با ايلنا جزيياتي از ديدار فراكسيون مستقلين با روحاني را بيان كرده است و مي‌گويد: نمايندگان نقطه‌نظرات خود را مطرح كرده و به‌ويژه درمورد تيم اقتصادي حساسيت‌هايي داشتند كه افرادي قوي‌تر مشغول به كار شوند و آقاي روحاني نيز بر اين مهم تاكيد داشتند. لاهوتي تصريح كرد: رييس‌جمهوري درباره اهداف دولت دوازدهم تاكيد داشت كه برخي مسائل اقتصادي همچون ساماندهي نظام بانكي، بيكاري، ساماندهي وضعيت موسسات مالي و اعتباري، صيانت از محيط زيست، افزايش سرمايه‌گذاري خارجي و پيگيري سياست اقتصاد مقاومتي مورد توجه خواهد بود. آقاي روحاني همچنين بر اهميت جذب سرمايه خارجي تاكيد كرده و گفتند كه علاوه بر جذب سرمايه‌گذاري داخلي، بايد توجه ويژه به موضوع سرمايه‌گذاري خارجي براي پيشبرد اهداف كلان اقتصادي كشور داشته باشيم. سخنگوي فراكسيون مستقلين مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بخشي از سخنان رييس‌جمهوري در اين نشست اعلام كرد: جمع‌بندي آقاي روحاني اين بود كه ۵۰ درصد كابينه به همين روال موجود به‌كار خود ادامه خواهد اما ۵۰ درصد از كابينه فعلي تغيير خواهد كرد. او با اشاره به طرح مطالبه شهروندان و راي‌دهندگان درمورد استفاده از جوانان و زنان در كابينه يادآور شد: آقاي روحاني در اين جلسه بر حضور زنان در كابينه تاكيد كرده و گفتند كه حتما زنان حضوري پررنگ‌تر در كابينه بعدي خواهند داشت و بيش از كابينه فعلي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
دفاع رييس‌جمهور از قرارداد توتال
اگرچه موضوع ديدارهاي اين روزهاي رييس‌جمهور كابينه است و دغدغه بيشتر گروه‌هاي سياسي امروز چگونگي تشكيل كابينه آينده است اما به نظر مي‌رسد نمايندگان فراكسيون مستقلين مجلس با دغدغه‌هاي ديگري هم نزد رييس‌جمهور رفته‌اند. قرارداد توتال كه بزرگ‌ترين قرارداد نفتي ايران در دهه گذشته است بسيار مورد هجمه مخالفان دولت قرار گرفت. لاهوتي در گفت‌وگو با ايسنا جزييات ديگري را نيز مطرح مي‌كند و مي‌گويد: آقاي روحاني همچنين گفتند كه در خصوص قرارداد توتال با افراد صاحب نظر و كارشناسان اقتصادي مشورت شده و ايشان از اين قرارداد در راستاي سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي كشور دفاع كردند و ما هم معتقديم كه حرف ايشان درست است؛ همچنان كه در برنامه ششم عدد سرمايه‌گذاري خارجي مشخص شده است. لاهوتي اضافه كرد: اعضاي فراكسيون مستقلين همچنين در اين جلسه عنوان كردند كه همه جريانات سياسي در پيروزي آقاي روحاني نقش داشته‌اند و درست نيست كه فقط يك جريان در مورد كابينه از ايشان مطالبه‌گري داشته باشد. تاكيد ما اين بود كه آقاي روحاني به عنوان بنيانگذار فرهنگ اعتدالي اين مشي را در دولت دوازدهم و تشكيل كابينه نيز ملاك عمل قرار دهد. عبدالرضا عزيزي، عضو هيات رييسه فراكسيون مستقلان ولايي مجلس هم كه در اين ديدار حضور داشت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: رييس‌جمهور با بيان اينكه اشتغال خالص ايجاد شده در سال‌هايي 94 و 95 بين 640 هزار تا 650 هزار در سال بود، افزود كه ايجاد اشتغال براي 900 هزار به بالا در سال نيازمند سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي است و به ويژه در مورد سرمايه‌گذاران خارجي اين نكته اهميت دارد كه بايد به همراه خود تكنولوژي را نيز بياورند. عزيزي خاطرنشان كرد: روحاني با اشاره به ارتباطات خود با رهبر معظم انقلاب گفت كه علاوه بر مسائل كاري و بحث دولت، ارتباط و دوستي من با رهبر معظم انقلاب به 50 سال قبل باز مي‌گردد و طي اين مدت با رهبر معظم انقلاب رفت و آمد خانوادگي داشتم و در همه امور با ايشان مشورت مي‌كنم و دولت متعلق به ايشان است و اگر دستوري بدهند حتما اطاعت مي‌كنيم. او افزود: رييس‌جمهور اظهار داشت من به وزرا گفته‌ام كه اگر مقام معظم رهبري از شما چيزي بخواهند آن را اجرا كنيد و بعد به من اطلاع دهيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون