• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3878 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد

واكنش سخنگوي فيفا به محروميت شجاعي و حاج صفي از تيم ملي

پاسخ فدراسيون به فيفا چه خواهد بود؟

اظهارات محمدرضا داورزني مبني بر محروميت احسان حاج صفي و مسعود شجاعي بازتاب زيادي در رسانه‌هاي جهان داشته و از ماركا تا اكيپ و از نيويورك‌تايمز تا گاردين اين حرف‌ها را منتشر كرده‌اند و اين بيم وجود دارد به دليل اينكه داورزني از نظر سازماني عضو سازماني وزارت ورزش قلمداد مي‌شود و فيفا به دخالت نهادهاي بالادستي در فوتبال حساس است، اين مساله باعث مشكلاتي براي فوتبال ايران شود. حتي خبرگزاري تسنيم هم در گزارشش نسبت به اظهارات داورزني اينگونه واكنش نشان داد: «در واقع داورزني نبايد اينگونه صحبت مي‌كرد و حرف‌هاي اينچنيني به جز اينكه روي دست نظام جمهوري اسلامي ايران هزينه بگذارد چيز ديگري در پي ندارد.» بعد از اين ماجرا بار ديگر بحث تعليق فوتبال ايران مطرح شد اما بايد به اين نكته توجه كرد كه بحث تعليق يك ورزش اصولا آخرين موردى است كه سازمان‌هاى بين‌المللى به آن مى‌پردارند، نه نخستين، پس در حال حاضر اين موضوع چندان مطرح نيست. در همين خصوص سخنگوي فيفا با اشاره به بررسي محروميت دو بازيكن ايراني اعلام كرد كه فدراسيون فوتبال ايران بايد درباره اين محروميت توضيح دهد.
خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشت: «محروميت دو بازيكن ايراني از تيم‌ ‌ملي فوتبال بازتاب‌هاي زيادي داشته است. يكي از سخنگوهاي فيفا در رابطه با همين موضوع با خبرگزاري رويترز به صحبت پرداخت و در مورد اظهارات مسوولان وزارت ورزش و جوانان ايران درباره مسعود شجاعي و احسان حاج صفي، گفت‌: ما موضوع را به دقت بررسي مي‌كنيم و از فدراسيون فوتبال ايران خواسته‌ايم كه درباره اين موضوع به ما توضيح دهد.
در حال‌ حاضر هيچ اظهارنظري نمي‌خواهيم انجام دهيم و منتظر پاسخ فدراسيون فوتبال ايران خواهيم ماند. در اساسنامه فيفا هرگونه دخالت دولتي در امور فدراسيون‌ها ممنوع اعلام شده و در صورتي كه چنين اموري مشاهده شود، تمهيداتي در نظر گرفته شده است. ايران اكنون توانسته جواز حضور در جام جهاني را به دست بياورد ولي اگر ثابت شود كه دخالت دولت در امور فدراسيون فوتبال صورت گرفته، باشگاه‌ها و تيم‌هاي ملي ايران حق شركت در رقابت‌هاي بين‌المللي را نخواهد داشت. » توپ در زمين فدراسيون فوتبال ايران است كه پاسخي روشن به اين اتفاقات بدهد. حالا وزارت ورزشي‌ها در انتظار بازگشت مهدي تاج از سفر مالزي هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون