• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3864 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۵ مرداد

پيشخوان

حميد بقايي با وثيقه 20 ميلياردي آزاد شد

وكيل بقايي: وثيقه از سوي مردم تامين شد

گروه سياسي| حميد بقايي با تبديل قرار بازداشت به وثيقه 20 ميليارد توماني از زندان آزاد شد. او 18 تير ماه براي دومين بار با حكم دادستاني مقابل منزلش بازداشت شده بود. سخنگوي قوه قضاييه اتهام او را مالي ذكر كرده و گفته بود يكي از نزديكان دولت سابق كه در بازداشت بود اعترافاتي نيز درباره او داشته است. براي حميد بقايي ابتدا قرار وثيقه 50 ميليارد توماني صادر شده بود.  با انتشار اين خبر سايت دولت بهار كه از رسانه‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد است اعلام كرد حاميان مردمي محمود احمدي‌نژاد در پي تهيه وثيقه هستند. پيش از اين هم، زماني كه ساختمان محافظان رييس دولت سابق باز پس گرفته شده بود با اعلام شماره حساب از مردم كمك مالي طلب كردند تا براي محافظان احمدي‌نژاد ساختماني تهيه كنند. اكنون وكيل بقايي مي‌گويد وثيقه موكلش توسط حاميان محمود احمدي‌نژاد تامين شده است.
 به گزارش ايلنا، سيد علي اصغر حسيني گفت: با توجه به اينكه برخي منابع خبري از قبول وثيقه ۲۰ ميليارد توماني و آزادي موكل اينجانب آقاي حميد بقايي خبر داده‌اند، لازم به توضيح است كه وثيقه موكل اينجانب توسط مردم شريف و بزرگوار تامين و به دادسرا ارايه شده و در مرحله انجام تشريفات قانوني و اداري است ولي تاكنون خبري مبني بر آزادي ايشان به ما اعلام نشده است. او گفت: موكل اينجانب با توجه به شرايط نامساعد جسمي به بيمارستان منتقل شده و از آخرين وضعيت او خبري در دست نيست.
 حميد بقايي سه روز پيش به بيمارستان منتقل شده بود و حضورش در بيمارستان هم حاشيه‌هايي را به همراه داشت. احمدي‌نژاد سه شنبه شب خود را به بيمارستان بقيه‌الله رسانده بود تا يار غار خود را ملاقات كند كه با ممانعت ماموران موفق به ديدار نشد. با همه اينها حلقه احمدي‌نژادي‌ها هيچ فرصتي را براي حاشيه‌سازي از دست نمي‌دهند. دولت بهار بلافاصله فيلمي را منتشر كرد با عنوان «گفت‌وگوي صميمي احمدي‌نژاد با مردم پشت در بيمارستان.» اين در حالي است كه 22 مرداد ماه روابط عمومي دادستاني تهران در مورد بازداشت حميد بقايي اطلاعيه‌اي صادر كرد.
به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده بود: نظر به انتشار اطلاعات نادرست از سوي برخي افراد كه از حاميان ايشان به شمار مي‌روند، با انگيزه‌‌هاي نامعلوم در خصوص بازداشت متهم حميد بقايي، جهت تنوير افكار عمومي به اطلاع مي‌رساند؛ مشاراليه با عناوين اتهامات مالي توسط بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب تهران احضار، پس از ابلاغ قانوني و استنكاف از حضور در دادسرا، طبق مقررات قانوني جلب و توسط ضابطين قوه قضاييه به شعبه بازپرسي معرفي مي‌‌شود. پس از حضور متهم در شعبه بازپرسي و تفهيم و اخذ دفاعيات از وي و بررسي محتويات پرونده، مشاراليه پس از صدور قرار تامين قانوني توسط بازپرس پرونده به لحاظ عجز از توديع وثيقه به زندان معرفي شده است.  عليهذا اقدامات صورت گرفته بر اساس موازين قانوني و با رعايت حقوق متهم بوده و هرگونه اظهارنظر غير كارشناسانه و بدون اطلاع از موضوع، تشويش اذهان عمومي محسوب و اقدام قانوني را در پي خواهد داشت. به هر ترتيب به نظر مي‌رسد با تامين وثيقه شرايط آزادي حميد بقايي از زندان فراهم شده و او ديروز عصر با قرار وثيقه 20 ميليارد توماني آزاد شد.

 

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح:
بازپس‌گيري موصل، شكست صهيونسيم و جاهليت را گريزناپذير كرده است

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: دستاوردهاي شگرف مقاومت اسلامي در نبرد با تروريسم تكفيري با فروپاشي خلافت خودخوانده داعش در موصل، شكست كامل راهبردها و سياست‌هاي استكبار، صهيونيسم و جاهليت قبيله آل‌سعود را گريزناپذير كرده است. به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمد باقري در پيامي نوشت: با تاكيد بر لزوم درك شرايط حساس و سرنوشت‌ساز امروز كه تحولات منطقه و دستاوردهاي شگرف مقاومت اسلامي در نبرد با تروريسم تكفيري با فروپاشي خلافت خودخوانده داعش در موصل، شكست كامل راهبردها و سياست‌هاي استكبار، صهيونيسم و جاهليت قبيله آل‌سعود را گريزناپذير كرده است و عبور موفق و سربلند دنياي اسلام و ملت ايران از پيچ تاريخي بزرگ و راهيابي به دروازه‌هاي تمدن نوين اسلامي را نويد مي‌دهد، بازخواني و ايفاي نقش‌ها و مسووليت‌هاي سنگين خود در زنده نگه داشتن نام شهدا و بزرگداشت آنان به عنوان يك نياز اساسي و فريضه‌ فراموش‌ناشدني، همچنان بايد دستور كار دايمي قرار گرفته و به فضل الهي در اين مسير مبارك، منويات و رهنمودهاي نافذ و حكيمانه مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) را قطب نماي تلاش و كوشش خود قرار دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون