• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3869 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ مرداد

مشاور آخوندي اعلام كرد

بازار مسكن مصرفي امسال رونق مي‌گيرد

مشاور وزير راه و شهرسازي گفت: با توجه به تقاضاي ايجاد شده براي واحدهاي مسكوني ارزان قيمت و مصرفي، معاملات اين بخش امسال رونق مي‌گيرد.
حسين عبده تبريزي درباره زمان ايجاد رونق در بازار مسكن گفت: در سال جاري آنچه مي‌تواند رونق معاملات را رقم بزند، نوعي از تقاضا است كه به دنبال واحدهاي مسكوني متراژ كوچك و ارزان‌قيمت شكل مي‌گيرد.
مشاور وزير راه و شهرسازي ادامه داد: تقاضاي رونق‌ساز شامل گروه‌هاي خانه‌اولي و متقاضيان خريد واحدهاي نوسازشده در بافت فرسوده، مي‌شود. اين نوع تقاضا وارد بازار شده، اما بازار خانه‌هاي لوكس و گران‌قيمت همچنان در ركود است. وي تصريح كرد: با توجه به تقاضاهاي ايجادشده براي واحدهاي ارزان قيمت و كوچك، بازار معاملات اين واحدهاي مصرفي امسال رونق مي‌گيرد. وضعيت در بازار واحدهاي گران‌قيمت و لوكس مسكوني و همچنين واحدهاي تجاري، به گونه‌اي است كه فعلا ايجاد رونق در اين بازارها انتظار نمي‌رود. اين اقتصاددان با بيان اينكه در حال حاضر، بازار مسكن از ناحيه تقاضاي خانه‌اولي‌ها، ساكنان بافت‌هاي ‌فرسوده و ساير خانوارهاي بدمسكن قابليت رسيدن به رونق دارد، اظهار داشت: لازم است نگاه كلي به بازار مسكن به جزيي‌نگري با معيار دو دسته آپارتمان‌هاي «لوكس» و «كوچك‌متراژ مصرفي» تغيير كند تا امكان تحليل دقيق از شرايط بازار و همچنين نوع رونق قابل تحقق در بازار مسكن فراهم شود. بنابراين در مقطع زماني فعلي امكان رونق در كل بازار مسكن وجود ندارد. عبده تبريزي خاطرنشان كرد: به دو دليل «كاهش آهنگ رشد جمعيت» و «كاهش مهاجرت در تهران»، انتظار رونق از جنس ايجاد تقاضاي هجومي در بازار مسكن منتفي است و جنس رونق قابل تحقق در بازار مسكن در مقطع زماني فعلي از نوع خريد واحدهاي مصرفي است. وي افزود: مطابق با نتايج سرشماري نفوس و مسكن سال ۹۵، جمعيت تهران با ۵ درصد رشد از ۸ ميليون و ۲۹۳ هزار نفر در سال ۹۰ به ۸ ميليون و۷۳۷ هزار نفر در سال ۹۵ نفر رسيده است. اين در حالي است كه نرخ رشد جمعيت در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۵ كه جمعيت تهران ۷ ميليون و ۸۰۳ هزار نفر بوده، ۶ درصد بوده است كه نشان‌دهنده كاهش يك واحد درصدي نرخ رشد جمعيت در پايتخت است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون