تهيه پيشنهاد كاهش عوارض گمركي اتوبوس به دولت
داود كشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد به دنبال تهيه پيشنهادي به دولت براي كاهش عوارض گمركي اتوبوسها هستيم. وي افزود: در بخش حملونقل جادهاي علت اصلي پايين بودن سطح خدمات، وجود اشكال در نظام قميتگذاري است و به جاي اصلاح سياستگذاري در واقع شركتهاي حمل و نقل زيرسوال رفتهاند. وي با اشاره به مزاياي اجراي طرح شبكه سير همنام و مشكلات موجود در صنعت حمل و نقل جادهاي اظهار داشت: در بخش حملونقل جادهاي علت اصلي پايين بودن سطح خدمات، وجود اشكال در نظام قميتگذاري است و به جاي اصلاح سياستگذاري در واقع شركتهاي حمل و نقل زيرسوال رفتهاند. وي در ادامه تاكيد داشت كه تعاوني مكمل بخش خصوصي است و هيچ تناقضي براي ارايه كالا و خدمات مرغوب و باكيفيت و قيمت متناسب با خدمات از سوي تعاونيها وجود ندارد. لزومي بر اينكه يك عضو تعاوني حتما فرد باشد وجود ندارد بلكه عضو تعاوني ميتواند حتي يك شركت باشد و از طرفي سود حاصل از فعاليت يك تعاوني نيز بايد به نسبت خدمات و سهم اعضا تقسيم شود. از اين رو ديگر، تفكر سهام مساوي و تقسيم سود برابر در يك تعاوني وجود نخواهد داشت. رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي با اشاره به تاريخچه تحولات حمل و نقل جادهاي در كشور بيان داشت: پس از انحلال شركتهاي حمل و نقلي بعد از انقلاب
۱۷ شركت جديد به وجود آمد كه شايد نياز به ايجاد هيچ يك از آنها نبود و با وجود اينكه افزايش اين شركتها به منظور اشتغالزايي صورت گرفت اما در واقعيت اشتغالزايي واقعي نيز ايجاد نشد. بلكه علت افزايش تعداد شركتها به دليل بروز نارضايتي از سطح خدمات بود. كشاورزيان با اشاره به گام بعدي و اجراي طرح همنامي در سازمان راهداري و حملونقل جادهاي گفت: با اجراي اين طرح تقريبا تمام شركتهاي تهراني همنام شدند اما ساير شهرها چنين طرحي رخ نداد و در تهران نيز هر اتوبوس با ساير شركتها نيز ميتوانست همكاري كند.